MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

01 ledna, 2022

 

Máme nový rok a s ním přichází i ohlédnutí za tím minulým. Tentokrát se podíváme, kolik jsem přečetla knih a jak to s nimi dopadlo. Jaké se dostaly do mé topky, a které doporučím, kolik jich mám nových a tak dále. Mimo to se podíváme i po filmech a seriálech či statistice blogové historie, vše v jednom článku...

 

Rok s knihou

Pro rok 2021 jsem se rozhodla svou knižní výzvu ponížit. Chtěla jsem si čtení více vychutnávat a nehonit se za čísly. A tak jsem si zvolila počet padesát. Nakonec se mi to podařilo přece jen překonat. Některé knihy mě naprosto ohromily, jiné byly jen průměrným zážitkem a jiné mě absolutně zklamaly... Uvedu vám seznam přečtených knih a na konkrétní názory se dostanete v recenzích, viz odkaz. Nebo o něco níže najdete rovnou topku.


Přečtené knihy

Počet přečtených knih: 55
Počet přečtených stran: 21778
Počet knih českých autorů: 10

 recenze za rok 2021

1 hvězdička


2 hvězdičky
Předtuchy smyslnosti • Nalini Singh


3 hvězdičky
Ve zrádných proudech • Philippa Gregory
Duna • Frank Herbert
Supernova • Marissa Meyer
Prokleté město • Lisa McMann
Cesta do neznáma • Theodora Stonewall, Nathaniel Wonderful
Magie vítězí • Ilona Andrews
Divoký symbol • Patricia Briggs
Švadlenin dar • Fiona Valpy
Magie ničivá • Ilona Andrews
Půl války • Joe Abercrombie
Půl krále • Joe Abercrombie
Letní sázka • Emily Henry
Poloviční král • Jan Hamouz
Perutě noci • Zuzana Hartmanová
Pekelný plášť • Simona Michálková
Podzimní bouře • Petr Kříž
Nasterea • Petra Stehlíková
Finální říše • Brandon Sanderson
Krvavá Rose • Nicholas Eames
Událost • Jaroslav Boček


4 hvězdičky
Nebe po bouři • Sabaa Tahir
Magie útočí • Ilona Andrews
Magie spaluje • Ilona Andrews
Smrt před branami • Sabaa Tahir
Píseň oceli • Michaela Merglová
Praví bastardi • Jonathan French
Magie mrtvých • Ilona Andrews
Půl světa • Joe Abercrombie
Křehká krása • Petra Durst-Benning
Trůn lebek • Peter V. Brett
Poslední den • William R. Forstchen
Oko bouře • Zuzana Hartmanová
Před bouří • Zuzana Hartmanová
Víno a čáry • Luanne G. Smith
Tři jezdci apokalypsy • Theodora Stonewall, Nathaniel Wonderful


5 hvězdiček
Spasitel • Andy Weir
Protivníci • Marissa Meyer
Magie spojuje • Ilona Andrews
Magie změny • Ilona Andrews
Magie na vzestupu • Ilona Andrews
Magie zabíjí • Ilona Andrews
Magie krve • Ilona Andrews
Plamen v temnotě • Sabaa Tahir
Jiskra v popelu • Sabaa Tahir
Hrobka nemrtvých • Rick Riordan
Zrádný labyrint • Rick Riordan
Neronova pevnost • Rick Riordan
Návrat kouzelnice • Chris Colfer
Percepliquis • Michael J. Sullivan
Zimní slavnost • Michael J. Sullivan
Smaragdová bouře • Michael J. Sullivan
Vzestup Nyphronu • Michael J. Sullivan
Avempartha • Michael J. Sullivan
Kouzelné přání • Chris Colfer

 

Nové knihy

Počet nových knih včetně kuchařek a podobně. Tuto hromádku samozřejmě fotit nebudu, protože bych půl dne strávila vytahováním, focením a pak zase uklízením. Tentokrát jen počty a žádné konkrétní seznamy. Nutno dodat, že víc jak polovina kupovaných knih byla z druhé ruky, takže jsem se nezbláznila a nevykupovala knihkupectví :-P.
 
recenze papírové: 16
recenze ebook: 3
koupené papírové: 43
zdarma papírové: 1
zdarma ebook: 20
k narozeninám papírové: 1
výhra papírové: 3
výhra ebook: 0
vánoce papír: 6



 

TOPka 2021

V mojí topce najdete knihy, které ode mě třeba nemusí mít plné stoprocentní hodnocení. Přesto jsou to ty, které mě oslovily, nějak ovlivnily, donutily k velkým emocím, nebo se mi prostě jen líbily...

Před bouří a Oko bouře - chtěla jsem vyzkoušet další fantasy od této autorky a musím říct, že jsem spokojená. Sice ani jedna kniha nedostala plných sto procent hodnocení, ale hodně se mi zalíbil daný svět a jeho vykreslení. Praví bastardi - v tomto případě si užívám styl psaní autora, kdy je příběh protkaný nejednou sprosťárnou, hrubým slovníkem a humorem. Po všech těch sladkobolných fantasy, kdy hrdinové pláčou nad osudem či vztahy, je tohle úžasná změna. Píseň oceli - jedno velké překvapení od české autorky. Když jsem se do toho pouštěla, byla jsem dost skeptická a nedělala si zbytenčé naděje. Ale překvapilo mě to a těším se na pokračování. Smrt před branami, Nebe po bouři - výborné zakončení této čtyřdílné série. Autorka příběh neskutečně komplikovala a okořenila. Hrdinové se od začátku absolutně změnili, prošli velkým vývojem a i když bych našla nějaké ty výtky, tohle je jeden z mých oblíbených fantasy příběhů. Avempartha, Vzestup Nyphronu, Smaragdová bouře, Zimní slavnost, Percepliquis - série, která mě neskutečně chytla. I když sama o sobě není nějak extrémně bohatá, epická, či dechberoucí, byla v mých očích prostě jiná. A tak strasně jsem se začetla, že jsem přelouskala všechny díly za sebou a nedokázala je odložit. Důkaz toho, že četba může být absolutně jednoduchá, nesložitá a i tak dokáže čtenáře připoutat. A na konec Spasitel - autor se opět ponořil do světa vesmírného dramatu s jednou postavou (tedy ne až tak samotnou), což jsem hltala jedním dechem. Vyklubal se z toho téměř druhý Marťan, neuvěřitelný příběh s ještě úžasnějším koncem...

Před bouří • Zuzana Hartmanová
Oko bouře • Zuzana Hartmanová
Praví bastardi • Jonathan French
Píseň oceli • Michaela Merglová
Smrt před branami • Sabaa Tahir
Nebe po bouři • Sabaa Tahir
Avempartha • Michael J. Sullivan
Vzestup Nyphronu • Michael J. Sullivan
Smaragdová bouře • Michael J. Sullivan
Zimní slavnost • Michael J. Sullivan
Percepliquis • Michael J. Sullivan
Spasitel • Andy Weir

 



Rok u bedny

Popravdě u obrazovky už moc času netrávím. Po všech těch letech a filmových maratonech mě nadchne už jen máloco. Občas na nějaký film kouknu a to hlavně kvůli oblíbeným hercům. Víc času asi strávím u seriálů, i když ani tam zrovna moc nových nezkouším. Spíš vždycky čekám na nové série již rozjetých projektů...

Viděno filmů: 34
Objeveno nových seriálů: 2



Z viděných filmů mě nadchly pouhé tři, jinak to byla spíše hrůza. Liga spravedlnosti Zacka Snydera nebyl nic jiného než film, který byl sestříhán úplně jinak a dostal neskutečně dlouhou stopáž. Jinak nejde o žádné přetáčení či nové scény. Jen to působí lépe a srozumitelněji. Tiché místo 2 bylo skvělé. Měla jsem obavu, protože pokračování v Hollywoodu dokážou velice často totálně zničit, ale tady se to opět povedlo. Film pokračuje přesně tam, kde skončil. Jediné, co mě mrzelo, že jsem čekala trochu více z toho dne, kdy to začalo. A Raya a drak byl úžasný animák se skvělou hudbou a drakama. No prostě děláno pro mě :-).



Objevila jsem akorát dva seriály. Tedy ve významu, že jsem začala dva nové. Dobrá znamení mě teda moc nebrala, viděla jsem jen dvě epizody a dál jsem se nedostala. Viktoriánky jsem viděla zatím celé. Tak trochu mi to připadalo jako Sirotčinec slečny Peregrin. Nebylo to vyloženě špatné, ale pak se to zamotalo a přišlo určité vysvětlení, které mi až tak nesedlo. Nicméně určitě budu pokračovat, pokud vzniknou další epizody.


Rok 2021 ve statistice

A tady je statistika za minulý rok...

Co se týče mě a mého knihomolství
Naplánováno k přečtení: 50 | o rok dříve 77
Počet přečtených knih: 55 | o rok dříve 55
Počet přečtených stran: 21778 | o rok dříve 20653


Statistiky na blogu Luciina zašívárna
Toplist
Roční návštěvnost: 9293 | o rok dříve 14214
Počet článků: 101 | o rok dříve 163
Návštěvnost od založení blogu: 105061 | o rok dříve 95767
Celkem komentářů: 9800 | o rok dříve 9489
Celkem článků na blogu: 2984 | o rok dříve 2886

Google analytics
Návštěvy: 11210 | o rok dříve 15306
Zobrazení stránek: 17938 | o rok dříve 25437


Návštěvníci
Facebook: 452 | o rok dříve 452
Pravidelní návštěvníci: 153 | o rok dříve 155
Instagram: 970 | o rok dříve 887
Pinterest: 209 | o rok dříve 207
Bloglovin: 185 | o rok dříve 184


Goodreads statistika - přehled (pro zájemce DK statistika)
Nejkratší kniha: Prokleté město, 216 stran
Nejdelší kniha: Duna, 640 stran
Průměr na knihu: 389 stran
Nejoblíbenější kniha z mého seznamu u uživatelů GR: Duna
Nejméně oblíbená kniha z mého seznamu u uživatelů GR: Událost
Mé průměrné hodnocení: 3,9 hvězdičky


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

1 komentář:

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne