MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

25 srpna, 2021

 

Recenzní kniha


Pokud hledáte jinou fantasy bez pohádkového příběhu plného milých a mocných elfů, či nekonečných bitev mezi lidskými králi, jste na správném místě. Dostanete poněkud rozdílné vyprávění a hlavními postavami rozhodně není lidská rasa. Ale pozor, tato série má jeden takový neduh, který by mohl někomu vadit. Je drsná, krvavá, sprostá a hodně otevřená ve všem, v čem může... 

Občas už toho bylo moc i na mě, hlavně některých scén, ale je fakt, že autorův styl přesně vykresluje svět kříženců, tak jak bych si ho opravdu představovala. Bytostí, které jsou míšené mezi lidmi, elfy a orky. Které ani jedna rasa nechce mezi svými. A tak není divu, že berou život dost rozdílně a odpovídá tomu i jejich chování a zvyky. 

Kniha je opravdu dlouhá a na těch necelých šest set stran se vešlo neskutečně hodně děje. Stalo se tolik věcí, že snad není ani možné je všechny udržet v hlavě. Člověk si na to musí najít své tempo a vychutnat si to, protože se rozebíral téměř každý den a dost detailně. Všechny ty bitky, hádky, intriky, přepadení, přátelé i nepřátelé a tak dále. Ani chvíle oddechu, neustupující proud informací a novinek...

Jediné, co u mě sráželo hodnocení, tak asi posledních plus mínus sto stránek. Místy jsem totiž měla pocit, jakoby to psal někdo úplně jiný. Najednou mi to přišlo zmatené, divně kombinované a natolik rozdílné od zbytku knihy, v ději i stylu textu. To, co se stalo mi dávalo pramalý význam a byly situace, které jsem vůbec nepochopila. Například moment s orkem, kterému říkali Zkáza. To jsem se úplně ztratila a nerozuměla jsem všem těm zapeklitostem mezi Nady, tím orkem a dalšími. To, jak byla situace nakonec vyřešena, proč se co stalo a jaktože najednou šli zase dál řešit jiný problém. Prostě jeden velký otazník.

Každopádně, kdo si rád užívá dlouhé příběhy, napětí, stříkající krev, hrubé scény, ten si přijde na své. Tahle série asi nebude úplně pro každého, pro slabší povahy nebo jemnocitné duše. Za mě však velká spokojenost, i když si ten konec asi budu muset proběhnout ještě jednou nebo s někým probrat...


Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Praví bastardi
The True Bastards
Souzené země
2
Ladislav Václavík
Fantasy
2019 originál / 2021 překlad
583
Host
978-80-275-0522-7

Anotace:
Nady, která kdysi bývala jedinou jezdkyní v Souzených, se stala náčelnicí Bastardů, poloorků, kteří jí po pádu Pece přísahali věrnost. Její kopyto však sužují potíže — pevnost chátrá, obyvatele trápí záhadný hladomor a po okolí křižuje děsivá smečka ďábelských psů, jež rozsévá smrt.
Ve své tvrzi mezitím kapitán Bermudo osnuje plán, s jehož pomocí se mají kavaleristi v zájmu hispartské koruny zmocnit vlády nad Souzenými. Když roztahovačná Hisparta najímá do svých služeb neznámý kmen Zahracénů a vyjednávání náčelníků o společném postupu kopyt selhává, ocitá se Nady a její město na pokraji zkázy. Nady se rozhodne vyrazit pro pomoc, v Jámě se opět setkává s Kaňourem, ale také s proradným náčelníkem Orčích skvrn Boulem, který se její pokusy o sjednocení kopyt pokouší zhatit.
Navzdory všem nástrahám se jí a jejímu kopytu podaří dostat do zakázané země Elfů, kde její lid najde dočasné útočiště. Nady zde ovšem čekají těžké úkoly — nejdříve ale musí překonat odvěkou nenávist, kterou k ní Elfové cítí.

Kde koupit knihu

Knihu Praví bastardi zakoupíte v nakladatelství Host 

http://www.paseka.cz/fayeova-lyndsay-lovci-vran/produkt-4227/  

Informace o autorovi

foto: Audible

Databazeknih.cz:  Jonathan French je americký autor fantasy, který žije v Atlantě. Své vypravěčské schopnosti si nejprve tříbil tvorbou RPG příběhů, které se později staly základem jeho fantastických světů. Debutoval ságou The Autumn’s Fall (Podzimní pád, 2012—2014), jíž se dostalo kladného přijetí. Do širšího povědomí se však dostal až díky knize Šedí bastardi (2015), vydanou vlastním nákladem, která se setkala s nebývalým úspěchem, což zaujalo velké nakladatele.



 Za recenzní knihu děkuji nakladatelství Host.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

1 komentář:

  1. Stříkající krev a hrubé scény?... Tak to nebude nic pro mě. :))

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne