MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

02 května, 2021

  

Recenzní kniha


Jsem ráda, že jsem měla možnost si dva díly přečíst tak krátce za sebou. Jednak jsem si díky tomu spoustu věcí uchovala v hlavě, ne sice na sto procent, přece jen jsem občas měla problém zařadit některá jména, ale taky jsem se už dokázala lépe orientovat. A tak se mi druhý díl četl o mnoho lépe a rychleji. Nemusela jsem bojovat s počátečním seznamováním a rovnou se vrhla na děj.

Tentokrát jsem se do toho opravdu ponořila a zvládla to za pouhé dva dny. Pro někoho dlouhý termín, pro mě rekordní. Jsem spíše pomalejší čtenář, který to všechno musí více zpracovávat a taky udržet dlouhodobě mou pozornost nezvládne jen tak nějaká kniha. Tady byl jedinou překážkou noční spánek... :-D

Moc se mi líbí, jak to autorka celé pojala. Je to čtivé, svižné a pořád se něco děje. Občas mě zamrzelo, že byly některé pasáže přeskočeny a dozvěděla jsem akorát výsledek nějakého dění, ale chápu, že nelze popisovat úplně všechno a navíc díky tomu zůstane i nějaké to tajemno. I tak má kniha skoro čtyři sta stránek a věnuje se spoustě postav. Na své si přijde určitě každý.

Postavy jsou strašně sympatické, ať už hrají za jakoukoli ligu, tedy pár výjimek se vždycky najde, ale ve své podstatě jsem hltala všechny příběhy. Jediné, za co dávám body dolů, tak do očí bijící vznikající dvojice, které mnohdy díky činům či dialogům znějí jak z nějaké dívčí romance či červené knihovny. Ne, fajn, je dobré vidět, že vztahy vznikají kdykoli a kdekoli, a že ne vždy jde o lásku na první pohled, nebo že se i počáteční nevraživost může přeměnit. Ale pro mě jako nemilovníka romantiky, až na pár výjimek, to bylo občas trošku trapné a raději bych se soustředila na děj a akci. Samozřejmě se nedá mluvit přímo o romantice, někdy šlo jaksi jen o tělesnost... Ale hlavní problém je to, že se to opakovalo u více párů, takže to bylo skoro jako šablona.

Každopádně díky druhé knize jsem se do toho dostala víc, konečně začínám chápat nějakou strukturu mezi bohy a démony, fungování magie a tak dále. Spousta akce a zvratů mi doslova braly dech, protože i když to bylo tak nějak předvídatelné v mnoha ohledech, stejně mě strašně bavilo číst a sledovat příběh ze všech pohledů a nešlo přestat. Konec to ale totálně zabil, protože skončil strašně otevřeně.

Takže kromě těch vztahových částí, kdy někteří siláci jsou za měkouše kvůli ženský, jsem nadmíru spokojená. Moc jsem si to užila a jsem ráda, že jsem po knihách sáhla. Teď už jen musím počkat na závěrečný díl, který snad nebude za moc dlouho. Třeba si stihnu do vydání udržet informace v hlavě, abych potom zase netápala ve tmě. V opačném případě si myslím, že by bylo dobré mít na závěr seznam postav, abych měla co nastudovat :-P. A taky věčná škoda, že není mapa, někdy je těžké si představit, kde je jaké město a kudy postavy cestují...

"Pokaždé uděláš o jeden zbytečný krok navíc, který tě dostane za hranu. Přeženeš to tak, že už věci nejdou napravit...."

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Oko bouře
Oko bouře
Krysy apokalypsy
2
-
Fantasy
2021 originál
391
Host
978-80-275-0595-1

Anotace:
I bohové potřebují naději. Mocní se perou o vládu nad známým světem, zatímco magie je čím dál nevyzpytatelnější. Každý dobrý skutek je po zásluze potrestán a ušlechtilé úmysly jsou zašlapány pod nánosy zrady a nedorozumění.
Arumielovy plány se pomalu rozpadají a supi už
krouží, aby si urvali svůj díl. Velký spasitel je však stále pánem mnoha životů, které může z pouhého rozmaru nechat snadno vyhasnout. Slepá poslušnost jeho poddaných už ale dávno není samozřejmostí. Příliš mnoho jich ztratilo víru a nechává se zlákat vidinou možné svobody.
Otázkou zůstává, co bude onou pověstnou poslední kapkou, jež postrčí přes hranu i ty, kteří doposud mlčeli. Jaká pravda musí být odhalena? A kdo kvůli tomu musí zemřít? Každé další Arumielovo rozhodnutí může Ler nadobro přivést do záhuby. Nebo ho snad skutečně jen spasit…

Utápěl se ve vlastních myšlenkách. Nechápal, co se děje se světem, co se děje s ním.


Kde koupit knihu

Knihu Oko bouře koupíte v nakladatelství Host 
  

Informace o autorce

foto: Gorgona Books


Gorgona.eu: Zuzana Hartmanová - Narodila se ve znamení Býka v roce 1990 ve slavné kolínské rovině, o níž pojednává lidová píseň, a jak to vypadá, pravděpodobně tam zapustila kořeny natrvalo. Už od útlého věku ví, že kniha je nejlepší přítel člověka, a tento vztah se pilně snaží utužovat. Pracuje jako knihovnice v oddělení digitalizace Městské knihovny v Praze a v mezi­čase odbíhá k recenzování knih pro webzin Dagon.cz.

Čte především fantastiku, ale nepohrdne ani histo­rickým či detektivním románem. První fantasy knihou, kterou přečetla a která ji zároveň nejvíce ovlivnila, byl Dračí princ od Melanie Rawn. Jednoho krásného rána si řekla, že zkusí napsat vlastní příběh, a od toho okamžiku nebylo cesty zpět…


 Za recenzní knihu děkuji nakladatelství Host.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne