MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

30 prosince, 2021


Prosinec a Vánoce. Něco, na co se člověk těší po celý rok a vždycky to uteče tak strašně rychle. A přitom jako děcko si pamatuji, jak ten den byl nekonečný a nemohla jsem se dočkat večera. A teď? Člověk ani nemrkne a je to fuč. Po večeři se rozbalí dárky a pak se všichni rozprchnou...

Letos jsme se domluvili, že budeme mít méně cukroví, žádné přejídání. Takže jsem dělala od všeho tak půl dávky a v něčem i méně. A i tak to vystačilo pro tolik lidí. Nějaká těsta jsem si nachystala předem do mrazáku, tak pak bylo jednoduché to jen vytáhnout a zpracovat. Vyzkoušela jsem i něco nového a letos mě to dost bavilo. I když jsem na to byla sama. Ale měla jsem na pomoc kuchyňského robota, i když jsem zjistila, že není úplně nejúžasnější, a taky myčku, takže se pracovalo jedna radost.

 

 

Jediné, co bylo náročné, tak ke konci to nějak zvládnout s dobrou náladou. V práci byl frmol, lidi chodili na poslední chvíli a jako každý rok se hrozně divili, že jsou jen zbytky. Hodně nás proháněli a navíc jsem doma musela stíhat přípravy, vaření, úklid a další věci. Každý den po práci nebo před prací, podle směn, jsem makala. Takže jsem byla moc ráda, když konečně přišel den D a bylo tím všechno odškrtnuto jako hotovo. 


Těsně před vánoci jsme měli v plánu udit. Bylo to fajn, celý den jsme mlsali a čekali až bude hotovo. Já si opět naložila vlastní maso a pak ho část směnila za maso od mamky. K tomu jsem dostala nějaké sýry, letos experiment s obyčejným, kořeněným a se slaninou. Stále mám pár kousků v lednici na ozobávání a zbytek šel do mrazáku na vaření. U mamky se to naopak uskladňuje ve špajzu na háčky. Ale já jinou možnost v paneláku nemám :-D...


 

 

 

 

 

 


A nakonec přišel i ten Štědrý den. Spousta jídla, povídání a bohužel dost málo pohádek v televizi. Letos jsem zjistila, že jsem neviděla skoro nic. V programu jsem snad zahlédla akorát Vánoční koledu, která běžela dvakrát, pak Lásku nebeskou, také dvakrát a Jak se budí princezny, dokonce třikrát. Jo a vlastně jedna Popelka. Jinak jsem měla asi smůlu nebo co. Prostě pohádky od rána do večera očividně už nejsou v módě a raději tam pouští běžný program se seriály. Každopádně jsme se zabavili jinak a dostali se k večeru a dárkům. Byla jsem asi hodně hodná, protože jsem dostala spoustu věcí a tentokrát hodně vládl i Harry Potter. Je hezké, jak mě v té závislosti podporují, ale já mám obavu, že ty věci nakonec skončí v krabici pod postelí, protože v mém pidi podnájmu dochází prostor :-D...


Dostala jsem tři knihy, na kterých jsem byla domluvená. Byly v black friday, takže za neskutečnou slevu, ale kdybych tušila, jaké problémy s tím budou, tak to Ježíškovi ani neříkám. Pak jsem dostala skleněnou odměrku a cukřenku, které jsem si chtěla pořídit. Dřevené puzzle se sovou, což jsem si taky chtěla vyzkoušet, když jsem to viděla na netu. Vánoční los, kupon na knihy, přívěsek Relikvií smrti, kouzelnou hůlku, 3D puzzle obchodu bratří Weasleyových a adventní kalendář plný drobností. No, než jsem se tím propracovala, chvíli to trvalo. Nejdřív jsem vykuchala kalendář a pak šla stavět dřevené puzzle. Obchůdek jsem si nechala až na druhý den, protože bych to jinak skládala až do rána :-P. Takže vánoce měly opravu úspěch. Snad i u ostatních... :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

Do konce měsíce a konce roku zbývá jeden jediný den a to Silvestr. Já ho moc slavit nehodlám. Nemám ráda ten kravál, který lidi spouští už snad od čtyř hodin odpoledne. Absolutně to ztrácí význam, nehledě na to, že tolik hodin bouchání petard a ohňostrojů není zrovna super ohled na zvířata. Ale bohužel, lidi jsou lidi. Jsem odpůrce této zábavy a myslím, že to jde oslavovat i v klidu. Já mám v plánu udělat pár jednohubek a prostě se jen flákat. Čekat do půlnoci taky nemám nějak na seznamu, takže asi brzo zalezu do pelechu a budu dospávat :-)...

A to je vše a už vám jen popřeji všechno nej nej do nového roku :-)


Články, které vyšly:




Přečteno za měsíc

Celkový počet přečtených knih: 3
Celkový počet přečtených stránek: 1693

 
S blížícími se svátky nebylo tolik času. Po práci nebo před ní jsem pekla cukroví a připravovala vše, co bylo třeba. Takže jsem ani neměla čas či náladu na čtení. Nebe po bouři jsem zvládla ještě v pohodě, ale následující knihy mě bohužel ani moc nebavily...








Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

2 komentáře:

  1. Parádní fotky, vypadá to, že jsi měla super Vánoce. U nás se Silvestr taky neslaví, bouchá to tu od začátku prosince do půlky ledna... navíc to i vadí jednomu z mých psů... ale jak píšeš, lidi jsou lidi...
    Jinak přeji všechno nejlepší a spoustu prečtených knih v roce 2022 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, letošní vánoce se povedly. A děkuji, tobě také :-)

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne