MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

08 prosince, 2021

Co číst v novém roce

středa, prosince 08, 2021 3 komentáře

Samozřejmě, že domácí zásoby jsou stále plné a někdy mám pocit, že ani do důchodu nestihnu všechno zdolat. Nicméně mám spoustu lákadel na seznamu, které bych si chtěla přečíst, i když jde většinou už o četbu, kterou nejde sehnat. Ale jsou i jiné možnosti a tak jsem sestavila tento žebříček knih, které jsou mimo mé vlastnictví na úplně tom nejvyšším top seznamu :-).

Znáte je? Četli jste? Jaký na ně máte případně názor?

V posledním roce jsem hodně propadla fantasy, ale takovým těm plným bitev, intrik, kde umírají oblíbené postavy, prostě příběhy, kde se s tím autor nepáře. Žádné slaďácké young adult, kde se hlavní hrdinka, rozpolcená v zamilovaném trojúhelníku, hodlá obětovat za celé lidstvo. Ale spíš knihy typu Šedí bastardi, Temné bratrstvo, Píseň oceli, Poloviční král, Zaklínač a mnoho dalších. A tak jsem se zaměřila na další nadšence, kteří tyto knihy čtou a fotí na instagramu. Moc jich sice neznám, většina očividně loví úplně jiné žánry, ale i z toho mála jsem si něco našla. 

Od Joea Abercrombieho jsem četla Moře střepů, což se mi líbilo, takže nepohrdnu i vyzkoušením dalších světů. Brandon Sanderson mě svým Mistbornem až tak nepřesvědčil (četla jsem jen první díl), nicméně to s ním ještě zkusím :-). A ten zbytek je pro mě momentálně neznámý...


Potíže s mírem, Joe Abercrombie
Trocha zlé krve, Joe Abercrombie
Sama čepel, Joe Abercrombie
Rudá země, Joe Abercrombie
Poslední argument králů, Joe Abercrombie
Ostré konce, Joe Abercrombie
Nejlépe chutná za studena, Joe Abercrombie
Hrdinové, Joe Abercrombie
Až budou viset, Joe Abercrombie

 

Assail, Ian Cameron Esslemont
Krev a kosti, Ian Cameron Esslemont
Jablko Žezlo Trůn, Ian Cameron Esslemont
Meč z kamene, Ian Cameron Esslemont
Návrat Rudé gardy, Ian Cameron Esslemont
Noc nožů, Ian Cameron Esslemont

 

Bratři na cestách, Mark Lawrence
Trnový císař, Mark Lawrence
Trnový král, Mark Lawrence
Trnový princ, Mark Lawrence

 

Příběhy ze světa prachmistrů, Brian McClellan
Podzimní republika, Brian McClellan
Krvavé tažení, Brian McClellan
Příslib krve, Brian McClellan

 

Potoky krve, S. Erikson
Chromý bůh, S. Erikson
Prach snů, S. Erikson
Daň pro ohaře, S. Erikson
Vichr smrti, S. Erikson
Lovci kostí, S. Erikson
Půlnoční vlny, S. Erikson
Dóm řetězů, S. Erikson
Vzpomínky ledu, S. Erikson
Dům mrtvých, S. Erikson
Měsíční zahrady, S. Erikson

 

Meč Přísahy, Brandon Sanderson
Slova paprsků, Brandon Sanderson
Cesta králů, Brandon Sanderson

 

Osheimské kolo, Mark Lawrence
Lhářův klíč, Mark Lawrence
Princ bláznů, Mark Lawrence

 

Krev říše, Brian McClellan
Zloba říše, Brian McClellan
Hříchy říše, Brian McClellan

 

Stvoření temnoty, S. Erikson
Pád světla, S. Erikson



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

3 komentáře:

  1. Ahoj, mě teda fantasy nikdy neoslovilo, už jen u Hobita a Pána prstenů usínám :-D Poslední dobou usínám vlastně furt a všude, už se docela těším na dovolenou až si trochu odpočinu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No hlavně na to energii potřebujeme jaro a sluníčko...

      Vymazat
  2. Brian McClellan mě hodně zaujal svými obálkami. Úplně z toho cítím syrové fantasy. :)

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne