MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

31 května, 2021


Květen byl takový všelijaký. Nejen na počasí, kdy se to za den stihlo vystřídat hned několikrát a připadalo mi to spíše jako apríl, ale i s každodenním děním. Pohodičku střídal stres a dobré zprávy zase špatné a naopak. Opravdu bych si přála zažít jeden obyčejný, nudný a nekomplikovaný měsíc.

Celý květen jsem se snažila dostat k mamce na grilovačku, ale počasí nám vůbec nepřálo. Navíc jsem si vyprosila i guláš v kotlíku, ale marná snaha. Když už tedy nepršelo a dalo by se, tak zase začal foukat hodně silný vítr a v tom mít otevřený oheň není zrovna dobrý nápad. Takže až poslední sobotu v měsíci se konečně zadařilo, nachystala jsem špízy a jela k mamce s tím, že prostě ugrilujeme za jakýchkoli podmínek. A podařilo se, i když i ten déšť nakonec zase byl... :-)



Mamka byla po očkování a rovnou využila mého příjezdu, aby mě naučila posekat trávu, ať mají psi pohodičku na běhání. Jelikož to byl můj první pokus, tak to bylo dost kostrbaté a nerovnoměrné, ale musím se pochválit, zvládla jsem to. Jen abych to teď neměla za úkol moc často :-D...




Tento měsíc se stala i zásadní změna ohledně mých aktivit. Po více jak roce rozmýšlení, jakou formou to udělat, jsem se rozhodla zavést nový pořádek. Poslední dobou jsem se o tom několikrát zmiňovala a čekala, jaké budou panovat názory. Ale nakonec jsem si to musela stejně rozhodnout sama. Už na přelomu roku 2019 a 2020 (nešlo tedy o náhlé rozhodnutí) jsem měla nutkání pojmout celou svou blogerskou 'dráhu' trochu jinak. A až nyní padlo rozhodnutí. Jsou věci, nad kterými stále uvažuji a rozhodnu se až časem podle aktivit ostatních, a v něčem jsem změny zavedla už teď. Největší aktivita bude na instagramu a facebooku. Instagram jsem sloučila po třech letech zpátky na jeden účet, kde už bude všechno. Jelikož i blog je o všem možném, nevidím nadále důvod nemít to tak i na insta. Díky tomu jsem si mohla účet propojit i s fb, takže cokoli zveřejním, jde automaticky na fb, ušetřím tím čas. Na blogu už budu psát jen něco a největší škrtání zatím mají recenze, už nebudu sepisovat články kvůli každé knize. Jen tam, kde mám opravdu co říct, kdy se potřebuji obsáhleji vyjádřit. Jinak bude zkrácená verze na sociálních sítích a knižních databázích. Ostatní procesy budu řešit za chodu.

A co si od toho slibuji? Hlavně více času, méně stresu a pohodový koníček, který není povinností. Proto jsem si po více jak roce pořídila nový model a zase lepím a barvím jak vzteklá. Už mi to neskutečně chybělo. Je to koníček, který taky zabere spoustu času, obvykle minimálně měsíc. A pokud bych byla pořád ponořená jen do knih a věcí okolo, času bych moc neměla. Momentálně jsem těšně před koncem a vidím to tak na týden práce a mohlo by být hotovo :-).




I když není venku v posledních dnech zatím bůhví co, tak zrovna dneska je pěkně slunečno. To mi díky zasklenému balkonu dělá hezký skleník a rostlinkám se zatím docela daří. Už jsem si na zkoušku vytrhla první jarní cibulky. Byly sice malinké, ale aspoň to leze. A i rajčata to zatím zvládají :-P. Udělala se tam hromada květů, tak snad to dokáže dorůst.



A co byly teda ty špatné zprávy? No například to, že se mi bude zvyšovat nájem, což mě neskutečně naštvalo. Už tak jdu téměř od výplaty k výplatě a plat se mi nezvyšuje, takže rozhodně nemám žádnou radost. Díky tomu třeba nemůžu řešit problémy s autem. Opravy taky něco stojí, i když mi všechno 'lepí' mamin přítel, ale součástky nejsou levné. Musím omezit výdaje za koníčky a zábavu, měla bych si kupovat míň dobrot... Ale co zase z toho života budu mít? Tohle mě fakt štve, jak je ten život těžký... :-(


 
A abych nekončila tak depresivně, tak i jednu hezkou zprávu. V ten samý den, kdy jsem se dozvěděla to o nájmu, jsem dostala veliké překvapení. Jelikož si nemůžu dovolit nové auto (jakože pořídit nějaké z bazaru) a mamka řekla, že být bez auta nemůžu (to by nepřežila), tak mi s přítelem dali dárek v podobě fabie. Předchozí dvě auta jsem si platila sama (řidičák mám prosím pěkně 16 let, takže ty auta fakt nic nevydrží), ale tentokrát už jaksi došly finance. Teď budu dlužníkem snad do důchodu a budu plnit každé přání jako džin z láhve, ale jsem mobilní. Strašně mě tím překvapili, vyrazili mi dech a zároveň trošku naštvali. Nemám ráda ten pocit nesoběstačnosti, že někomu dlužím velkou službu, že jsem někomu takovým břemenem, asi mi rozumíte, jak to myslím. Ale jsem i ráda, že je na mě někdo tak hodný :-D. Zatím jsem jela jen dvakrát, takže se musím sžít, hlavně s jinak citlivými pedály, ale nějak to spole dáme :-P...


 
Tím bych to teda uzavřela. Zítra začíná nový měsíc a já doufám, že konečně bude lepší, protože letošní rok fakticky stojí za prd...


Články, které vyšly:


 



Přečteno za měsíc

Celkový počet přečtených knih: 4
Celkový počet přečtených stránek: 1595

 
Jelikož jsem od května zavedla nový systém pro své fungování, rozhodla jsem se pro změnu i ve čtení. A když prostě nechci, tak číst každý den nebudu. Takže jsem si z toho konečně zase udělala zábavu podle chuti a v květnu jsem zvládla tyto čtyři knihy...

 










Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne