MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

03 října, 2020

 

Září bylo dost slabé. Sice to ve volbě knih na čtení bylo o něco lepší, ale tak nějak jsem se zasekla u poslední zmiňované knihy, takže jsem nepřečetla tolik, kolik bych ráda. Nicméně se pomalu zbavuji nejrůznějších restů a ke konci roku už bych chtěla sahat převážně po vlastní zásobě a po tom, kde mám jistotu v dobrý pocit z příběhu. Ale pojďme se tedy podívat na minulý měsíc. Omluvte moje flákání fotek teď i do budoucna, že nefotím nic nového a super naaranžovaného, ale s přicházející zimou už bývá doma dost šero a než dorazím z práce, nejsou ideální podmínky na focení. Takže, když to jinak nepůjde, budu používat staré fotky... :-)

Celkový počet přečtených knih: 4
Celkový počet přečtených stránek: 2240 (není přesný údaj, viz text níže)


Přečtené knihy

Křest ohněm

Zaklínač se mi trochu dostal pod kůži. Ale popravdě asi jen díky kombinaci knih a seriálu. Protože jen z knih bych asi tak nadšená nebyla. Sice se zde všichni dočkáme více Geralta, ale stále to není v takové míře, jak by si čtenář přál. Navíc mám dojem, že v knihách působí trochu jako trouba, kdežto v seriálu jako temný voják, kterého se každý bojí. Ale možná je to jen můj dojem. Tento díl se zatím stal mým nejoblíbenějším. Uvidím, co mě čeká do budoucna, protože ještě ani z daleka nekončím...


Rozetmění

Jelikož se jednalo o poslední díl série, už dávno jsem věděla, že do knihy půjdu. Nemám ráda rozpracované a nedodělané resty, ať už u knih či přímo sérií. Pokud to není vyloženě hrůza, vždycky se snažím zjistit, jak to vlastně celé dopadlo. No, víceméně jsem dostala to, co jem čekala a co člověk tak nějak pochytil z předchozího čtení. Opět je to krvavé, vraždící, příliš anatomické (zvlášť pro cílovou skupinu čtrnácti let), ale především zbytečně dlouhé. Někde za půlkou knihy to podle mého mělo skončit, protože by to byl ten nejlepší závěr. Ale autor se rozhodl prodlužovat a díky tomu u mě ztratil body. Některé momenty podle mě byly zbytečné, tak i chování postav a nejhorší a nejtrapnější byl závěr. Po tom všem, co se stalo a jak zákeřně autor působil, sepsal něco takového...


V nejistých vodách

Když jsem si prohlížela novinky u Baronetu, narazila jsem na tento historický román. Bohužel, nakladatelství docela upustilo od thrillerů, které jsem u nich často vybírala. A jinak vydávají především romány, ale takového ražení, které není pro mě. Ale jak někteří ví, u historických udělám výjimku. Musela jsem tento příběh lehce srovnávat s Cizinkou, určitý takový dojem to ve mně vyvolávalo, ale samozřejmě je to úplně o něčem jiném. Nicméně tu najdete lásku, dobové události, skutečné postavy, těžký život na venkově a společnost, která stále věří na víly a čarodějnice...


Bitevní mág

Knihu jsem dostala vypůjčenou od kolegyně (z tohoto důvodu už ji nemůžu ani znovu a lépe vyfotit), která mi ji strašně doporučovala. Byla z ní nadšená, tak jsem se docela dost natěšila. Ale bohužel mě příliš nenadchla. Kvůli tomu jsem byla nucena i nějaké stránky přeskakovat, takže ji nemám přečtenou poctivě celou. Kdybych ji četla někdy před deseti lety, tak bych byla určitě spokojená. Ale dnes, kdy mám přečteno přes dvě stě fantasy knih, už jsem stylově někde jinde.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

2 komentáře:

  1. Co se světla týče, tohle období není úplně nejlepší (a bude hůř) :/ Přeju krásné čtení i do říjnových dní. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já měla se světlem problém i v létě. :) Jinak přečetla jsi pěkné kousky. :)

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne