MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

11 září, 2020

Recenzní e-kniha


Do třetího dílu jsem šla víceméně s tím, že jsem neočekávala nic úžasného. První dvě knihy se mi zdály průměrné, ale jelikož jen nerada nechávám něco rozdělaného, řekla jsem si, že to ještě jednou zvládnu, abych zjistila, jak to vlastně skončí.

Nejdřív musím říct, že uvedení věkové kategorie na čtrnáct let od nakladatele, se mi moc nezdá. Nedělám si iluze, že dnešní mládež není někde jinde než v mojí generaci, ale některé scény byly dost, řekněme otevřené. Nehledě na velké množství sprostých slov, oplzlých narážek a tak podobně. Něco takového bych očekávala spíše v literatuře pro starší, kde by to nebylo až tak zarážející, ale čtrnáct? Opravdu?

Ale pojďme ke knize. Velkou část jsem zvládala vcelku rychle. I když mi čtení zabíralo více času než by se mi zamlouvalo. Ale bohužel spousta věcí byla dlouhá a nudná, takže mě brzdila. Ale i tak jsem byla spokojená, protože jsem měla pocit, že se konečně děje něco zásadního. Co taky očekávat od posledního dílu, že? Někdy si říkám, proč se autoři zdržují těmi nesmysly na začátku a musí čtenáři sdělit každou titěrnou myšlenku a domněnku a vysvětlit každý špatný moment z dětství dané postavy a natahovat děj kvůli vývoji postavy, který lze popsat na pár stranách. Jako bychom nemohli být hozeni doprostředka a sem tam dostat nějaké malé okénko z minulosti. Díky tomu bych tuto knihu viděla úplně jinýma očima a víc by se mi zamlouvala (pokud by byla samostatná).

Většinu doby to dějově bylo dobré. Autor si vymyslel opravdu zajímavý svět, vysvětlení, které dalo úplně jiný význam všem těm jménům a místům mě rozesmál. Nehledě na to, jak vlastně čtete v příběhu o tom, jak se tato série sepsala. Číst knihu o knize samotné. To bylo dost vtipné. Velká část příběhu tedy měla určitý zápal a dařilo se to naplnit i spoustou akce, humoru a jak už jsem říkala i dost jiných neslušných scén. Měla jsem opravdu dobrý pocit a už si říkala, jak tohle bude nejlepší díl série.

Ale to by nemohlo být sepsáno jako desítky jiných knih. Nevím, proč si spisovatelé myslí, že musí děj natahovat na neúnosnou délku, na několik knih, dělat z hlavních padouchů neporazitelné bohy a pak totálně zmastit konec. Bavilo mě to do velké bitvy v Tiché hoře. Kdyby tam děj skončil, byla bych úplně nadšená. Mohlo to skončit jakkoli, ať už šťastně nebo smutně. Mohlo se stát cokoli a mohlo to zůstat i otevřené. Nevidím důvod, proč by všechno mělo skončit vyřešené na sto procent. Ani v životě to tak nefunguje. A tak následující zvraty, které nastaly, mě už spíše štvaly.

To, co se dále dělo bylo absolutně přitažené za vlasy a celý můj, dosud dobrý, dojem pokazilo. Scaeva a Mia měli opravdu dost blbý konec, který mě vůbec nebavil a nechápala jsem, proč je zapotřebí to celé takhle zamotat. A to nemluvě o konečném trapném závěru. Po tak krvavé sérii plné těch hnusných popisů, krve, vnitřností a sprosťáren, jsem myslela, že ten konec bude nějaký bombastický, v jiném stylu. Ale ne, to by nebylo přece ono.

Takže i když to bylo dost dobře našlápnuté a já si bláhově myslela, jak najednou změním názor, přikláním se k lidem, kteří nad sérií nejuchají a spíše brblají. Hodily by se velké proškrty, hodilo by se omezit sprosťárny, nebo knihu napsat pro jinou věkovou kategorii se staršími postavami, konec bych naprosto přepsala. Ale co, nakonec jsem do toho šla s tím, že mě zase zklame...

Scaeva se vydal k šachovnici. Stál nad zamrzlým bitevním polem, figurky byly uspořádané v nerovných řadách, shlížel na ně chladnýma černýma očima. Jedním rychlým pohybem se posadil a rukou figurky smetl.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Rozetmění
Darkdawn
Nikdynoc
3
Jay Kristoff
Adéla Michalíková
Fantasy
2019 originál /2020 překlad
616
CooBoo
978-80-7661-025-5 

Anotace Databazeknih.cz:
Itreyská republika se propadla do chaosu. Mia Corverová zavraždila kardinála Duoma a zvěsti o smrti konzula Scaevy se prohánějí po ulicích Božího hrobu jako požár. A pod jeho povrchem je hluboko v prastarých kostech města pohřbeno tajemství, které Republiku změní navždy.
Mia a její bratr Jonnen musí cestovat hlubinami starodávné metrop
ole. Jejich úkol je povede temnotou pod Božím hrobem, přes Moře mečů, zpátky do knihovny v Tiché hoře, k jedovatým Čepelím – Miiným dřívějším mentorům – a nakonec až k mystické Koruně Měsíce. Tam Mia konečně odhalí původ Temných a zjistí, co osud chystá pro ni i její svět. Ale tři slunce se teď kloní k západu a přichází temnotma – může ji vůbec přežít?
Odkazy: palmknihy

Zapotácel se, začal se kácet dopředu a Mia mu pomohla tím, že ho popadla za obě uši a narazila si jeho obličej na koleno. Ozvalo se další příšerné křupnutí, když se mu nos rozprskl po tvářích jako rozmáčklé jelito.

Ukázka z knihy



Kde koupit knihu

E-knihu Rozetmění koupíte v internetovém knihkupectví Palmknihy v žánru Fantasy a sci-fi pro mladé
 
  https://www.palmknihy.cz/fantasy-sci-fi-horory/smrtelne-stroje-179786

Informace o autorovi

foto: Bustle

Albatrosmedia.cz: Jay Kristoff - Narodil se v Perthu v Austrálii. Jako dítě rád a často hrál deskové hry a vášnivě četl. Poté vystudoval uměleckou vysokou školu. Nejdříve pracoval v reklamě, ale později se plně ponořil do vlastní literární tvorby. Žije v Melbourne se svou manželkou a psem. Proslavil se především trilogií Nikdynoc a sérií Illuminae, kterou napsal společně s Amie Kaufmanovou.

Za recenzní e-knihu děkuji knihkupectví Palmknihy.



Knižní téma | Nevernight (Nikdynoc) • pinterest



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

5 komentářů:

  1. Série Nikdynoc jde zatím tak nějak mimo mě, ale ráda bych se k ní v budoucnu dostala. :) Pěkná recenze.

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím s tebou, taky mi to přišlo natahované a sem tam i nudné. Mně to chytilo spíše až od Tiché hory. :) Jediné, co mě šokovalo, byla ta bonusová kapitola ohledně těch tří. To jsem fakt nemusela a přeskočila to, než si zkazím příběh. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ten konec byl hodně trapný. Po všech těch vraždách, krutostech a to jak drsně to bylo pojaté, jsem čekala něco jiného...

      Vymazat
  3. O sérii som už veľa počula a zachytila som aj vydanie tejto tretej časti. Zaujali ma obálky a popravde aj anotácie, takže snáď si sériu niekedy prečítam, ale zatiaľ som sa k nej nedostala :-)

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne