MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

09 května, 2018

Záložky mojí vlastní výroby... V tomto případě jde spíše o obrázky z filmů, protože sehnat nějakou použitelnou obálku v dobré velikosti se moc nedalo...



V prvním dílu série mám originál záložku od nakladatelství. Do těchto následujících jsem si už vyrobila sama, opět jsem kvůli nekvalitním obrázkům použila zrcadlový efekt...




A na závěr ještě jedna záložka pro poslední díl série Dobrodružství Riyria. Jako jediný obrázek v super kvalitě jsem mohla použít výřez...



Rezistence {recenze}
Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka. Tris se musela rozhodnout
už jednou – a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než
bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu. Dokáže se ale vyrovnat se vším, co to znamená?

Aliance {recenze}
Na frakcích založená společnost, v níž Tris Priorová kdysi věřila, je v troskách – zničená násilím a mocenskými boji, zjizvená ztrátou a zradou. Když tedy dostane možnost prozkoumat venkovní svět, neváhá, je připravená. Třeba právě za plotem ona i Tobias naleznou společný lehčí život, svobodný od zbytečně komplikovaných lží, zamotaných vztahů a bolestných vzpomínek.
Ale Trisina nová realita je mnohem alarmující než ta, co nechala za sebou. Staré objevy jsou rychle zbaveny své důležitosti. Výbušné nové pravdy mění srdce těch, které miluje. A Tris tak znovu musí bojovat, aby dokázala pochopit složitost lidské povahy – i své vlastní – zatímco čelí rozhodování o odvaze, oddanosti, obětavosti a lásce.
Vyprávění ze dvou pohledů přivede sérii k silnému závěru a odhalí tajemství dystopického světa, jenž uchvátil miliony čtenářů.


Turnus {recenze}
Co předcházelo životu v „Silech“, podzemních mnohapatrových objektech, jediných místech na zeměkouli, kde mohou lidé přežít? Postapokalyptický román Silo, který se stal celosvětovým bestsellerem, vyvolal ve čtenářích otázku, jak to vše začalo. A Turnus přináší odpověď.
Mladý kongresman Donald Keene pracuje na tajném projektu
– má to být jen mezní eventualita: do země zapuštěné obří obytné válce připomínající sila jsou přeci pouhou pojistkou pro případ nepředstavitelné katastrofy. Ta ale jistě není na obzoru. O tu nikdo nestojí. Tu by si nikdo nepřál.
O mnoho let později probudí v Silu 1 hibernovaného člověka. Oproti všem předpokladům si začíná rozpomínat na minulost – na příběh, který děsivě vypovídá o posedlosti mocí a neúnavném nasazení, s jakým jsou lidé ochotni zničit svět, jak jej známe. V Silu 18 se rodí nepokoje. A Silo 17 se odmlčelo...


Prach {recenze}
Kultovní román Silo čtenářům představil fascinující a propracovaný postapokalyptický svět podzemních základen. Turnus vylíčil, co stálo u zrodu tohoto světa. A v Prachu, závěrečném dílu bestsellerové trilogie, se tento svět dobere svého konce.
Život v silech už nebude mít dlouhého trvání: operace Padesát Světového řádu spěje
k vyvrcholení, to však bude jiné, než mohl kdokoli očekávat. Osudy hrdinů ze Sil 1, 17 a 18 se protnou, aby přinesly poslední velký příběh a odpovědi na otázky, které se vinuly celou sérií.
Prach vypráví o nezlomné touze přežít navzdory osudu i okolnostem. Vypráví o zlobě, zkáze, naději a vykoupení. A hlavně o lidech a jejich existenci ve světě, který je až nebezpečně povědomý – ve světě, jehož zkázu (jsme) si přivodili sami…


Percepliquis {recenze}
Vše k tomu směřovalo… Elfové překročili řeku Nidwalden. O budoucnosti rozhodnou dva zloději…
„Zahlédla jsem dlouhou cestu. Po té tě povede ta, jež nese světlo. Ta pouť vede hluboko pod zem a do zoufalství. Povedou tě hlasy mrtvých. Vrátíš se v čase. Tři tisíce let stará bitva znovu vzplane. Chlad se chce zmocnit světa, smrt si jd
e pro všechny a volba je na tobě. Ty jediný můžeš zachovat rovnováhu, ty nakloníš váhy, ale není jasné, na kterou stranu. Musíš volit mezi světlem a tmou a tvá volba mnohé ovlivní.“ tenkinská věštkyně Fan Irlanu
Percepliquis je závěrečný svazek fantasy série Odhalení Riyria, ságy, na jejímž počátku byli dva zloději polapeni na nesprávném místě ve správný čas a tím vrženi do víru událostí, jež stále gradují a nakonec vedou k tomuto okamžiku. Uběhly tři tisíce let a nastal čas pro návrat Novronova dědice.



Tuto rubriku jsem založila hlavně jako přehled mých knižních záložek. Už se v tom sama ztrácím a nevím, kde všude ty záložky jsou. Takže budu postupně fotit knihy z mojí knihovničky a k nim jejich záložky, které jsou v nich uložené. Některé jsem vyráběla, jsou staré nebo nové, vybledlé, některé jsou stažené z internetu, některé jsou koupené, některé darované a některé jsou vyhrané...


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne