MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

29 listopadu, 2021

Měsíční shrnutí - listopad

pondělí, listopadu 29, 2021 5 komentářů


A předposlední měsíc letošního roku se chýlí ke konci. Je to tak, i listopad utekl a je tu prosinec a vánoce. Jak se těšíte?


Já už mám přípravy v plném proudu. Začátkem měsíce jsem si nachystala některá těsta do mrazáku, protože už dříve se mi to dost osvědčilo z časových důvodů. A tak jsem si to letos zopakovala. Dokonce už jsem začala i péct. Není sice kam spěchat, ale volný čas je prostě ke konci roku dost vzácný a není nutné všechno řešit na poslední chvíli. Začala jsem hlavně cukrovím, na které jsem si loni pořídila silikonové formy, což je paráda. Stačí to do nich jen natlačit, upéct a zase vyloupat. Žádné válení těsta a vykrajování. I když i na to dojde, protože formy prostě nejsou na všechno... Navíc jsem se i těšila, až se do toho pustím, jak to bude doma vonět a budu se těšit na to sváteční zobání.


Ani s dárky nejsem nikterak pozadu. Už je mám všechny koupené, vše vyřízeno a dokonce i zabaleno. Tak už jen musím počkat na ten Den D a doufat, že budou všichni spokojeni. Letos jsem to brala v duchu takových balíčků, kde se u některých věci opakují, ale mají nějaké rozdíly. Spíše praktické dárky, užitečné, na spotřebu, než nějaké blbiny na prach. A samozřejmě se najdou i nějaké dárky univerzální, pro konkrétní osoby. Přece nedostanou všichni všechno stejné...

A tak jsem se do toho nadchla, že už jsem si před prvním adventem chystala výzdobu. Zrovna mi to vyšlo na týden, kdy jsem měla odpolední, takže jsem si to nachystala předem, abych si i ráno stihla zapálit první adventní svíčku, než jsem odcházela do práce. Abych z toho aspoň něco měla, protože o půl desáté večer jsem byla úplně vyflusnutá a ne tak řešit něco takového... A trochu té atmosféry mi dopřála i sama příroda, protože hned druhý den pěkně nasněžilo. Já nejsem zrovna velký fanda zimy a sněhových radovánek, to jsem byla jedině jako děcko a to už mám nějakou dobu za sebou :-D. Za oknem to mám raději, jen kdybych nemusela vystrkovat nos ven kvůli cestě do práce nebo venčení psa :-P...





Vánoční trhy jsou bohužel momentálně dost nesmyslně zrušené. Chápu, že nechtěli davy a tvoření hloučků. Ale nemohli to vyřešit jinak? Tak ať si lidi ten punč vezmou do termosky domů. Proč kvůli tomu hned všechno zavírat, aby si lidi nemohli jít koupit sladkosti, klobásy, sýry a další domácí výrobky? Ti, co to vymysleli očividně neví, jak to vypadá v supermarketech, jinak by jim to v těch jejich mozcích secvaklo... No nic, každopádně u nás trhy začínaly už devatenáctého listopadu a ještěže tak. Hned jsem s mamkou udělala nálet, dokonce jsem letos nešla sama, což byl zázrak sám o sobě, a nakoupily si, co jsme chtěly. Já samozřejmě ten obří kokosový kmen, na který se těším doslova celý rok. A pak turecký med, ale takový ten měkký, co je jak nadýchaná pěna a nějaké sýry. Těmi rozhodně nepohrdnu. Jen je škoda, že už si nemůžu jít pro přídavek. Ale slyšela jsem, že se bude o tom ještě nějak jednat, tak uvidíme...



No ale abych se dostala i k něčemu jinému, než jen k vánocům. Listopad se nesl opět i v knižním duchu. Se čtením to sice nebylo až tak slavné, ale na mou obranu, některé knihy byly trošku širší a taky v práci už to začíná přituhovat a tak mi nestačí energie. Jsem unavená a celá bolavá a to obvykle sebou praštím u televize a vypínám se... Ale ani tak mě to neodradilo od nákupu dalších knih. Knihy Dobrovský pustily akci Black Friday, kde se mi podařilo sehnat knihy od Weekse a Lynn Flewelling od devatenácti korun. No kdo by to nebral. Ani mi nevadí, že to nemám komplet, jsem trpělivá. Už jsem několikrát měla štěstí a časem se mi podařilo sehnat i něco nesehnatelného, tak uvidíme. A bylo tam i pár dalších kousků...

Plníte si letos nějakou knižní výzvu? Já moc nejsem na takové ty náročnější, jako je třeba na Databázi knih. Nechce se mi vybírat knihy jen podle toho, abych splnila nějaké téma. A tak jsem zvolila klasiku a letos navíc jen takovou střídmou, chtěla jsem přečíst padesát knih a hotovo. Volné, poklidné tempo, čtení bez nucení, prostě si to jen užívat. A i přestože mám letos nejmíň přečtených knih za poslední roky, což mi vůbec nevadí, svoji padesátku jsem pokořila... :-)

A to je asi tak všechno, na co si vzpomenu... Napište, jak jste se měli vy, jak řešíte vánoce, máte už všechny dárky, pečete...?




Články, které vyšly:




Přečteno za měsíc

Celkový počet přečtených knih: 3
Celkový počet přečtených stránek: 1400

 
Přečtené mám jen tři knihy a jednu rozečtenou (tam mám skoro dalších 300 stran). Bohužel to bylo teď náročnější a navíc ani jedna z těchto knih není zrovna hubeňour...

  • Protivníci • Marissa Meyer | názor na instagramu viz níže
  • Supernova • Marissa Meyer | názor na instagramu viz níže
  • Spasitel • Andy Weir  | recenze na blogu







Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

5 komentářů:

  1. Tybrďo..cukroví i dárky už máš. Já ještě ne... nebo takhle. Cukroví budu péct jenom perníčky, zbytek dostanu od mamči, protože dělá fakt nejlepší cukroví. A dárky už skoro mám, ale něco málo mi ještě chybí. Chci poukázky do kina a bude to vše :-)

    Vánoční ozdoby jsou krásný, už mám doma taky nadekorováno. A knížky... hodně si jich přeji k Vánocům, tak snad :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Upřímně mě nikdy nenapadlo udělat těsta předem, hoditj e do mrazáku a pak vytáhnout, což jak říkáš se někdy neskutečně hodí :D Asi k tomu letos sáhnu, protože už teďvm, že přicházejí týdny, kdy toho budu mít nad hlavu a to jsem udělala dopředu vše, co jsem mohla xD Formy na cukroví mě moc nelákají, docela ráda se s tím piplám a tvořím vlastní tvary :D Ale chápu, že je to tak daleko jednodušší a rychlejší :D
    Dárky už mám prakticky všechny, ještě tento víkend jsem dokončovala poslední, teď ještě něco málo zabalit a budu se moc už jen těšit :D
    Co sis přála letos k Vánocům ty?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě udělá radost cokoli a už roky nikomu nic neříkám. Aspoň mám překvapení :-P

      Vymazat
  3. Ahoj,
    já jsem letos s Vánoci úplně ve skluzu nemám ani výzdobu v podobě světýlek, protože jiný věci nevlastním zatím. Cukroví naštěstí není na mě, ale na tchýni a babičkách. No a dárků mám vyřešeno zhruba 3/4, na prosinec jsem si nechala potravinové balíčky a nějaké dárkové poukazy. Já teď začala po práci na šest hodin třikrát do týdne chodit na brigádu, tak nestíhám už lautr vůbec nic, ale říkám si že nějak to vydržím a pak budu mít dovolenou a Vánoce. Jinak moje listopadové shrnutí mám už na svém blogu, tak mrkni pokud budeš chtít.

    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne