MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

30 června, 2021

 

Červen byl opravdu hrozný. Neustálá každodenní vedra si vybrala daň, jak na chuti cokoli dělat, tak i na mém zdraví. Ráno a večer bylo chladněji, přes den vedro, v práci klimatizace, v autě klimatizace a tak poslední týden bojuji s menším nachlazením. A do toho všeho mi ještě běží alergie, takže prostě paráda. Mám pocit, že kromě chození do práce jsem toho moc nezvládala...

S mamkou jsme zase rozjely trošku pekařskou mánii a zkoušely nové věci. Třeba experimenty s těstem přes noc v lednici a upečení ráno hezky zčerstva, pořídily jsme si formy na bagety a tak podobně. Zatím jsem v tomto případě testovala jen jeden recept a dál se nedostala, ale je moc dobrý, takže za mě spokojenost :-). A taky zkouším různé domácí dezerty do skla, lepší než momentálně péct, takhle je to hezky vychlazené z lednice. Už jsem testovala míša řezy, bebe stříšku a nepečený dort. A všechno mělo doma úspěch...



Druhou sobotu v měsíci měla mamka oslavu narozenin. Opět jsem se pustila do svého experimentátorského vytváření dortu. Tentokrát jsem si pořídila takovou šikovnou pomůcku, abych mohla udělat šachovnicový korpus. Sice mám ještě stále co vymakávat, protože to nebylo zrovna nejvíc rovné a symetrické, ale už jsem došla alespoň k nějakému zlepšení :-D. A rozhodně jsem byla spokojenější s tím, jak dort vypadal z venku. Návštěv u mamky jsem stihla víc, nalákali mě totiž na kotlíkový guláš (konečně jsem se dočkala po mnoha prosících) a taky kolena. Bašta převeliká...






Konečně jsem se dočkala v práci přesunu na jiné oddělení. Po téměř 14 letech měním kuchyňku za hračky a už se moc těším. Ne, že bych nebyla nervózní, protože se budu muset učit všechno o sortimentu a tak podobně, ale změna je fajn. Přecházím od prvního v novém měsíci, ale už víc jak týden jsem tam tak nějak postupně utíkala pomáhat. Momentálně běží sezóna, takže zboží na vodu se prodává rychlostí blesku. A taky teď budu mít hezky pod dozorem slevy na hračky :-P...

Velkou novinkou června bylo totiž i to, že jsem se stala tetou. Bráchovi se narodil prcek, Matyášek. Sice jsem ho zatím ještě neviděla, kvůli svému nachlazení, ale poslala jsem po mamce nějaké věci. Já sice děti nechci a ani nejsem zrovna nějak na děti laděná, ale když už jsem ta teta, tak aspoň takhle se musím snažit :-D. Tak snad už budu brzy ve stavu, abych se mohla na něj podívat...



Po strašně dlouhé době jsem si pořídila model, ale to jsem určitě už zmiňovala minulý měsíc. Takže hlásím, že je konečně hotový. Nedokonalý, ale jsem spokojená a hezky se už zaparkoval mezi ostatní do sbírky. Snad se brzy poštěstí a poskládám si i nějaký další, ale to nejdřív až tak na podzim.




Celý měsíc mě poháněla myšlenka blížící se dovolené. Jen díky tomu jsem to tak nějak všechno přežila :-). Před koncem měsíce jsem totiž začala své volno, které se prodloužilo na krásných 17 dní. Což je paráda. Už jsem se ani nemohla dočkat. Naplánované jsem nic neměla, kromě domluvených čtyř dní hlídání zvěře u mamky (které teprve proběhne, určitě uvidíte spoustu stížností na fb :-P), malování v pokoji a dodělávání knihovny (zítra). Takže pár povinností a pak jen pohodička. Stihla jsem si díky tomu konečně zajít i do města, ale jen rychlou obhlídku, protože už v devět ráno to pěkně peklo a především jsem si šla vyzvednout nové knihy. Letos jsem těch nákupů moc neměla, takže se docela úspěšně držím svého šetření...





No a to je asi tak všechno. Dnes mi začal pátý den dovolené a ještě dvanáct přede mnou. Tak se mějte fajn a zatím hoj... :-)



Články, které vyšly:


 



Přečteno za měsíc

Celkový počet přečtených knih: 2
Celkový počet přečtených stránek: 972

 
Červen je hodně slabým měsícem co se týče čtení. Největší podíl na tom má tropické vedro, které se k nám přihnalo. Při takových teplotách obvykle zvládnu jen ležet a tupě zírat do stropu, než abych držela knihu a snažila se chápat příběh :-D. A tak to dopadlo, že mám jen dvě knihy přečtené a jednu zmáknutou sotva do poloviny...






Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

10 komentářů:

  1. Ahoj,

    předně trochu opožděně obrovská gratulace k synovci :) Nádherný chlapeček! :)
    Ty tvoje dezerty do skla musím vyzkoušet, jednak to na fotkách vypadá hodně mňamózně, jednak v tomto horku se nějaké extra velké dezerty nedají péct, a hlavně doma je jím prakticky jen já, manžel si občas dá něco méně sladkého :) Takže určitě něho vyzkouším :) (omlouvám se za předchozí koment, ten jsem smazala, nepřepla jsem si totiž účty :D )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-D
      Jj, ty dezerty jsou super, všem to strašně chutná a libí se jim, že každý dostane svoji skleničku. Našla jsem spoustu inspirací a budu zkoušet často. V těch vedrech je to vážně super :-D

      Vymazat
  2. Ahoj Luci, gratuluju k prckovi. Dovolená mě teprve čeká a měnit práci budu celkově, takže pro mě, co ty jsi měla v červnu bude v následujícíh měsících. No poslední dva roky jsou jak z akčního filmu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)
      Taky jsem chtěl změnu úplnou, ale zatím jsem neměla štěstí... Tak držím palce :-)

      Vymazat
  3. Tak to jsi šikulka... mě pečení baví, ale ne vždy se mi všechno povede. Mám radši jednoduché recepty. A ten dort? Panejo, ten vypadá božsky! :-) Mňam! A gratuluji k tomu, že jsi tetou. Bobísek roztomilej. To já už jsem šestinásobnou tetou :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ty formy na bagetky jsou super! My hodně pečeme doma domácí chléb, prostě dobrota.

    Jinak jsem ráda, že konečně taky u někoho čtu, že nechce děti :D Obvykle jsem široko daleko jediná a každý se hrozně diví :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky doma dělám chleba, ale používám z krabice a pak dopeču v troubě. Ze surovin se mi zatím nikdy nepovedl.
      Jen málo z nás nechce děti, o to víc mě štve, že na mě každý kouká jak na exota. Jakoby to byla povinnost.

      Vymazat
  5. Tak to já měla zatím červenec dost hektický a teď se těším na volné dny. Mám spoustu receptů, co bych ráda vyzkoušela, tak snad se jich aspoň polovina vydaří :D Určitě chci zkusit nakládané hermelíny, udělat pečené čaje a určitě i něco sladkého :D
    Já tetou bohužel zatím ještě nejsem, ale těším se, až to je jednou příjde :D Tak snad to bude brzo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já si chtěla zkoušet sušit vlastní čaje, ale nějak nemám odhodlání :-D

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne