MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

15 června, 2021

    

Jak už jsem dříve zmiňovala k některým pokračováním se dostanu se zpožděním a tak spoustu důležitých věcí zapomenu. Proto jsem moc vděčná autorům, kteří nenápadně a po troškách čtenáři připomenou, co se stalo v předchozích dílech, aby jim to usnadnili. Tady pár náznaků bylo, ale dost malých, takže jsem to prostě brala jako samostatnou knihu, ze které si odvodím to, co autorka napíše.

Hned od prvních stran je Nix popisována jako nemilosrdná, nebezpečná a temná čarodějka, nekromantka, nebo co to vlastně je :-D. Ta síla a moc z ní přímo sálá a bylo zajímavé sledovat, jak se jí většina postav bojí. Jenže v momentě, kdy se vydá na výpravu s družinou, jako mávnutím kouzelného proutku tato představa mizí. Nejenže jsem tu cestu moc nepochopila, co vlastně měla znamenat, ale úplně mi to pokazilo dojem o hlavní hrdince. Z ní se totiž stala ženská s mnoha slabostmi, nedostatky a především z ničeho nic mluvící hlavně o chlapovi. A tady jsem začala trochu ztrácet zájem...

Příběh jako takový byl fajn, dobře se četl, děj rychle plynul a spousta postav mi sedla. Je fakt, že jsem našla nějaké nedostatky, nejen Nix, která jaksi degradovala, ale trošku i v pochopení významu toho, co se dělo na pozadí. Fantasy se nějak přehoupla na román, dalo by se říct. Přesto jsem byla při čtení spokojená. Autorka mi teda více padla v sérii Krysy apokalypsy, která mě bavila víc. Ale i tady jsem našla spoustu kladů. Akorát závěrečná bitva pro mě byla asi nejhorší částí celé knihy, protože něco tak neskutečně dlouhého jsem snad ještě nečetla. Téměř sto stran jen o bitvě a dobývání :-D.

Beilen měl sice jakýsi amulet, ale Oriem cítil, že pomalu slábne. Brzy horala jednoduše zabije nějakým kouzlem a pak se vypořádá s Nix.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Perutě noci
Perutě noci
Noční labuť
2
-
Fantasy
2019 originál
332
Gorgona
978-80-88029-43-4

Anotace:
Svět je v ohrožení. Křehkou rovnováhu mezi magickými frakcemi narušila sekta zrádců, kteří se ve snaze zničit Řád i Konkláve nezastaví před ničím.
Frakce jsou nuceny spojit síly. Vojenské výpravě do města obleženého démony velí nekromantka Nix a rytíř Beilen. Kromě mrtvých ožijí i dávné sympatie a mezi veliteli přeskočí j
iskra. Jenže láska mezi černokněžnicí a rytířem se trestá smrtí. Rozhodnutí, zda dát přednost vyšším politickým zájmům, nebo vlastnímu štěstí, nebude vůbec lehké. Zvlášť tváří v tvář hordám netvorů v ulicích plných krve.

Chvíli se nic nedělo a až po zapískání se ozvalo otrávené zamručení. Zpoza domu se přiloudal dospělý arsus, vzal mládě do tlamy za volnou kůži na krku a odnášel ho pryč bez ohledu na jeho prskání.

Ukázka z knihy


Informace o autorce

foto: Gorgona Books

Gorgona.eu: Zuzana Hartmanová - Narodila se ve znamení Býka v roce 1990 ve slavné kolínské rovině, o níž pojednává lidová píseň, a jak to vypadá, pravděpodobně tam zapustila kořeny natrvalo. Už od útlého věku ví, že kniha je nejlepší přítel člověka, a tento vztah se pilně snaží utužovat. Pracuje jako knihovnice v oddělení digitalizace Městské knihovny v Praze a v mezi­čase odbíhá k recenzování knih pro webzin Dagon.cz.

Čte především fantastiku, ale nepohrdne ani histo­rickým či detektivním románem. První fantasy knihou, kterou přečetla a která ji zároveň nejvíce ovlivnila, byl Dračí princ od Melanie Rawn. Jednoho krásného rána si řekla, že zkusí napsat vlastní příběh, a od toho okamžiku nebylo cesty zpět…




Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

2 komentáře:

  1. Na tvorbu Hartmanové se chystám celou věčnost 😅

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. rozhodně není vůbec špatná, sice se to často pohybuje na pomezí s románem, díky zápletkám, ale baví mě to :-)

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne