MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

06 října, 2020

 

Recenzní kniha


Před nějakou dobou mi autor zaslal na recenzi svůj knižní počin. Jedná se o fantasy příběh s námětem válčícího světa plného démonů, otroků a podobně. Ale není psaný tak úplně v tom typickém uskupení, jak jsme z většiny zvyklí.

Z počátku mě to dost chytlo a bavilo a byla jsem zvědavá, kam to celé povede. Vyprávění bylo takové obyčejné, spíše strohé a zabývalo se hlavními fakty a děním. To znamená, žádné zbytečné zdržování, popisy na několik odstavců a vypisování jako v kronice. Vždy hezky přímo na věc a šup zase dál. A to se mi moc líbilo. Ne u každé knihy totiž potřebuji číst určitý moment děje na několika stranách a zbytečně se zdržovat. Někde je to velkým plusem a do příběhu a k postavám to prostě patří. Ale někdy je to spíše na škodu. A tak v tomto ohledu jsem byla velice ráda. I postavy se mi zamlouvaly a pasovaly mi.

Do dobré poloviny jsem byla opravdu spokojená a už jsem si říkala, jak je škoda, že kniha není papírově, že bych si ji ihned pořídila. Bohužel druhá polovina už mě spíše zklamala a tak jsem si musela celkový dojem poněkud poupravit. Nešlo o výtku k vyprávění, k detailům, postavám, k něčemu zásadnímu. Nejvíc mě bohužel zklamaly dvě věci. První, že když došlo na nějaký střet otroka s dozorcem, řešilo se trestání a tím bylo výhradně bičování (zvlášť v jedné části se psalo jen o něm). A číst neustále o bičování, trhání masa, potocích krve a podobně, začne po nějaké době být nudné. Když už je potřeba zdůraznit, že žoldáci jsou s prominutím hovada a vyžívají se v mučení, určitě existují i jiné věci. Nehledě na fakt, že když dostane někdo do těla tak moc, že má rány pomalu na kost, chtěla bych vidět, jak dlouho vydrží ještě dýchat. Ale to pomineme, od toho je to fantasy a jsou tam určité důvody, které by to mohly vysvětlit.

A druhým problémem, který mě zklamal nejvíc, tak ta romantika. Ano, až dnes jsem si všimla v anotaci textu, že jde o romanticko-hrdinský fantasy příběh. Nu, asi bych se pak tolik nedivila, číst to dříve. To, že někdo chce zachránit svou životní lásku ještě pochopím. Ale už mi vadilo, jak se samotné slovo láska opakovalo, dokonce i několikrát na jedné straně. A občasné vrkání některých postav působilo spíše, jako bych četla nějakou knihu pro puberťáky, kde je hlavní hrdina nepřemožitelný princ na bílém koni. Je to dáno tím, že na romantiku v takovém formátu nejsem, na nekonečné vyznávání citů a podobně. Ale taky mi to prostě nesedělo do příběhu. Z počátku byl spíše takový temný (jako daný svět) a drsný. Samé střety, boje, válka, tělesné tresty, smrt a najednou samé vrkání zamilovaných hrdliček. Dvě až moc protikladné věci...

Takže nebýt toho, hodnotila bych na plný počet, krásných pět hvězd. Ale byly momenty, kdy mi to všechno k sobě moc nepasovalo a kdyby zůstalo jen u drsné fantasy, byla bych spokojenější a dokonce bych jásala, co pěkného vyšlo v naší domovině...

Starý válečník zůstal chvíli zamyšlený a mlčky pozoroval žhavé uhlíky v krbu. Nakonec zvedl pohled k Jonovi a zahleděl se mu do tváře.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Vítr z hor
Vítr z hor
Ve válce s Příšerou
1
Andy Wildwood
-
Fantasy
2019 originál
593
Martin Koláček - E-knihy jedou
978-80-7644-107-1, 978-80-7644-108-8, 978-80-7644-109-5

Anotace:
Do poklidného Taarského království vtrhli Ságové, uctívači kultu Temnoty, spolu s armádami nelidských chortojů, divokých horských opic posedlých démony. S armádou stvůr se Ságům podařilo podmanit si celý Taar a usednout na trůnu, poté rozpoutali válku i se všemi okolními zeměmi. V Jižním království žije Jon-thar Lovec, jeden ze synů lovce žijícího v horách. Jon i jeho bratři museli odejít do války proti armádám příšer. Temnota postupně vzala Jonovi všechno. Připravila ho o bratry, rodiče, první lásku, svobodu. Ukradla mu život v těch nejkrásnějších letech, na prahu dospělosti, nasadila mu okovy a na dlouhých osm let ho uvrhla do otroctví v Taaru. Jednoho dne se mu podaří uprchnout. A zde začíná jeho pouť. Pouť za svobodou a odplatou. Pouť za nalezením nové lásky a nového života... Romanticko-hrdinský fantasy příběh.

Asi po týdnu se vydali na cestu. Odpočatí a plní znovunabytých sil. Všichni vybavení zbraněmi, cestovním oděvem, zásobami jídla a plným vakem čerstvé vody na zádech.

Ukázka z knihy


Informace o autorovi

Andy Wildwood

?


Recenzní knihu poskytl autor Andy Wildwood. Děkuji.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

2 komentáře:

  1. Mě zprvu zarazilo, když Ya-Na a Jon spolu chvíli žili. Trošku mi to přišlo přeslazené. Ale pak jsem si na to zvykla a líbilo se mi to. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze. Mě osobně kniha příliš nezaujala, ale i tak chápu tvé rozčarování... když člověk očekává něco a dostane se mu něco jiného. :)

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne