MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

06 října, 2019

Report: Humbookfest 2019

neděle, října 06, 2019 16 komentářů
Letos jsem chtěla jet na Humbook, byla jsem rozmyšlená, že to podniknu. Trochu mě šokovala cenu Plus lístků, které se vyšplhaly docela rekordně (a ne, nemusíme řešit proč a jak, to už jsem slyšela několikrát). A když jsem si nakonec říkala, že i tak to překousnu, stala se taková situace a to, že tyto vstupenky byly vyprodány už celou minutu po ohlášeném zahájení prodeje. Takže jsem samozřejmě nic neměla. Jediné, co mi zbylo, tak sledovat soutěže. Na třetí pokus se mi podařilo vyhrát základní lístek u Palmknih...

V programu jsem si našla pár položek, které mě zajímaly, ale jak můžete vidět, hodně se překrývaly, což mě mrzelo. A mrzelo by mě to o to víc, kdybych opravdu utratila za vstup ty velké peníze...

  • 11:30 - 12:50 - Marvel Universe: Z komiksu na filmové plátno a zpět
  • 11:40 - 13:15 - Hvězdy inkoustu: Kateřina Šardická a Alžběta Bílková
  • 11:45 - 12:05 - Loyd talk s Jayem Kristoffem
  • 13:00 - 14:30 - Můj svět, moje pravidla
  • 14:50 - 16:00 - Kde všude žijí příběhy? Z mobilu až do pevné vazby
  • 16:45 - 19:00 - Mary E. Pearson a Jay Kristoff (vstup pouze s lístkem PLUS, maximálně 2 knihy na každého autora)

Byla to moje první návštěva, takže se s vámi podělím o své dojmy. Musím konstatovat, aby bylo jasno, že jsem spíše ta hraniční věková skupina, takže kromě doprovodů některých návštěvníků, jsem byla mezi nejstaršími. Takže ne všechen program byl stavěný pro mě. Být o deset let mladší (nebo více), tak jsem v sedmém nebi jako ostatní. Všechny ty možnosti, focení, vlastní tvoření a podobně, opravdu by se toho našlo docela dost...

Ale začněme ránem. Cestu tam i zpět jsem absolvovala s kolegyní a její dcerou, které jely navštívit rodinu zatímco já jela na Humbook. Kolegyňka byla strašně rychlá a koupila lístky už na výjezd před šestou, což znamenalo vstávat o půl páté. Cesta byla v pohodě a docela rychle utekla. Na nádraží jsme udělaly malé kolečko a pak mě nasměrovaly na metro, kterým jsem jela podruhé v životě :-D. Dojela jsem na místo a pak stačilo jít s davem. Zahlédla jsem pár kostýmů (kterých nakonec bylo požehnaně) a tak našla kongresák úplně v pohodě. Už po příchodu bylo jasné, že někteří nadšenci dojeli ještě dříve, protože fronta byla na půl cesty k metru...


A jak jsem zjistila, nebyla to jediná fronta na celém festivalu. Když jsem se konečně dostala do tepla budovy, tak jsem rovnou minula šatnu, kde čekalo snad třicet čtyřicet lidí. Bundu jsem si prostě nacpala do batohu a šla na další patro. Tam jsem hodinu pochodovala a koukala, co všechno se dá najít. Našla jsem jeden stánek od Pottershopu (alespoň myslím), jeden stánek od Presco Group, kde měli notesy a batohy, stánek na humbook hru s razítky, stánek s knihami, kde se daly sehnat i drobnosti jako placky, funko pop a pak stanoviště na deskové hry. Jelikož jsem jela sama, tomuto místu jsem se vyhnula. Totéž platilo o soutěži, jak už jsem řekla, už nemám na takové hry věk ;-). Vzadu u sálu s autogramiádami jsem objevila workshop, kde jsem nebyla vůbec kvůli programu a vedle si lidi malovali na plátěné tašky.


Půl hodiny po vpuštění do budovy se začala kupit hlava na hlavě a další focení jsem už neřešila. Fronty se tvořily naprosto všude. Podařilo se mi narazit na Míšu (instagram), která bydlí kousek ode mě, což jsme zjistily, když u mě vyhrála záložku a já ji předávala osobně. Chvíli jsme pokecaly, okoukly stánek s Harry Potterem a pak šly po svém. Během dne jsme se potkaly ještě asi dvakrát...

Nakonec jsem si šla vystát frontu na stánek s knihami, kde byla hlava na hlavě a bylo to značně nedomyšlené. Pokladny podle mě měly být mimo ten koutek, protože vznikaly strašné zmatky v tom, kdo stojí frontu a kdo ještě vybírá knihy. Takže se všichni mačkali jako sardinky. Jelikož jsem nechtěla utrácet majlant a už vůbec jsem nechtěla tahat tuny knih, stačilo co jsem si dovezla na podpisy, tak jsem si vzala akorát tašku na památku, dvě placky, malého Harry Pottera (pak jsem zjistila, že je to klíčenka :-P) a knihu Zrcadlo, zrcadlo...




Nakonec jsem šla na besedu o Marvel komiksech, což bylo fajn, ale je pravda, že o těch tištěných moc nevím. Jsem hlavně fanda filmových. Ale vydržela jsem skoro do konce, čímž jsem přišla o workshop se záložkami a náramky. Škoda... Před besedou jsem stihla ještě konec křestu knihy Město duší od Martiny Čekalové. Fotky z besed mám focené mobilem a z dálky, takže tam toho asi moc neuvidíte...



Při besedě jsem se potkala s Terkou (Mrs. Jungová) a Terkou (Z novinářského deníčku) :-D. Holky před koncem odcházely na autogramiádu českých autorů, kam jsem nakonec došla za nimi a Terce dala knihu k podepsání od Alžběty Bílkové. Byla tak hodná, že mi ji vzala a já mezitím zase letěla na besedu s Mary E. Pearson a Jayem Kristoffem, kam za mnou potom došly. Rozhovor byl fajn, ale strašně dlouhý, nezdá se to, ale hodina a půl neuteče zrovna rychle. Ke konci, když začaly dotazy z řad diváků jsem odcházela. Za celý den, jelikož byl program hodně nahuštěný a obvykle jsem všude měla jen deset minut čas, jsem pořádně nejedla a nepila, což se mi nakonec pěkně vymstilo. A to mi docela vadilo. Nejenže byly malé pauzy, ale člověk neměl vůbec šanci všechno stíhat a to zamrzí. Na Světě knihy to přejdete, protože cena na vstupném je opravdu někde jinde. Ale tady...



(poslední foto humbookfest2019)

Odběhla jsem na stánek, kde probíhala soutěžní hra, kde jsem chvíli pokecala se Zuzkou Strachotovou a vyškemrala jsem podpis do knihy. Fronta okolo se začala zmenšovat, už se dalo konečně i procházet. Trochu jsem se najedla a pokračovala na české autory, kde to stejně skončilo asi nejlépe a kde jsem ukořistila další podpisy... Jirku Dittricha jsem zahlédla v davu, ale Lenku Dostálovou bych hledala marně, jelikož přišla v kostýmu Kloboučníka z Alenky :-D.




(poslední foto humbookfest2019)

Po skončení jsem se zase sešla s holkama a šly jsme stát frontu na podpisy zahraničních autorů. Jelikož jsem neměla plus lístek, nemohla jsem se tam nacpat, ale opět hodná Tery mi vzala knížku, že mi ji nechá podepsat. Kdybych věděla, co mě čeká, zabalila bych to předem. Se začínající migrénou bylo totiž skvělé čekat místo toho, abych chytla dřívější vlak. Dvě a půl hodiny čekání, kdy jsem se mezitím s Míšou posadila na koberec u stánku s čajem (což je další věc, na to množství lidí jsem nenašla moc místa k odpočinku, lidi seděli doslova všude možně po zemi) a pak šla hledat holky v davu. Když jsem viděla kde jsou, šla jsem do mdlob. Za tu dobu se posunuly sotva o polovinu. Každý fanoušek se totiž s autory fotil a ještě si s nimi povídal. Což samozřejmě chápu při takové události, ale chtělo by to i ohled na jiné lidi, zvlášť když spousta lidí musela dojet vlakem před celou republiku. Autogramiáda podle mě měla být nějak rozdělená a třeba mohla část probíhat už ráno vzhledem k tomu, že se otevíralo o půl desáté a program začínal o hodinu později. Ale budiž. Už jsem si chtěla vzít knihu zpátky a jít na vlak, ale nakonec druhá Tery byla tak hodná, že s ní frontu dostála a pošle mi ji poštou :-). Takže fotku pak případně přidám. A oběma holkám moc děkuji za ochotu, jste fakt hodné...

Festival to byl docela dobrý, i když z ostatních reportů mám pocit, že každý rok se stejně vždycky něco pokazí. Musela jsem konstatovat, že pro mě už taková akce není. Je tam mnoho lidí, většina programu není pro mě stavěná a lístky jsou tím pádem na mě příliš drahé. Stánků a všech možných knižních cetek jsem čekala více. U besed jsem nemohla zůstat ani do konce, abych stíhala jiné věci a hromadu jsem jich nestihla vůbec (nejvděčnější jsem za autogramy českých autorů, které jsem získala - díky vám všem za ochotu a úsměvy :-)). Jinak jsem z této akce akorát tak zničená, unavená a moc radosti taky nemám. Nepomohlo mi, že ani nemám knižního parťáka, který by jel se mnou, protože by to hned bylo jiné. Oceňuji tu možnost a příležitost, vyzkoušela jsem si to a už vím, o čem to je. Ale musím prostě přiznat, že další ročníky asi neabsolvuji.


A jelikož moje fotky stojí za prd, přidám vám ještě odkazy na instagramy ostatních, kde si uděláte lepší představu o festivalu...








Příspěvek sdílený Kristýna Spáčilová (@kristiespacilova),









Příspěvek sdílený CooBoo (@cooboo_redakce),









Příspěvek sdílený Nakladatelství Fragment (@nakladatelstvi_fragment),









Příspěvek sdílel uživatel @ elementum.books,


A pak tu mám nějaká videa z facebooku přímo od Humbooku. Další určitě dodají, tak je sledujte...







A jak se líbil festival vám? Jaké vidíte na něm plusy a mínusy?

Edit 10.10.: Právě mi došla i poslední podepsaná kniha od Jaye Kristoffa :-)



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

16 komentářů:

  1. Já mám Humbook ráda, není tam sice moc času na setkání se s ostatními, vlastně je nejde v tom davu ani najít, ale jsem z toho méně zničená jak z 4denního Světa knihy. Ale ten je zase úplně jiný. Já Humbook vnímám jako možnost poznat zahraniční autory. Jinak v klidu, já vstávala ve 4 ráno ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky kvůli těm autorům to člověk často podniká. Ale já po Světě knihy čekala něco jiného. Více stánků, více zboží. Už před mi bylo jasné, že to bude hlavně pro mladé. Nechci jen kritizovat, ale Svět knihy si opravdu užiju více...

      Vymazat
  2. Ty kráso, takže den plný zážitků :-) Já jsem obdivovala na instagramu všechny ty slečny, co si vyráběly kostýmy a tak a říkala jsem si, že je to krásný, jak jsou ti "mladí" tak zapálení :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako jo, kostýmů bylo hodně. A taky se mi líbí, že je ta knižní komunita tak velká. Škoda že to nevidí zbytek společnosti když tvrdí jak málo se čte...

      Vymazat
  3. Pokud tam příští rok budou nějací skvělí autoři, tak jedeme spolu! :D Hlavně, že máš ukořistěných tolik super podpisů :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím jestli to zvládnu znovu :-D a podpisy jsou to jediné, z čeho mám největší radost. Že jsem viděla autory na živo. A nejvíc mě překvapila Lenka Dostálová v kostýmu :-P

      Vymazat
  4. Já tam měla poloknižního parťáka, takže mi to tam utíkalo dobře. Jen mne trochu mrzí, že jsem vynechala Marvel přednášku, ale zase jsem se najedla a podívala se po stáncích. :) Mně osobně snad nejvíce bavilo představení od Potterfanů, to se skvěle povedlo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marvel ušel, ale zase tolik nového se člověk nedozvěděl...

      Vymazat
  5. Mám radost, že jste si to všichni užili, co tak čtu napříč blogy různé články a reporty. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Luci, mrzí mě, že jsi neměla knižního parťáka. Na Humbook sice nejezdím a na Svět knihy už vůbec ne, ale příští rok budu uvažovat o Havlíčkově Brodě, tak kdybys tam měla taky cestu můžeme vyrazit spolu.
    Sabina Emma

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná bych o tom uvažovala :-) Příští rok je v plánu Svět knihy, přičemž pojedeme na více dní abychom měly i něco z Prahy a pak bych chtěla zkusit Potterfest :-)

      Vymazat
  7. Je mi líto, že jsem se na Humbook nedostala, ale aspoň takhle zprostředkovaně od vás se něco dozvím. :) Jediné co by mě odrazovalo je strašné množství lidí, se kterým se samozřejmě dá počítat, ale i tak... :) Závidím, všechny ty podepsané knihy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, když už jsem jela takovou dálku, tak jsem si jich pozjišťovala či zařídila co nejvíc :-)

      Vymazat
  8. Já šla nakupovat knihy až někdy kolem půl třetí, když skončila beseda se zahraničními autory a frontám jsem se tak úspěšně vyhnula. :) Nicméně to, co tam stálo v poledne, bylo naprosto děsivé. Překrývající se program mi úplně nevadil, protože na Světě knihy je to obdobné a davy tam bývají ještě horší. Za sebe dávám přednost Světu knihy, protože je rozmanitější, pro Humbook nejsem typická cílovka, na to už jsem moc stará, ale stejně to bylo fajn. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Na Světě knihy mě obvykle tolik věcí na programu nezaujme, ale je to pro mě pohodovější. Humbook taky už není moje věková kategorie...

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne