MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

03 října, 2023


Poslední kniha, cíl mojí cesty po více jak měsíci. Štreka to byla dlouhá a trošku náročná, protože text jako takový byl spíše syrový, obyčejný a nenapínavý. Trošku jsem si připadala jako v hodině dějepisu, kdy profesor mluvil nezáživným tónem, u kterého třída usínala.

Velkým mínusem knih bylo, že děj působil jednoduše a neuvěřitelně nereálně, všechno bylo příliš snadné. Člověk z toho necítil ty potíže, strasti, bolest, ztráty. Postavy fungovaly tak nějak jakoby bez emocí, všechno bylo jako suchoprázdné komentování, kdy čtenář jen stěží uvěří, že je nějaké jednání přimělo něco cítit. Jednoduché plynutí příběhu a málo detailně vyvedené scény znamenaly i méně informací k postavám, válce, zvěrstvům, co se děly a tak dále. Stále mám pocit, že v této sérii nešlo o děj, lidi ani nic podobného, ale o nějaké poselství zaobalené do fantasy příběhu. Válka byla ústředním tématem a vedle ní hned náboženství, slepá oddanost a manipulativnost davy. Jak je jednoduché někoho přimět k něčemu a ještě mu to logicky zdůvodnit. Jak lidé ve jménu dobra dělají neskutečné skutky. Jak si to omlouvají. Jak čekají, že jedinou záchranou mohou všechno špatné smazat a tak podobně.

Válka začala jako boj jedné strany v podstatě proti celému světu, aby se nakonec přetvořila, kdy neexistuje žádná strana, jen společný nepřítel, který všechno zinscenoval. Nejvíc k promýšlení určitě stojí i celá ta záležitost s pravdou a to, že i když dva lidé mohou mít pravdu ohledně stejné věci, každý může mít jiný pohled i jinou cestu k ní. Takže mají i nemají pravdu oba. Takový paradox. Proto si myslím, že tentokrát to opravdu bylo o něčem mezi řádky a o ničem jiném. Ale to už si musí odvodit každý sám, pokud najde odvahu se do toho pustit.

 

Odkaz na instagramový příspěvek a komentáře




Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne