MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

21 října, 2023


Již třetí příběh další z žen v této sérii. Každá z nich pochází z jiné společenské vrstvy, každá má jiný život, jiné problémy, přesto jsou přítelkyněmi, a všechny určitým způsobem bojují za ženská práva.

V této knize se příběh točí kolem Hattie, které se po jedné neuvážené chvilce otočí celý život vzhůru nohama. A na rozdíl od předchozích dvou knih, je tentokrát hrdinka nemilosrdně vhozena do manželského svazku s cizím mužem. A jak už to tak bývá, z počátku je mezi nimi docela nepříjemná atmosféra. Sbližování a pochopení je mezi nimi pomalé, až se zdá, že nikdy nenastane. 

Samozřejmě dochází k různým zvratům. A jelikož se ve vedlejší lince probírá život ve skotských nížinách mezi dělníky kutajícími uhlí, je tu velký prostor pro problematiku chudých lidí pracujících za almužnu a každý den riskujících život. Vše se vzájemně proplete a popravdě to dobře funguje.

Jde o typického zástupce historického románu, kde jde obvykle o dobývání, romantiku, dobové předsudky a mnoho dalšího. Oddechová jednohubka pro nenáročné. U konce jsem byla trošku překvapená a docela jsem myslela, že to dopadne nakonec jinak, ale bez menšího dramatu by to nejspíš nešlo. Nicméně mě to bavilo a těším na čtvrtou přítelkyni z dané skupiny. Otázkou je, jestli s tím autorka skončí nebo ještě něco vymyslí. I přes tu romantickou naivitu tehdejší doby je to dobré čtení...
 

Odkaz na instagramový příspěvek a komentáře



Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

1 komentář:

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne