MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

19 května, 2022

Letos jsem se rozhodla, že pojedu na Svět knihy, kde jsem skoro tři roky nebyla kvůli pandemii. A zařekla jsem se, že mi ani nebude tolik záležet na programu, jako na tom, že se zúčastním. Něco málo jsem si samozřejmě našla. Navíc jede se mnou mamka, takže i pro ni se objevily zajímavosti. Samozřejmě bych byla ráda, kdybych se mohla podívat na veletrh v pátek i sobotu, ale letos to bude jen pátek. A další ročník bude třeba zajímavější a konečně se k tomu odhodlám, měla bych tak šanci vidět i něco z Prahy :-).


Nicméně má být tento rok veletrh v novém duchu, hodně bude i venku ve stanech, nějaká část areálu by měla být úplně nová. Všechno bude otevřenější a vzdušnější, tak jsem zvědavá. Bohužel nestíhám všechno, co bych ráda. Taky je potřeba stihnout vlak zpět. A po cestě na nádraží, když budeme stíhat, bychom s mamkou zašly do Luxoru, kde bude Shari Lapena. A když nám budou hvězdy opravdu přát, tak mamka uloví podpis, protože od autorky má doma několik knih... :-)

Mě nejvíc zaujala Děsivá a opuštěná místa v ČR, Královna islandské krimi Yrsa Sigurdardottir - autogramiáda, Objevování nových světů v Nakladatelství Epocha. Zbytek programu je spíše pro mamku, co jsem jí našla a mohlo by ji zajímat. A pokud bych stíhala, docela by mě zajímala i Cara Hunter, ale myslím, že tam nemám šanci, hlavně ne na autogramiádu...

A co jste si v programu našli vy?


Program

Fenomén fermentace s Divoženkou v kuchyni
10:00 - 10:50
Denisa Šimlová
Nakladatelský dům GRADA
AUTORSKÝ SÁL

Chcete propadnout kouzlu kvašené zeleniny, nápojů či kimči? S královnou kvašení představíme novinku od Pascala Baudara, budeme mluvit o Sandorovi Katzovi i o dalších knihách o kvašení. Součástí budou i lahodné prokvašené ochutnávky.

Beseda s „Chlapcem, který přežil pochod smrti“
11:00 - 11:50
Pavel Taussig
Nakladatelský dům GRADA
AUTORSKÝ SÁL

Přežil čtyři koncentrační tábory a pochod smrti. V pouhých 11 letech. Ani po 77 letech neztrácí jeho vyprávění na naléhavosti. Pavel Taussig přináší autentické svědectví o hrůzách války, fungování Osvětimi nebo Mauthausenu i o návratu zpět do života.

ČRo Dvojka: Blízká setkání s autorem
11:00 - 11:50
Tereza Kostková
Český rozhlas
KD106

Rozhovory od srdce Terezy Kostkové a Adély Gondíkové s hosty, které znáte, nebo které stojí za to poznat.

HERBÁŘ ze zahrady přímo na talíř 2
12:00 - 12:50
Jana Havrdová
Kateřina Winterová

HC106
Beseda s Kateřinou Winterovou k druhému dílu úspěšné knihy o pěstování a zpracování sklizně zeleniny i ovoce, tak aby zůstaly zachovány jejich nejcennější složky a ještě všem chutnalo. Moderuje Jana Havrdová.

ČRo Dvojka: Tereza Kostková - autogramiáda
12:00 - 12:15
Tereza Kostková
Český rozhlas
KD106


Děsivá a opuštěná místa v ČR
13:00 - 13:50
Hana Veselá
XB-1
FANTASY & SCI-FI

Zajímá vás fenomén průzkumu opuštěných míst? Ztichlé industriální haly žijící vlastním životem. Zpustlé zámky. Domy, kde nikdo nebydlí – časové kapsy, kde zůstalo všechno, včetně fotografií rodinných příslušníků, zubní pasty a potravin. Člověk se do nich běžně nedostane. Bývají dost často špatně přístupné, pohyb uvnitř je nebezpečný a ilegální. A některé z nich mají opravdu strašidelné příběhy…

Zeleninová zahrádka polopatě
13:30 - 14:20
Filip Čapka
Alice Bendová
Roman Pavela
Jana Havrdová

Česká televize - Edice ČT
HC106

Beseda s Romanem Pavelou, jedním z nejcitovanějších botaniků o zájmovém pěstování zeleniny od A do Z. Křest knihy s hosty – Alicí Bendovou a Filipem Čapkou – moderátorem pořadu Polopatě, který knihu opatřil předmluvou. Moderuje Jana Havrdová.

Dita Krausová – beseda a autogramiáda
14:00 - 14:50
Dita Krausová
Luxor / Euromedia Group
VELKÝ SÁL

Dita Krausová, inspirativní žena, která přežila koncentrační tábor v Osvětimi, představí biografii o svém manželovi, již pojmenovala „Život s Otou“. Následuje autogramiáda na stánku Luxor HB006.

Královna islandské krimi Yrsa Sigurdardottir - autogramiáda
14:00 - 14:50
Yrsa Sigurdardóttir
Nakladatelský dům GRADA
HA205

Autogramiáda královny islandské krimi Yrsy Sigurdardottir, autorky oblíbených detektivek a thrillerů. Nechte si podepsat novinku a již pátou knihu série s Freyjou a Hyldarem "Panenka".

Objevování nových světů v Nakladatelství Epocha
15:00 - 15:50
Tomáš Petrásek
Pavel Fritz

Nakladatelství Epocha
FANTASY & SCI-FI

Pavel Fritz, autor úspěšné sbírky "Studené světlo hvězd", a Tomáš Petrásek, jehož nová kniha "Azhareida" nabídne čtenářům tradiční hard sci-fi, představí novou vlnu vědeckofantastické literatury v edici Nové světy.

Zdeněk Svěrák - autogramiáda
16:00 - 16:50
Zdeněk Svěrák
Nakladatelský dům GRADA
HA205
Zveme vás na autogramiádu Zdeňka Svěráka. Přijďte si nechat podepsat nejnovější knihu "Povídky a jedna báseň", ale i ostatní oblíbené knihy tohoto autora.

Cara Hunterová: Detektivky z Oxfordu
16:00 - 16:50
Cara Hunterová
Nakladatelství Host
LITERÁRNÍ SALON

Cara Hunterová je spisovatelka žijící v britském Oxfordu, z něhož udělala i dějiště svých kriminálních románů. Série s inspektorem Adamem Fawleym vychází v 27 jazycích a v současné době se připravuje televizní zpracování.

Cara Hunterová, Michal Sýkora - autogramiáda
17:00 - 17:50
Cara Hunterová
Michal Sýkora

Nakladatelství Host
HB301




Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne