MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

07 července, 2021

 

Recenzní kniha


Jistě víte, že romantiku jako takovou nečtu. Není to moje krevní skupina a raději vyhledávám poněkud odlišnější žánry. Přesto občas udělám výjimku, pokud si myslím, že by tam toto téma mohlo být v omezené míře a kniha by se měla věnovat jiným věcem. Proto jsem si vybrala i Letní sázku.

Podle anotace jsem se natěšila na příběh dvou spisovatelů, kteří mají psací blok, zasekli se a neví jak dál. A proto jim vzájemná sázka má přinést pomoc a zábavu. Oba se ponoří do cizích vod a zkusí napsat příběh podle oblíbeného žánru toho druhého. Což působí fakt legračně. Těšila jsem se, jak se budou hecovat, dělat si z toho i ze sebe srandu a jak postupně bude vznikat nějaký nový děj při psaní textu.

Chyba lávky, protože toto téma se tu řeší opravdu jen okrajově. Z počátku se tak nějak přibližujeme k odhalení minulosti obou hrdinů, co je spojuje a co naopak rozděluje. Probírají se tu knihy, přátelé, vztahy, rodina a tak dále. Autorka taky často 'nenápadně' poukazuje, že příběhy, které autoři píší, často odkazují na jejich dětství, štěstí a smutky. Do té doby mě to moc bavilo, protože se sem tam Gus a January špičkovali a znáte to, bylo jasné, kam to bude směřovat. Ale dokud byly jen náznaky, tak se to opravdu dalo.

Bohužel druhá část knihy začne hodně sklouzávat. O tvorbě knih, spisovatelském bloku a těchto detailech, které mě zajímaly nejvíce, tu je jen občasná zmínka. Autorka se zaměřila pouze na ústřední dvojici a řeší, jak jsou oba 'porouchaní' a hledají si cestu k sobě. Což bylo dost absurdní. Gus možná měl důvody pro to, jaký byl, ale January byla tak trochu hysterka, která některé věci řešila až moc.

Každopádně jistě chápete, jak to asi dopadne. Nakonec je z toho klišoidní letní romance plná breku, zoufání, hádek, lásky a tak dále. A možná kdyby autorka s hlavními hrdiny zacházela jako s třicátníky, což téměř byli a ne jako s puberťáky, tak bych to skousla o něco lépe. Tohle však je průměrné čtení na odreagování.


Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Letní sázka
Beach Read
-
-
Emily Henry
Tereza Libichová
Román
2020 originál / 2021 překlad
384
Metafora
978-80-7625-152-6

Anotace:
Augustus Everett je uznávaný autor klasických románů. January Andrewsová píše romantické příběhy. Zatímco její příběhy končí happy endem, jeho knihy vrcholí tragickou smrtí nebo deziluzí všech hrdinů. Pro January byla rodina vždycky oporou, Gusovo dětství nebylo zrovna procházkou růžovým sadem. Jsou jako noc a den (nebo jako leden a srpen). Jenže jsou skutečně všechny věci v životě tak, jak se jeví na první pohled?
January přijíždí do nově zděděného domu na břehu Michiganského jezera v ne úplně dobrém rozpoložení: tíží ji otcova smrt a tajemství, které se po jeho smrti dozvěděla. Navíc se jejím novým sousedem stane právě Gus, bývalý spolužák z vysoké školy, s nímž celé roky studia soupeřila. Rychle ale zjistí, že toho mají společného mnohem víc než jen zážitek z dávného kolejního večírku. Například to, že oba shodně trpí neschopností dopsat svou knihu.
A tak spolu tihle dva jednoho pošmourného večera trochu nečekaně uzavřou sázku, která je má vyvést z autorské krize: Augustus stráví celé léto psaním o něčem se šťastným koncem a January se pokusí napsat velký americký román. Ona ho pro inspiraci bere na výlety do míst, k nimž patří pořádná dávka romantiky, zatímco on s ní objíždí přeživší pamětníky sebevražedného kultu (co jiného by se od něj taky dalo čekat?). Plán je, že oba svou knihu dokončí a nikdo se do nikoho nezamiluje. Vážně.

Kde koupit knihu

Knihu Letní sázka zakoupíte v nakladatelství Metafora nebo v e-shopu Grada v žánru Romantika, romány pro ženy
 
http://www.arara.cz/product/637353

Informace o autorce

foto: Amazon.com


Emily Henry




Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

4 komentáře:

  1. no anotka znie naozaj dobre. skoda ze tam nebolo toho o tych zanroch a bloku viac :/ ale stale ma to zaujalo ako romanticka jednohubka, nevyzera zle :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze :) Škoda že to nebude asi taková pecka, jak jsem si myslela :) Ale snad jako zábavná oddechovka na léto nezklame :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mně se naopak kniha líbila moc. Právě zmiňovaná romantika ve spojení s výměnou žánrů mi přišla skvělá. :) Ale já tyhle romantické knihy vyhledávám, takže... :))

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne