MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

16 února, 2020


Recenzní e-kniha


Musím říct, že poměrně často o mých výběrech knih rozhoduje obálka. A v tomto případě dvojnásob. Díky ní jsem si totiž musela přečíst ihned anotaci a ukázku. Naprosto mě příběh nadchl a od první chvíle jsem se na knihu natěšila. Ale raději jsem si počkala ještě na další ohlasy, takže jsem se k ní dostala až nyní (a jo, to nadšení ostatních přímo sálá, ještě jsem nenarazila na negativní názor :-)).

Největším lákadlem pro mě byl asi fakt, že se vše točí především okolo orků a poloorků, a že lidé jsou jaksi v pozadí (samozřejmě dojde i na lidi, elfy atd.). Už dlouho jsem hledala nějakou změnu a jelikož v poslední době uvažuji i o opuštění žánru young adult, byla jsem dost nahlodána vyzkoušet něco nového. Nejen, že tento svět je brán z jiného pohledu, ale hlavní postavy jsou dost vulgární, všechno řeknou na rovinu, i kdyby měli urážet ostatní občany světa či čtenáře. Občas to působí už dost obhrouble, ale pro starší čtenáře hledající skvělý fantasy příběh je to vítaná změna.

Hlavní děj je od začátku nabitý akcí a neustálými konflikty. V podstatě procházíme jedním problémem za druhým a každé rozhodnutí vyústí v něco většího. O to víc jsem ocenila, že hlavní poloork Šakal rozhodně není neomylný bojovník s tvrdou náturou a absolutně bez emocí. Nejde o nějakou ukázku nebezpečného válečníka, který bude kosit haldy ostatních, půjde bezhlavě dál a vůbec to s ním nic neudělá. Právě naopak, dokáže být brutální, sprostý, divoký, ale na druhou stranu má smysl pro čest, snaží se chránit svoje lidi a občas svých činů lituje. A toto vykreslení se mi opravdu líbilo.

Každý krok, který je v knize udělán má ale své následky. A ne vždy skončí pro hlavní postavy všechno nejlépe. Stává se, že se rozhodnou špatně, což může ovlivnit nejen je, ale i ostatní okolo nich. A to se nejvíc ukáže až na konci, který je opravdu překvapující. Mnohé změny jsem rozhodně nečekala a myslela jsem, že po celou dobu v podstatě směřujeme k nějakému cíli, aby to nakonec dopadlo úplně jinak. Výborný závěr, kdy autor čtenáře absolutně pohltí a navnadí na pokračování.

Kniha je čtivá, výborně psaná a zajímavá. Každou svojí stránkou mě víc a víc přesvědčovala, že rozhodně stojí za přečtení a já nemám čeho litovat. Něco takového jsem už velice dlouho potřebovala a pořádně jsem si to užila. Těch necelých pět set stránek mi uteklo neuvěřitelnou rychlostí, až jsem litovala, že je konec. Teď už jen vydržet na pokračování, které snad bude brzy, ale tentokrát už si poběžím pro papírovou verzi, protože tohle potřebuji mít doma :-D.

Jako na zavolání se Nady objevila na břehu a pomáhala hrotí dívce na suchou zem. Z obou odkapávala voda. Elfčiny jemné údy barvy rzi ostře kontrastovaly s Nadyinou nazelenalou postavou plnou křivek a svalů.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Šedí bastardi
The Grey Bastards
Souzené země
1
Hana Vrábelová - Šimečková
Fantasy
2015 originál / 2019 překlad
461
Host
978-80-7577-959-5

Anotace Databazeknih.cz:
Krví nasáklé fantasy plné sarkasmu a temnoty.
Žít v sedle! Zemřít na mazlovi! Takové je krédo poloorků obývajících Souzené země. Tito bývalí otroci střeží svůj neutěšený kraj na hřbetech obřích divokých prasat, jimž přezdívají mazlové. Jsou tím jediným, co stojí mezi honosným a bohatým královstvím lidí, Hispartou, a di
vokými tlupami čistokrevných orků.
Šakal střeží svůj kraj coby člen Šedých bastardů, jednoho z osmi bratrstev, která přežila kruté obléhání Souzených. Mladý a ctižádostivý kříženec již dlouho nesouhlasí s rozhodnutími vůdce a zakladatele Bastardů, válečníka zvaného Jílmistr, a usiluje o jeho sesazení. Na své straně má věrného trojkrevného přítele Kaňoura a Nádhernou, jedinou jezdkyni v kopytu.
Když do pevnosti Šedých bastardů zavítá cizí čaroděj, plány na svržení šéfa jsou prozrazeny a Šakal se musí vydat na cestu. Během svého putování se utká s nebezpečnými protivníky: magickými kalňáky, hispartskými třasořitky, siláčími hordami i hrozivými kentaury, kteří za Zrádcova měsíce vyjíždějí vykonávat své krvavé rituály. Při hledání pravdy se Šakal musí rozhodnout, komu zůstane věrný, a najít si své místo ve světě, který odměňuje jen zlovolné.
Odkazy: host

Sklonil se k elfkám a každou prohlédl. Podle řeči jeho těla Šakal poznal, že žijí už jen dvě. Do krku mu stoupla žluč.

Ukázka z knihy


Kde koupit knihu

Knihu Šedí bastardi zakoupíte v nakladatelství Host 

http://www.paseka.cz/fayeova-lyndsay-lovci-vran/produkt-4227/  

Informace o autorovi

foto: Audible

Databazeknih.cz:  Jonathan French je americký autor fantasy, který žije v Atlantě. Své vypravěčské schopnosti si nejprve tříbil tvorbou RPG příběhů, které se později staly základem jeho fantastických světů. Debutoval ságou The Autumn’s Fall (Podzimní pád, 2012—2014), jíž se dostalo kladného přijetí. Do širšího povědomí se však dostal až díky knize Šedí bastardi (2015), vydanou vlastním nákladem, která se setkala s nebývalým úspěchem, což zaujalo velké nakladatele.

 Za recenzní e-knihu děkuji nakladatelství Host.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne