MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

04 listopadu, 2019


Pro tentokrát jsem se rozhodla pro takovou dvojrecenzi. Jelikož se knihy dost opakují a série je dlouhá, není nutné každou knihu pitvat. A stejně mám pocit, že se opakuji i ve slovech. Proto sepíšu pár řádků ke každé knize.

Spálená mrazem stále dokáže udržet svou čtenářskou základnu a má co nabídnout. Tentokrát se objevuje jakoby problém v problému, takže až do posledních stránek je to lehce zamotané, zmatené a padouch je odhalen na závěr. Je to díky tomu dostatečně napínavé a pomalé vyšetřování akorát udržuje čtenáře ve střehu. Navíc tento díl ukazuje jakoby malou temnotu do budoucnosti, protože by životy všech, ať už lidí nebo nadpřirozených osob, mohly být ohroženy. Je tedy otázkou, jak dlouho chce autorka udržovat tento příběh a jak dlouho ho nechá žít, než přijde opravdová 'bomba'.

Ve druhé knize je hlavní zápletka trošku zamotanější. Ze začátku se to jeví jako naprosto banální věc, než se zvrtne ve spoustu nepříjemností. Na světlo vypluje hned několik zajímavých drobností, navíc tu velkou část zabírá boj mezi partnery a bývalými partnery (což místy působilo dojmem, že určitou osobu byste nejraději smetli z povrchu zemského) a ke konci se to ke všemu ještě dokonale vyvrbí. Autorka si dokázala vymyslet tolik překážek a naprosto nového nepřítele, že jsem celou knihu doslova hltala. Navíc jsem poprvé měla i strach. Jediným záchraným lanem pro mě bylo, že vím, kolik dílů mě ještě čeká a tak jsem si říkala, že je určitě všechny nezmasakruje, ale i tak ve mě docela hrklo. Co a jak se stalo, neprozradím, ať si to napětí užijete i vy :-).

Opět tu bylo krásně předvedeno, že i po tolika dílech je stále co vymyslet. Ano, některé momenty jsou jako opakovací páska a drží se určitého standardu, jako zachraňování jednotlivých lidí i smečky, jako zranění, skryté intriky a podobně. Přesto se stále bavím a alespoň mám pocit, že se vracím do svého oblíbeného prostředí mezi přátele :-D.

Vyškrábala jsem se na nohy a šla do koupelny, abych se znovu podívala do zrcadla. Vzala jsem do ruky žínku a začala si rty drhnout, zůstávaly ale černé.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Spálená mrazem
Frost Burned
Mercedes Thompson
7
Patricia Briggs
Kateřina Niklová
Fantasy
2013 originál / 2013 překlad
269
Fantom Print
978-80-7398-240-9
Nocí zlomená
Night Broken
Mercedes Thompson
8
Patricia Briggs
Kateřina Niklová
Fantasy
2014 originál / 2014 překlad
272
Fantom Print
978-80-7398-265-2

Anotace Databazeknih.cz:
Život Mercy Thompsonové prošel zásadní změnou. Když se stala družkou Adama Hauptmana – charismatického alfy místní vlkodlačí smečky –, stala se zároveň i nevlastní matkou jeho dcery Jesse. Tento vztah vnáší do Mercyina života požehnané okamžiky normálnosti. Ale na okraji lidskosti se může drobný incident za úplně normálního dne proměnit v něco mnohem většího. Po dopravní nehodě v rušném provozu se Mercy a Jesse nemůžou spojit s Adamem – vlastně s nikým ze smečky. Všichni byli uneseni. Skrze jejich pouto Mercy ví, že Adam je rozzlobený a trpí. Vlkodlaci bojují politickou bitvu za akceptaci veřejností a Mercy se obává, že s ní Adamovo zmizení může nějak souviset – a že on i celá smečka jsou ve velkém nebezpečí. Mercy čelí mnohem mocnějšímu protivníkovi a je na něj sama – možná bude nucena přijmout pomoc od jakéhokoli spojence, a to bez ohledu na to jak nepravděpodobný je.


Nečekaný telefonát přinese Mercy zajímavou výzvu. Bývalá manželka jejího druha Adama má problémy a je na útěku před svým novým přítelem. Adam není z těch, kdo by odmítli žádost o pomoc – a Mercy to ví. Když se ale Christy usadí v Adamově domě, nedokáže se Mercy zbavit pocitu, že na celé situaci není něco v pořádku. Brzy se její podezření potvrdí, když se dozví, že Christy nemá ani zdaleka dobré úmysly. Chce Adama zpátky a je ochotná udělat pro to cokoli, dokonce i obrátit Adamovu smečku proti Mercy. Mercy se nemíní vzdát bez boje, objeví se ale mnohem větší hrozba. Christyin bývalý není jen špatný člověk – vlastně možná není vůbec člověk. A když se začnou hromadit mrtvoly, musí Mercy odsunout stranou osobní problémy a postavit se tvorovi, který může roztrhat na kusy celý její svět.


Nechtěla jsem svému druhovi způsobit něco takového. Dělala jsem si o Adama starosti, vůbec o tom totiž nemluvil, a Adam vždy diskutoval o problémech, které podle něj měly řešení.

Ukázka z knihy



Informace o autorce

foto: patriciabriggs.com

Databazeknih.cz: Američanka Patricia Briggs (1965) píše od roku 1990. První román, Masques, jí vyšel v roce 1993. Kniha neuspěla a autorčina sotva nastartovaná kariéra málem skončila dříve, než začala. Druhý román, Steal the Dragon (Riallina hra), se naštěstí prodával mnohem lépe a získal příznivé ohlasy i u kritiky. Kariéra autorky se tak pomalu rozbíhala a s každým dalším titulem stoupal prodej i počet fanoušků.
Rostoucí popularita knih Briggsové, spolu se schopností tvořit živé, přesvědčivé postavy, inspirovala nakladatele k tomu, aby autorku požádal, zda by nezkusila napsat moderní městskou fantasy. Briggsová výzvu přijala a podepsala smlouvu na knihy, jejichž hlavní hrdinkou se stala Mercy Thompsonová.



Knižní téma | Mercedes Thompson & Alfa a Omega • pinterest



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne