MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

24 července, 2019

Klášterní rohlíčky

středa, července 24, 2019 4 komentáře
Tentokrát pro vás mám recept na takové čokoládové cukroví. Obvykle ho dělám jen na vánoce, ale hodí se kdykoli, ke kávě, čaji apod... Jako vždycky omluvte vzhled, ale lépe to neumím a zrovna nemám ani lepší fotku v archivu :-). Z poloviční dávky jsem měla cca 51 kusů.

Klášterní rohlíčky

Suroviny: 250 g mouky, 100 g nastrouhaných lískových oříšků, 2 lžíce kakaa, 125 g moučkového cukru, 1 vejce a 1 žloutek, 150 g másla, 1 balíček lískové oříškové polevy (nebo tmavé mléčné), cca 3 balíčky čokoládové polevy

Postup: Prosátou mouku promícháme s oříšky, kakaem a moučkovým cukrem. Do středu uděláme důlek a do něj dáme žloutek s vejcem. Studené máslo nadrobno nakrájíme, přisypeme, vše směrem zevnitř vně zpracujeme do hladkého křehkého těsta. Vytvarujeme kouli, zabalíme do fólie a dáme na 30 minut do chladu. Pak z těsta vyválíme válečky s průměrem cca 2 cm, dlouhé 5 cm, vytvarujeme rohlíčky. Dáme na plech vyložený papírem na pečení, pečeme na 200°, 10 -15 minut. Rohlíčky namáčíme ve světlé polevě a zdobíme proužky tmavé polevy.

sledovat mě také můžete na instagramu díky #lucylilliannevari a #lucylilliannepece
nebo vše pohromadě #lucylilliannevkuchyni




Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

4 komentáře:

  1. Mňam, člověk má hned chuť ochutnávat. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Já popravdě moc nemusím ty přeslazené vánoční rohlíčky (vanilkové nebo oříškové). Ale obecně jsou rohlíčky takové pěkné a pohodové cukroví. ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je spíše sladké díky polevě. Uvnitř je to trošku hořké kvůli ořechům. Takže se to pak pěkně doplňuje.

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne