MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

03 července, 2018

Letošní zklamání

úterý, července 03, 2018 5 komentářů
I když mám letos vcelku šťastnou ruku, díky moc, tak i tak jsem narazila na pár knih, které mě popravdě moc nenadchly. Spíše jsem litovala, že se ke mně vůbec dostaly a já nad nimi ztrácela čas. Alespoň ve dvou případech rozhodně...

Artemis

Po úspěchu Marťana jsem se samozřejmě nechala celým tím marketingovým kolotočem strhnout a byla jsem zlákána na autorovu další knihu Artemis. Nový vesmírný příběh mě naprosto lákal a čekala jsem další vynikající čtení, které mě pohltí. Chyba lávky. Artemis rozhodně nesplnila co slibovala a o to horší bylo moje zklamání. Marťan byl výtečný a jsem ráda, že jsem měla možnost ho číst a určitě to nebylo naposledy, co jsem tak udělala. Ale tuto knihu nemůžu ani vidět, jak moc u mě klesla a velice lituji, že jsem se nechala tak napálit. Jo, jeden úspěch neznamená úspěch napořád...

Z kostí a inkoustu

Po tematické stránce byla kniha zajímavá, ale jen to zpracování trochu vázlo. Vzhledem k tomu, co se všechno dělo, bych očekávala asi víc akce a napětí, víc tajemna, nebo já prostě už nevím, co si o knihách myslet. Někdy mám pocit, že jsem moc náročná. Ale tady mi to přišlo prostě jako klidně proudící řeka. Většinu knihy jsem se opravdu nudila a pořád čekala, kdy se konečně bude něco dít, něco, co mě vtáhne a nadchne. Ale to se nestalo. Možná konec trošku ožil. Další díl asi zase zkusím, ale už raději nebudu doufat v nic a pak třeba budu překvapená...

Verum

Tohle pro mě byla zatím jednozančně nejhorší kniha letošního roku. Sice mě neodradila od přečtení posledního dílu, přece jen jsem hodně zvědavá, o co tam sakra vlastně jde. Ale každopádně tohle je snad nejhorší druhý 'zalepovací' díl, co se mi kdy dostal do rukou. Z těch šílených nesmyslů, které se hlavní hrdince pořád honili hlavou jsem šílela a div, že se nestal blázen i ze mě. Číst to bylo téměř utrpení a nechápala jsem žádné souvislosti. Celá kniha působila dojmem myšlenkových blábolů jednoho pomatence. Co je skutečnost a co výmysl? Kde je nahoře a kde dole? No prostě hrůza.

Na lovu

Různé retellingy známých pohádek mám ve veliké oblibě. Líbí se mi i klasické knižní příběhy, které zpracovávají nějaké všeobecné dané téma, využijí ho a přetvoří po svém. To mě prostě baví. Ale pokud v poslední době vybírám vyloženě příběhy Krásky a zvířete či Alenky v říši divů a jim podobných, tak nějak jsem nakonec zklamaná. Ne, že by příběh byl až tak slabý či špatný. Jen prostě nedokáže splnit má očekávání a po dočtení mi schází takový ten hurá efekt, kdy lituji, že jsem se z daného světa dostala tak rychle. Chybí mi ten pocit, který jsem měla třeba po dočtení Měsíčních kronik...

Diabolik

Po všeobecné chvále jsem čekala opravdu něco jiného. Nechápu, co se stalo s těmi silnými ženskými hrdinkami, které nám autoři slibují. Vždy nás navnadí na jejich charakter, silnou vůli, to jak jsou jiné. Ale realita je nakonec jiná a ony nedokáží dostát svému obrazu a to mě bohužel obvykle dost zklame. Kniha byla slušně našlápnutá, její čtení mě bavilo. Ale největší zklamání pro mě nakonec bylo právě to, že daný diabolik mi přišel slabý, moc lidský a navíc se až příliš rychle měnil. A to mi prostě k příběhu nesedělo... 


A jaké knihy letos zklamaly vás?


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

5 komentářů:

  1. Z kostí a inkoustu a Na lovu jsem měla v plánu, ale ještě zvážím, jestli vůbec stojí za to pouštět se do nich :D Mě celkem zklamala kniha Sníh nebo popel. Teda ne, že by to bylo úplně špatné, prostě se jen nedostavil ten očekávaný "wow" efekt. Bylo to takové příjemné čtení na ukrácení dlouhé chvíle, ale něco tomu prostě chybělo, byl to takový průměr. Četla jsem to hlavně z toho důvodu, že autorka pojede na Humbook, ale popravdě se mi moc z tou sérií nechce pokračovat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak takovych knih mam posledni dobou opravdu hodne a taky jsem to puvodne chtela cist, ale uz nechci... mam pocit, ze v posledni dobe vznikaji knihy jen na prachy, ale ne kvuli kvalite...

      Vymazat
    2. A taky se už dost opakují různé náměty. Například těch retellingů Krásky a zvířete vyšlo už ani nevím kolik.. :D Naštěstí se ještě pořád najdou skvělé knížky! :)

      Vymazat
  2. Četla jsem akorát poslední tři a z Verum jsem byla totálně zmatená a nakonec naštvaná, protože to zase končilo úplně nejasně a nikde po ruce nebyl druhý díl. Na lovu se mi líbilo, ale nějak mě zarazil konec. Popravdě bych řekla, že to není tak úplně retelling Krásky a zvířete, ale spíš ruských pohádek. No a Diabolic se mi docela líbil...což jsem vůbec nečekala. Akorát se trochu děsím druhého dílu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no Diabolik z techto zklamani dopadl nejlip, u neho jsem nebyla az tak moc iritovana :-)

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne