MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

27 dubna, 2016


Jako první, když jsem dočetla Cinder a měla jsem se pustit do této knihy, lekla jsem se toho, že kniha má mít novou postavu, Scarlet. Docela jsem se obávala, že tím pádem zůstane Cinder někde na pozadí a já nebudu vědět, jak to s ní dopadne. Ale byla jsem ujištěna, že tomu tak není :-) Takže jsem se vesele pustila do pokračování slibné série a těšila se na nové napínavé dobrodružství.

A opravdu to bylo skvělé. Nejenže jsem neopustila děj Cinder, ale přidala se již zmiňovaná Scarlet a jejich osudy se propletly. Najednou jsem to sledovala ze dvou pohledů, které byly hlavní a občas se k tomu přimíchal Kai či Levana. Ale ničemu to neškodilo, spíš naopak. Krásně do sebe zapadaly veškeré detaily.

Ze začátku bylo těžší se do děje dostat, jen malinko, protože bylo hned jasné, že Scarlet je adaptace Červené karkulky (Cinder zase Popelky). Takže jsem tak nějak stále čekala, jak tam bude vyobrazený vlk. Dost nečekaně, musím říct, za to ale originálně. Tak trochu jsem zůstala zírat s otevřenou pusou, když mi došlo, co to vlastně čtu. Musím přiznat, že Marissa Meyer se momentálně zařadila mezi moji topku autorů. Píše naprosto skvěle, poutavě (napětím jsem opět nedýchala), ale navíc to má všechno úžasně promyšlené do nejmenších podrobností. Prostě tleskám nad tím, jak může z klasických pohádek přetvořit moderní příběh s prvky fantasy i sci-fi, předělat to a ještě pospojovat dohromady.

K postavám nemám žádné výhrady, jediné, co jsem si uvědomila, že autorka používá docela mladé hrdiny. Řekla bych, že tam snad nemá nikoho staršího třiceti let (i když si nejsem úplně jistá lidmi okolo Kaie). To samozřejmě není žádný problém ani 'vada na kráse'. Příběh samozřejmě vypilovaný, takže tady taky spokojenost. Po pravdě, nemám vůbec co vytknout...

Takže mi nezbývá než říct, že kniha má zasloužených pět hvězdiček. Okamžitě se pouštím do dalšího dílu, jinak bych nemohla spát a jsem zvědavá, co se bude odehrávat dál, jelikož série má v plánu ještě další dva díly (co tam proboha chce ještě přidávat?), což znamená další velké očekávání ... :-)


Otáčel se na židli sem a tam a rukama si projížděl vlasy. Očima přejížděl po městě dole za okny, ale brzy jeho pozornost přitáhla modrá bezmračná obloha.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:

ISBN:
Scarlet
Scarlet
Měsíční kroniky
2
Marissa Meyer
Jana Zejmanová, Petra Babuláková
Fantasy s prvky sci-fi
2013 originál /2013 překlad
456
Egmont
978-80-252-2577-6

Anotace Databazeknih.cz:
Když Byla Scarlet Benoitová malá, opustili ji oba rodiče a byla poslána na vychovávání k babičce. Nyní je jí osmnáct a je přesvědčena, že se o sebe dokáže postarat sama. Nepotřebuje a ani nechce si nikoho pustit do života. Výjimkou je její babička Michelle, žena, která Scarlet naučila všechno, co umí: pilotovat raketu, oškubat kachnu, ignorovat názor většiny a udělat si svůj. Celých jedenáct let byla babička pro Scarlet jedinou blízkou bytostí na světě.
Až do dne, kdy babička náhle zmizí a Scarletin život se obrátí vzhůru nohama. O dva týdny později se Scarlet snaží vydělat si na živobytí na jejich malé farmě, když vtom se objeví její ztracený otec, zbitý a blouznící. Scarlet se od něj dozví, že ho mučil jakýsi gang samozvaných strážců pořádku... který dosud stále drží v zajetí Scarletinu babičku. Jediný, kdo o tomto gangu něco ví, je Vlk, pouliční rváč, který navštěvuje místní hospodu. Ačkoli se Scarlet je nerada svěřuje cizím lidem, zvláště pokud jde o muže, z něhož čpí potíže na sto honů, ví, že potřebuje Vlkovu pomoc, aby našla únosce své babičky. To ale ještě Scarlet netuší, jakou roli hrála před lety její babička při záchraně princezny Selene, nebo kdo Vlk vlastně je a jaké jsou jeho skryté úmysly...

A pak, v prázdnotě sklepení, uslyšela jméno.
Slabou, nejistou, téměř blouznivou otázku. Scarlet?

Ukázka z knihy

Informace o autorce

foto: Writers Write

Databazeknih.cz: Marissa Meyer je autorka dívčích sci-fi románů. Na svém kontě má novelu „The Phantom of Linkshire Manor,“ která vyšla ve sborníku gotických romancí Bound in Skin (Cats Curious Press, 2007), a je členkou asociace Amerických romantických spisovatelů. Pod jménem Alicia Blade napsala přes čtyřicet fanfikcí, což jí získalo vlastní fanouškovskou základnu. Marissa Meyerová je sympatická autorka s všeobecným přehledem, která si uvědomuje význam blogů i společenských médií a s chutí se propaguje (viz její foto v kostýmu princezny Zeldy!). Marissa má dva vysokoškolské tituly z oboru publikování a kreativního psaní, s důrazem na dětskou literaturu. Žije se svým snoubencem (a dvěma kočkami) v Tacomě ve státě Washington v USA.




Knižní téma | Lunar Chronicles (Měsíční kroniky) • pinterest



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

8 komentářů:

  1. Scarlet momentálne čítam a je to skvelé.Super recenzia :)

    OdpovědětVymazat
  2. Do této série se zkrátka musím pustit. Skvělá recenze, jsem ráda, že Tě kniha bavila :) Hezký večer :)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásna recenzia :) Kniha vyzerá zaujímavo a dosť si ma na ňu navnadila. :D Prajem pekný slnečný deň :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já si prostě musím přečíst tuto sérii.. hned. :D

    xxx
    dream-little-dream.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Sdílím tvoje pocity! Nemůžu se dočkat, až vyjde poslední díl :)
    Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne