MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

27 března, 2024


Tentokrát jsem si vybrala ke čtení thriller. Podle anotace jsem pochopila, že má jít o manželský pár v krizi. On se chce sbalit a utéct a ona se jako záchrannou kotvu rozhodne zaplatit týden v chatě na samotě jako součást manželské poradny. Jen oni dva a snaha o záchranu vztahu. A aby to byl thriller, rozhodně se stane i něco zlého.

Hned v prologu mě trochu zklamala zmínka o saniťácích, kteří přijeli pro dvě těla. Takže bylo jasné, že jednak to někdo očividně nepřežije a jednak jsem tím přišla o chvíli napětí. Místo toho, aby to bylo překvapením až na konci. Určitá část příběhu zněla jako obvyklé klišé. Jakoby pokaždé, když jde o chatu v lesích, vždycky muselo jít o vraždy, divné lidi, hororové scény a podobně. Ale budiž, jen tady ta atmosféra nějak nefungovala.

Bohužel musím říct, že hlavní protagonisté, Daisy a Craig, mi vůbec nesedli. Jejich charaktery mi byly dost nesympatické a tak nějak mi vlastně bylo jedno, jak to s nimi dopadne. Víceméně se řešil jen jejich vztah, minulost a tak podobně. Ale v podstatě to celé bylo jen o lžích. Už od počátku k sobě nebyli upřímní a po třech letech potřebovali terapeuta. A ani během jejich týdne se nedokázali od toho odpoutat. Lži a klam všude. U Craiga byl trochu vidět pokrok, že začal víc myslet na vztah a společnou budoucnost, ale Daisy měla nachystané další eso v rukávu.

Chybělo mi tu napětí, gradování děje, chyběly mi lepší postavy. Námět nebyl příliš originální, což by mi vůbec nevadilo, kdyby to zpracování prošlo lepším procesem. Občas se objevovaly nějaké nelogičnosti a protichůdná tvrzení. Jako například dva chlápci z hospody, nejdřív o nich mluví, jakože nejsou místní, a pak padne zmínka, že jsou jedna ruka s místní policií, jejich kamarádi. Tak co vlastně platí? 

Ke konci se začne řešit další problém, který mi přišel už trošku přes čáru, dost na hlavu, absurdní. Taková kovbojka, kdy berou zákon do vlastních rukou. To přijde normální která tak Američanům. Ale to byste pochopili, až když byste knihu četli. Závěr mi přišel až naivně ukončený a nereálný, chování postav nepřiměřené. Bohužel si nemůžu pomoct, ale tohle se vážně nepovedlo... 
 

Odkaz na instagramový příspěvek a komentáře




Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Metafora.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne