MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

13 února, 2024


Další z mnoha příběhů o zlomeném srdci a hledání nových začátků. Od těchto knih se ani nedá očekávat něco nového, co tu ještě nebylo. Ale když po nich čtenář sahá, je to obvykle pro bezstarostnost a jednoduchost při čtení, takže komu by to vadilo...

Rosie se rozvádí s manželem a jelikož se jí dotkly jeho slova, rozhodne se pro velké změny v životě. Vůbec si na to nevezme čas a v podstatě během jediného dne obrátí všechno na opačnou stranu. Což si na jednu stranu nedovedu představit, až takové impulzivní jednání, ale na stranu druhou, to je někdy asi nutné. Takže jsem se hodně těšila na vývoj toho, jak jí to půjde.

Sice naprosto změní svůj život, ale autorka v tomhle ohledu pluje spíše po povrchu. Žádné velké zabývání se těžkými začátky, co to všechno obnáší, problémy a podobně. Sice hlavní hrdinka neustále přemýšlí nad tím, jestli udělala dobře, bojí se neznámého, ale v podstatě jí jde všechno hladce a od ruky. Hned si najde přátele, užívá si nového života, peče a vaří... Asi jsem očekávala alespoň z počátku větší důraz na to, co obnáší opustit domov a žít na cestách, živit se prodejem na stánku, všechny ty nákupy, povolení, řešení financí, kolik si vydělat atd...

V knize jsou však tyto záležitosti jen tak zlehka probírány a poslány do ztracena. Což je škoda, docela mě zajímal ten přerod dvou jiných světů. Nicméně po čase se všechno začne točit okolo toho, že Rosie se snaží znovu důvěřovat lidem a hlavně mužům. Pozná Maxe, který cestuje stejně jako ona a její kamarádka Aria, a taky cestovatele Ollivera, se kterým si píše přes internet. I spoustu dalších milých tváří z komunity. A tak se všechno začne točit jen okolo těchto lidí a vztahů.

Kniha byla jednoduchá, předvídatelná, trochu až moc vztahová na můj vkus, raději bych tam měla ještě více stránek o kočovném životě. Ale zároveň to bylo opravdu čtivé a pohodové. Takže sice dám tři hvězdičky, ale jsem vážně spokojená. Až tak, že si určitě přečtu připravované pokračování z pohledu Arii...
 

Odkaz na instagramový příspěvek a komentáře



Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

1 komentář:

  1. Někdy je taková kniha perfektní k přečtení, i když člověk přesně ví, co od ní čekat, prostě oddych :)

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne