13 srpna, 2023

Nejstarší kletby jsou fajn návratem do světa lovců stínů a to i především díky tomu, že jsou tu pevně dané struktury ve vztazích. Alek a Magnus, Clary a Jace, Simon a Isabella. Což je neskutečný oddych, když čtenář ví, na čem je, a může se soustředit na děj. Za to jsem vděčná.

Tentokrát se všechno točí kolem Číny a Šanghaje, kde probíhá hlavní problematika. Takže došlo i na změnu prostředí a trošku čerstvější oživení. Dostane se nám i vysvětlení, jak a s kým čínští lovci jsou pokrevně spříznění, což mi přišlo lehce vtipné. Jen číst ty čínské názvy a jména mě trošku zpomalovalo. Nicméně došlo na zmínky o lovcích stínů a démonech, kteří vystupovali v nedávno čtené sérii Poslední hodina a takové provázání mě neskutečně baví...

Bohužel ale po dočtení mám pocit, že se toho zase tolik nestalo. Děj uplynul vcelku rychle, k nějakému tomu boji taky došlo, ale nemám pocit, že se z toho vytřískalo maximum, protože autorka zvládá napětí mnohem lépe. A tady jsem napnutá ani nijak překvapená nebyla. Humor někdy působil na sílu a navíc jsem díky tomu měla pocit jako bych četla Ricka Riordana. Vtipný démon mi tam moc nesedl. Asi jde prostě o vycpávkový materiál pro třetí díl, jinak to nevidím.  2.5*

Odkaz na instagramový příspěvek a komentáře