MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

30 října, 2022



Tentokrát jsem si vybrala příběh ze světa knih. Mladá Američanka se rozhodne žít v Paříži a založí si tam anglické knihkupectví Shakespeare & Company. Je to místo, kde se knihy prodávají i půjčují a navíc slouží i k setkávání přátel a spisovatelů, k debatování o příbězích a politice.

Vyprávění se odehrává mezi lety 1917 až 1936. Takže o obsahovost děje není nouze. A to byl pro mě docela problém. Na jednu stranu bylo zajímavé číst o známých tvářích spisovatelského světa, o tom, jak v tehdejších letech mohlo být obtížné vydat knihu, která byla kontroverzní s příliš otevřenými scénami. Líbilo se mi, že v té době byli lidé otevření a přátelští, scházeli se k nejrůznějším debatám a tak podobně. To všechno bylo fajn. Ale bylo to na mě příliš dlouhé, rozsáhlé až nudné. 

Spíše jako komorní vyprávění, které se docela vleklo. Všechny ty nekonečné rozhovory to neskutečně brzdily a tak mi docela chyběla nějaká energie příběhu i ta moje vlastní, abych vůbec chtěla číst. Postavy byly takové ploché, ale nemůžu říct, že by mi například Sylvia s Adrienne jako hlavní postavy vyloženě vadily, ale ani mi nepřišly až tak sympatické...

I přes zajímavé téma, které by mě kdykoli jindy nadchlo, mě kniha bohužel neoslovila. Je to spíš pro lidi, kteří se rádi ponoří do poklidného příběhu, rozebírají díla do detailu a jsou spíše jako postavy v knize, kteří vyloženě i četli tyto starší autory (aby vůbec věděli o čem je řeč), protože já je sice znám jménem a poznávám názvy knih, ale to je tak všechno, co mi to řekne. Tohle mi bohužel moc do vkusu nepadlo.


 Četli jste knihu? Jak se vám líbila?


Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Metafora.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

2 komentáře:

  1. Ahoj, knihu jsem dosud vůbec neznala. Přijde mi to jako zajímavé téma, jen možná trochu špatně uchopené. Jakože dobré, ale šlo by to napsat lépe pokud chápeš jak to myslím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No hlavně jsem si nevšimla, že to mají uvedené jako biografický román. V tom bude asi ten háček...

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne