MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

21 června, 2022

 

Jako první mě překvapilo jméno na obálce. Vůbec jsem nepostřehla, že knihu napsal autor Sirotčince slečny Peregrin. Takže takové menší překvapení. A pak jsem vůbec nečekala, co objevím uvnitř.

Kniha je hodně kombinovaná. Střídají se tu skutečná fakta, která mě zajímala nejvíc. Například rozvoj tehdejšího Londýna, vznik Scotland Yardu nebo pojmu 'bobíci', jak je to s bytem na Baker Street a podobně. Dále je tu spousta narážek na příběhy Doyla, takže pokud je někdo všechny nečetl, tak jako já, stejně si toho moc nepospojuje. Zkrášleno je to i ilustracemi. A v neposlední řadě je tu spousta instrukcí ve stylu příručky pro začínající detektivy. Což mě bavilo asi nejméně.

Před závěrem samozřejmě najdete i informaci o Doylovi, jako většina velikánů, měl dost krušný život. Šířené omyly, tedy to, co si ostatní autoři využívající SH vymysleli. Nejvíc mi ale do budoucna přijde vhod seznam povídek na konci knihy, protože alespoň budu vědět, v jakém pořadí je číst.

Kniha je tedy dostatečně zajímavá, i když zrovna na všechny části mě až tak moc zaujaly a bavily. Je plná ilustrací a navíc je zpracovaná opravdu hezky a přehledně. Za to dávám plusové body. Nicméně, asi bude lepší si ji zkusit přečíst znovu, až si přečtu všechny povídky od Doyla a budu lépe chápat některé narážky a odkazy...

 

 Četli jste knihu? Jak se vám líbila?



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne