MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

24 dubna, 2022

   

Rozhodně pochopím, že tato kniha bude mít u mladších čtenářů úspěch. Ale já ji hodnotím ze svého pohledu a knihu nemůžu označit za něco úžasného. Je svým způsobem originální jelikož využívá jednorožců jako hlavního tématu a to jsem ještě neměla možnost číst. Díky nim, ovládání živlů a vznikajícím skupinkám přátel, mi to trošku připomíná Percy Jacksona. A poukazováním na párování jedinců s těmito tvory zase tak trochu Eragona a jeho dračici.


Zdálo se mi, že je zde hodně nelogičností okolo jednorožců. Především, pokud je dětem předurčeno mládě, proč skládají nějaké zkoušky ještě předtím, než se pokusí spojit? Sice tu nějaké vysvětlení bylo, ale i tak. Pokud jsou jezdci tak důležití, proč je během studia tak eliminují? Proč jsou jednorožci z vajec? A pokud jsou divocí jednorožci nebezpeční, proč je nechávají vylíhnout? A to ani nemluvím o tom, že ani jejich strava se mi moc nelíbila 🤣. A to hlavní, jak můžou bránit hlavnímu padouchovi se dostat k lidem, když jednorožci létají? Jak uhlídají celé nebe? Prostě nechápu...

Ale samozřejmě se nad některé věci dokážu povznést a beru to spíše jako lehké čtení. Nejsem cílová skupina a díky tomu na to pohlížím jinak. Navíc by mělo jít o prvotinu, takže je potřeba i k tomu přihlédnout... Rozhodně je to příběh s velkým potenciálem, ale zatím se pluje spíše po povrchu a do příliš velkých detailů se autorka nehrne (informace o daném světě, studiu, jezdcích...).

To, co se děje na konci, mě napadlo už tak v půlce knihy, takže žádné velké překvapení. Ale díky nemnoha náznakům je jasné, že velké finále nás teprve čeká. A taky mám trochu obavu o vývoj Kenny... Každopádně zůstal prostor pro vylepšení a s dalšími díly už to snad bude propracovanější a detailnější.


Četli jste knihu? Jak se vám líbila?


 Za recenzní knihu děkuji nakladatelství Host.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne