MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

12 srpna, 2021

   

Recenzní e-kniha


Po dlouhé době jsem se odhodlala i k této sérii. Urban fantasy jsou jednou podtřídou tohoto žánru, kterou mám opravdu ráda (někdy potřebuji oddech od těch, co vypadají jako středověké příběhy plné bitev, rytířů, draků a mnoha dalších a tohle je prostě ideální). A i když se tyto knihy dost podobají, ráda zkusím novou sérii, přece jen nemůžu tušit, co si další autor dokázal vymyslet.

Tahle je ovšem dost netypická. Upíři nemají podobu, na jakou jsme obvykle zvyklí. Nic elegantního v romantickém stylu, ale spíše naopak. Jsou to příšery, které se neovládají a pomalu se stářím rozpadají. V podstatě nemluví, alespoň co si vybavuji. Jsou spíše jak nějaké zombie. Kožoměnců je tu více druhů a je hezky vidět, že nápadům se meze nekladou... Takže tady mají poněkud více místa a to mě rozhodně bavilo. Až na Pána šelem, ten mě zklamal. V prvních momentech působil mocně a tajemně, ale autorka to nedokázala dlouho udržet a ztratila ten správný tahounský základ.

Děj je hodně svižný, akční a ani na chvíli vás nenechá vydechnout. Celý svět je trošku složitější a asi ne všechno jsem pochopila. Především jak svět funguje s magií, rozpor magie a technologie, magie jako pohon, jaká je vlastně lidská populace a taky jaký je rok. Přišlo mi to tak trochu jako z postapo budoucnosti, kdy tahle síla částečně zničila co mohla. Kdy přišla? Odkud? Nevím no, asi více pochopím až s dalšími díly... Občas mi i unikala nějaká logická návaznost v přechodech z jedné situace do druhé. Trošku jsem nepochopila tu cestu, jak jsme se z jednoho místa dopracovali k druhému, jakoby nějaká pasáž vypadla. Nebo můj mozek nesprávně pracuje :-D.

Knihu celkově hodnotím dost kladně. Až na pár momentů, kdy mi trošku zůstal rozum stát, to bylo opravdu dobře napsané. Rychle to uplynulo a já měla chuť pokračovat ihned dalším dílem. Nešlo o klasickou urban fantasy, kdy velký díl nese romantika. Sice tu náznaky jsou, ale naštěstí hlavní roli hraje pátrání, bitky a další věci. Alespoň prozatím. A za to jsem nesmírně ráda...


Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Magie mrtvých
Magic Bites
Kate Daniels
1
Hana Šimečková
Fantasy
2007 originál / 2011 překlad
256
Fantom Print
978-80-7398-549-3

Anotace:
Atlanta by byla příjemným místem k životu, jen kdyby nebylo magie… Když magie pohltí svět, objevují se monstra a odpadlí mágové spřádají svá kouzla. Pistole se zasekávají a auta odmítají startovat. Ale pak se technologie znovu přihlásí o slovo a magie ustoupí stejně nevypočitatelně, jako se předtím objevila. Jen po ní zbudou nejrůznější druhy paranormálních problémů. Kate Daniels, žoldačka, které se smůla lepí na paty a do kapsy má hluboko, se živí odstraňováním právě takovýchto magických potíží. Ale když je zavražděn její opatrovník, honba za spravedlností ji vtáhne do mocenských bojů mezi dvěma nejsilnějšími frakcemi magických bytostí v Atlantě. Mezi Pány mrtvých, nekromanty ovládajícími upíry, a Smečku, polovojenský klan kožoměnců. Tyto dvě strany se vzájemně obviňují ze série nezvyklých vražd – a smrt Katina opatrovníka by s tou záhadou mohla být spojená. Obě organizace na Kate vytrvale tlačí, aby případ vyřešila a ona si začíná uvědomovat, že si ukousla větší sousto, než dokáže zvládnout…
 


Kde koupit knihu

Magie mrtvých koupíte v internetovém knihkupectví Palmknihy v žánru Fantasy
  https://www.palmknihy.cz/fantasy-sci-fi-horory/smrtelne-stroje-179786

Informace o autorech

foto: Děti noci
 
Databazeknih.cz: Ilona Andrews je pseudonym manželů Ilony a Gordona. Ilona se narodila v Rusku a Gordon je bývalý příslušník armády USA. Na rozdíl od oblíbeného názoru, Gordon nikdy nebyl zvláštním agentem s povolením zabíjet a Ilona zase nebyla záhadná ruská špionka, která ho svedla. Potkali se na vysoké, v základech anglické kompozice, kde Ilona dostala lepší známku. Gordon a Ilona momentálně bydlí v Portlandu s jejich dvěma dětmi, třemi psy a kočkou. Společně napsali 2 série, urban fantasy o Kate Daniels, která patří k bestsellerům NewYork Times a romantickou urban fantasy The Edge.




Za recenzní e-knihu děkuji knihkupectví Palmknihy.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

2 komentáře:

  1. Kolem téhle série "našlapuju" už dlouho, ale zatím jsem se k ní nějak nestihla dostat. :)

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne