MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

18 července, 2021

  

Recenzní kniha


Křehká krása je příběh o třech sestrách skláře, který náhle zemře a zanechá dcery samotné. Ty musí najít způsob, jak přežít a získat peníze. Jenže v roce 1890 je jen málo způsobů, jak může žena vydělávat peníze, jelikož jde převážně o mužský svět.

První polovina knihy je taková hodně výpravná, v pomalejším tempu a zabývá se životem sester po otcově smrti. Je to docela rozvláčné a obyčejné vypravování, až jsem si často říkala, proč vůbec taková kniha vznikla. Postupně to však nabývalo na rychlosti vypravování a občas se některé nepotřebné pasáže přeskočily na důležitější věci. To bylo užitečné, protože i tak má kniha skoro pět set stran.

Přijde ale bod zlomu, kdy se věci začnou poněkud kazit a tak přichází druhá část knihy, kdy už se dějí velké změny, v osobních i pracovních životech. Konečně se dostává k hlavnímu slovu i práce se sklem. Když postavy mluví o výrobcích, jako bych je viděla před očima. Tato část už je taková svižnější a čtivější, prostě zajímavější. Navíc není potřeba pitvat každý den jako z počátku, pokud to není důležité.

Konec knihy se vyloupl v podstatě tak, jak jsem předpokládala. Po celou dobu byly určitě náznaky a tak mi bylo jasné, jak to zřejmě dopadne. Sestry zažívaly těžké časy i hezké chvilky, tak jak už to obvykle v životě bývá. A konec zůstal i tak trošku otevřený, jelikož se jedná o sérii, tak se s nimi možná nevidíme naposledy...


Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Křehká krása
Die Glasbläserin
'Skleněná sága' (není zatím oficiální překlad)
1
Petra Durst-Benning
Rudolf Řežábek
Román
2000 originál / 2021 překlad
464
Cosmopolis
978-80-271-1288-3

Anotace:
V durynské vesnici Lauscha běžel život po staletí stále stejně. Zdejší skláři byli vyhlášení svým uměním, které předávali z otce na syna. Joost Steinmann vedl úspěšnou rodinnou dílnu, přestože měl jen tři dcery. Když ale nečekaně zemřel, zůstaly Johanna, Ruth a Marie bez peněz. Jak mají tři osamělé ženy přežít v mužském světě? Podle tradice bylo foukání skla vyhrazeno pouze mužům, ženy mohly jen pomáhat se zdobením.
Nezbylo jim nic jiného než přijmout práci u konkurence. Ani celodenní dřina jim ale nezajistila dost prostředků k přežití. Nejstarší Johanna se proto vydala do města, kde se stala asistentkou jednoho ze zdejších obchodníků, který prodával sklo do celého světa. Ruth se rozhodla získat bohatého manžela a nejmladší Marii, stále zasněnou a tichou, natolik uchvátilo jiskřivé kouzlo skla, že porušila všechna pravidla a tajně usedla ke kahanu svého otce.
Všechny tři ale budou muset ještě zdolat mnoho překážek a spojit síly, aby si splnily svůj sen o nezávislosti a svobodě.


Kde koupit knihu

Knihu Křehká krása koupíte v nakladatelství Cosmopolis v žánru Historické romány 
 
https://www.cosmopolis.cz/skotskem-po-stopach-serialu-cizinka-11744/

Informace o autorce

foto: Petra Durst-Benning

Petra Durst-Benning
 
 

 

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

2 komentáře:

  1. To zní moc dobře. :) Určitě si knihu přečtu, ale teď si od rodinných ság dám menší pauzu, po Šikmém kostelu 2 na to není moc chuť.

    OdpovědětVymazat
  2. Teď se na knihu těším ještě víc. :) To, že se jedná o sérii, jsem se dozvěděla až nedávno, ale vlastně je to super. Zvlášť když všude vidím pozitivní hodnocení. :)

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne