MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

28 února, 2021

   

Trošku mi trvalo, než jsem se ke knize dostala. Ale rozečetla jsem jednu sérii, u které nešlo přestat a opustit ji, takže jsem Návrat Kouzelnice neustále odsouvala. Jakmile se mi sérii podařilo dočíst, ihned jsem sáhla po této knize, protože jsem se na nic přece jen dost těšila.

Příběh navazuje na první asi s ročním zpožděním. Do hry se zaplétají nové postavy, jak v lidském světě, tak v tom pohádkovém. Dojde i na návrat velkého padoucha, mohu-li to tak nazvat. A autor do zmínek zahrne i další pohádkové postavy, ale tentokrát z trošku mladší éry, například Alenku z Říše divů, Dorotku z Oz či Lucii z Narnie a to mě docela pobavilo. Sice neměly dost prostoru a byly spíše takové chvilkové rozptýlení, ale moc se mi líbilo, jak bylo využito jejich rolí, a že se zapojily do takového obsáhlého celku (což mě přivádí na myšlenku, koho potkám příště?).

Kniha, stejně jako předtím, se četla výborně. Je čtivá a promyšlená. Trošku jsem bojovala s délkou, protože všechny díly mají více stran, ale řekla bych, že Návrat Kouzelnice mi přece jen utíkal rychleji díky nabitému ději. Opět se putuje mnoha královstvími, ale cesta opravdu utíkala, ani jsem nepostřehla, že už mají vše potřebné a nejednou byli u cíle a měli se postavit nepříteli.

Alex a Conner potkávají staré známé, Jacka a Mášenku (stále nevím, do jaké pohádky ji zařadit), Žabáka a velmi otravnou Karkulku :-D. Ta pila krev nejen hrdinům, ale i mě. Její umíněnost občas neznala mezí. Ale co, sranda musí být i v pohádkovém světě... A všichni společně se vydávají na výpravu za záchranou Země příběhů. Dokonce si sestaví netradiční dopravní prostředek, aby to zvládli rychleji.

Závěr knihy mě dost překvapil. Ani ne kvůli tomu, jak to skončilo, přece jen se to pohádka, i když přepracovaná, ale to rozhodnutí, ke kterému došlo, jsem rozhodně nečekala. Jediným plusem pro mě je, že vím, že mě čekají ještě další čtyři díly, takže z toho nejsem moc zdrcená. Asi to nedává moc hlavu a patu, ale nemůžu nic prozradit, aby to nebyl spoiler. Prostě a jednoduše řečeno, pokud vám nevadí číst knihy pro mladší, máte rádi pohádky a retellingy, tak tuhle sérii si oblíbíte, neváhejte a čtěte :-).

Karkulku zahnaly jejich prosebné tváře do úzkých. Věděla, že nemůže odmítnout - ani ona nebyla tak sobecká.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Návrat Kouzelnice
The Enchantress Returns
Země příběhů
2
Veronika Volhejnová
Fantasy
2013 originál / 2017 překlad
432
Fragment
978-80-253-3118-7

Anotace:
Zlá Kouzelnice, která kdysi proklela Šípkovou Růženku a uvrhla ji do stoletého spánku, je zpět. Po letech skrývání se chce mstít a je nebezpečnější než kdy dřív!
Už je to rok, co se sourozenci Alex a Conner vrátili z Říše příběhů. Stejně tak dlouho neviděli svoji babičku – Kmotřičku vílu. Když se jednoho dne objeví u nich doma, s vojáky královny Popelky za zády, děti hned vytuší, že se stalo něco vážného. Jejich maminka byla unesena!
Ačkoli jim babička zakáže cokoli podnikat, podaří se jim tajně proniknout zpět do Říše příběhů. Tam však brzy zjišťují, že vše je mnohem horší, než se domnívali, a že poprvé, kam paměť sahá, možná pohádky nebudou mít šťastný konec…

Jack obhlédl fazoli. Obcházel ji kolem dokola, prohlížel si stonek odshora dolů a cestou do ní na několika místech kopl.

Ukázka z knihy


Informace o autorovi

foto: youtube

Databazeknih.cz: Christopher Paul "Chris" Colfer (* 27. května 1990) je americký herec, zpěvák a spisovatel. Jeho nejznámější role je Kurt Hummel v seriálu Glee, za kterou v roce 2011 vyhrál Zlatý glóbus a tři ceny People's Choice Awards (2013, 2014, 2015).
V roce 2011 se také objevil v časopise Time na seznamu 100 nejvlivnějších lidí. Sám napsal, produkoval a hrál ve filmu Zasažen bleskem, který měl premiéru v roce 2012 na Filmovém festivalu Tribeca.
Jeho kniha The Land Of Stories: The Wishing Spell se stala číslem jedna v žebříčku New York Times.




Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

1 komentář:

  1. Tahle série má nádherné obálky. Na první pohled působí pohádkově a kouzelně. :)

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne