07 prosince, 2020

Recenzní e-kniha

Kulaté desáté pokračování chicagských upírů. Autorka opět využila šance, kdy rozběhla hned několikanásobnou problematiku (jak jinak). Nejen mezi samotnými upíry, ale i ve vyšších kruzích. Navíc by to nebylo ono, kdyby nedošlo k nějakému kriminálnímu činu, na kterém se nutně musí všichni podílet.

Abych to vzala z opačného konce, jde o desátou knihu z celkových třinácti, takže mě čekají ještě tři pokračování. A vzhledem k tomu, kolik se tam toho rozehrálo a kolik bylo naznačeno, tak jsem zvědavá, zda mi vůbec autorka stihne a zvládne všechno hezky naservírovat. Závěr knihy byl dost překvapivý a docela jsem se nasmála, protože takový zvrat jsem nečekala, ale díky tomu jsem i zvědavá, co všechno se ještě stihne pokazit.

Tentokrát se utužují některé vztahy, ty probíhající i ty co byly zpřetrhány a znovu se nalézají. Hodně času se zase věnuje vyšetřování, které zabírá celou knihu. Proběhne spousta domněnek, podezření a pátrání. Musím říct, že i když šlo o docela typickou detektivní zápletku (kvůli tomu kdo a proč), byla dobře zpracována a dotažena, na rozdíl od některých předchozích. A aby toho nebylo málo, začíná boj o moc na nejvyšších upířích místech. Což rozhodně nedopadne tak, jak se celou dobu jevilo.

Takže o překvapení rozhodně není nouze. Myslím, že je to zatím asi druhý nejpovedenější díl. Škoda, že to celé není tak dobře vymyšleno, i když si myslím, že by se upíři nemuseli pořád zapojovat do policejní práce a mělo by tam být více záležitostí z jejich světa (prezídium, pravidla, historie atd.). Takhle opravdu funguje koncept stále se opakující šablony a to kazí dojem. V případě, kdyby šlo o nějaké střídání, ději by to rozhodně prospělo více.

Tentokrát mám z knihy lepší dojem, ale co si budeme nalhávat, lehkost a čtivost tomu nemůžu nikdy upřít, i kdybych třeba dala dvě hvězdičky. Vždycky se tam najde něco, co mě alespoň trochu potěší, i když mě často něco štve. Na můj dojem je to asi až moc ženské, protože často se mluví o slzách v očích z dojetí, či smutku a podobně. V mnoha situacích mě štve, jak se Merit zachová, já jsem docela tvrdá palice a tak bych to chování některým dala více vyžrat a Ethana bych naopak pěkně profackovala... :-D Ale tak to už asi má být, postavy nemohou být vždy podle představ a měli by ve čtenáři probouzet nejrůznější pocity od spokojenosti po vztek... :-)

Hodina, která mi zbývala, než mě Jonah vyzvedne, se chýlila ke konci, a tak jsem ještě jednou zkusila zajít za Ethanem, než odejdu z Domu. Opatrně jsem zaťukala na dveře jeho kanceláře, a po Ethanově úsečném: „Dále!“ jsem otevřela.

Krvavé hry
Blood Games
Upíři z Chicaga
10
Petra Kubašková
2014 originál / 2020 překlad
256
Fantom Print
978-80-7594-076-6

Anotace:
Okázalí, styloví a sexy – takoví jsou upíři z chicagského Domu Cadoganů. Od té doby, co mezi ně Merit nedobrovolně spadla a stal se z ní krvesaj, se jí převrátily naruby nejen biologické hodiny, ale celý život. Výměnou za sílu, přepych a nesmrtelnost. Jenže i taková nesmrtelnost má své stinné stránky. Čím déle žijete, tím spíš na vás někdo může vytáhnout nějakou tu ohavnost z dávné minulosti.
Meritin partner a upíří Mistr Ethan Sullivan by o tom momentálně mohl vyprávět, jenže v tom je právě ta potíž: nechce se mu. Odstrkuje od sebe svou Ochránkyni Merit, a zatímco ho neznámý útočník zasypává výhrůžkami, Ethan musí obhájit svou kandidaturu na upíří trůn.
Po Chicagu se navíc plíží zvrácený zabiják. Místo činu mění v kruté umělecké dílo a zdá se, že upíři a čarodějové mu při aranžování vražedných scén byli velkým vzorem. Jaké sousto pro novináře… Kdo upadne v podezření a kdo bude další obětí?

Když se ze zadní části místnosti vynořily tři z nich s těmi svými drobnými postavami, vlasy spletenými do copánků a ve splývavých šatech v barvách drahokamů, posetých stříbrnými mincemi – ta látka byla téměř průsvitná – změnil se Jonahův úsměv v zasněný.

Pravidla hry koupíte v internetovém knihkupectví Palmknihy v žánru Světové fantasy či Fantasy

Databazeknih.cz: Chloe Neill je New York Times a USA Today autor bestsellerů z upírů Chicagoland a Elite série. Narodila se a vyrůstala na jihu, ale teď je její domov v Midwest, dostatečně blízko, aby Cadogan House a St Sophia dávat pozor na věci. Není-li přepis zásluh je a Lily dobrodružství, ona peče, práce a drhne Internet pro dobré recepty a skvělé grafické zpracování. Chloe také udržuje její zdravý rozum tím, že tráví čas se svými spolužáky své oblíbené krajiny fotografem / manžela a jejich psi, Baxter a Scout. (Ona i fotograf pochopit psi mají na starosti.) Chloe je zastoupena Diver Lucienne The agentury Knight . Chloe je členem spisovatelů sci-fi a fantasy Ameriky a Romance Writers of America.

Za recenzní e-knihu děkuji knihkupectví Palmknihy.