MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

30 května, 2020


Recenzní kniha


Musím říct, že když jsem byla kontaktována kvůli recenzi, první věc, která mě na knize oslovila, bylo prostředí starověkého Egypta. Vždycky jsem zbožňovala historii a nejvíc tu egyptskou, i když jsem se tomu nikdy nevěnovala jinak, než že jsem si sem tam něco přečetla nebo viděla pár filmů a dokumentů. A tak mě toto téma hodně rychle přesvědčilo, že knihu ráda zkusím.

Hned od první stránky mě příběh bavil. Byl takový milý a svěží, žádné zdlouhavé popisné a složité pasáže. Vše bylo vyjeveno naprosto jednoduše a poutavě. Přestože je knížka docela útlá a tak příběh ochuzuje o některé prvky, jako například širší pohled na tehdejší Egypt, není tolik prostoru pro vykreslení měst, kultury, tradic a dalších věcí, přesto je tak akorát dlouhá i komplikovaná. Ne, že by v ní bylo zrovna moc napětí nebo překvapujících momentů. Ale když se na to zpětně podívám po úplném dočtení, autorka vyvážila všechno, co bylo potřeba a vytvořila vše tak akorát.

Vyprávění mě dokázalo zaujmout po celou dobu. Hlavní hrdinka Aurelie byla velice sympatická, chytrá a dokázala si poradit téměř v každé situaci. Člověku ani nepřišlo, že v ději ubíhají i roky a najednou přišel konec. Jediné, co mě na knize zamrzelo, že stačila zmínka, spojení dvou vět a odhalila směr děje už na patnácté stránce, hned ze začátku. Takže jsem přišla o nějaké to překvapení. Nicméně celkový dojem mi to nepokazilo ani náhodou, ani mě neodradilo pokračovat.

Kniha je tedy románem o ženě ve starověkém Egyptě. Je tu trocha historie a faktů, romantiky, politiky, války, ale i sci-fi (veliké překvapení, které nadmíru potěšilo). A při délce nějakých lehce přes dvě stě stran vám to vše uteče neuvěřitelnou rychlostí. Co všechno na čtenáře ale čeká, musí každý teprve odhalit. Za mě spokojenost, a pokud autorka napíše něco obdobného, určitě to zase ráda zkusím :-).

Aurelie se probudila do dobré nálady. Měla tušení, že se její největší přání už brzy splní.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Kráska přichází
Kráska přichází
-
-
Adriana Šindelářová
-
Román
2018 originál
224
Literární strom
978-80-906902-1-9

Anotace Databazeknih.cz:
Už jako malá se rozhodla zasvětit celý svůj život tajům starověkého Egypta. Fascinovaly ji ty ohromné, nádherné chrámy tyčící se hrdě k nebi, prazvláštní písmo a příběhy faraonů podmaňující si velkou část z tehdy známého světa. Příběhy, které byly už tak vzdálené a pohřbené tisíciletou historií, a přece se v její mysli odehrávaly, jako by se zrovna udály. Prostě věděla, že má Egypt napsaný v osudu. Netušila však, jak moc.

Zprvu to vypadalo, že to bude den jako každý jiný. Venku svítilo slunce a vál jemný větřík. Hladina jezera se vlnila a po obloze přeletělo hejno kachen.

Ukázka knihy




Kde koupit knihu

Knihu Kráska přichází koupíte přes autorčin web či přímo v nakladatelství Literární strom...
 
  

Informace o autorce

foto: adrianasindelarova.cz

Databazeknih.cz: Adriana Šindelářová - Autorka se narodila v roce 1994. Absolvovala gymnázium v Klášterci nad Ohří, nyní studuje ochranu životního prostředí na univerzitě v Ústí nad Labem. Ráda kreslí, fotí, píše a střílí z luku. Zajímá se o meteorologii, astronomii, geografii a historii starověkého Egypta.
 

Recenzní knihu poskytla Renata Šindelářová. Děkuji.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

2 komentáře:

  1. To vypadá na opravdu zajímavou knihu. Starověký Egypt jsem měla vždycky moc ráda a nepustilo mě to ani do teď. :) Děkuji za tip na knihu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není za co. Pokud budeš číst, tak jsem zvědavá na názor...

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne