MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

11 února, 2020

Domácí máslo

úterý, února 11, 2020 2 komentáře
Jednou za čas, když se mi chce a mám správnou náladu, udělám si vlastní máslo. S čerstvým domácím chlebem je to nejlepší, ale postačí i kupovaný ;-). Hotové máslo je spíše takové tuhé a pokud si ho chcete na pečivo mazat, budete ho muset nechat chvíli vytažené. Omluvte tuhle fotku, ale já si to nechávám vždy takhle v dóze, nevytahuji to ven :-).

Domácí máslo

Suroviny: 2x smetana ke šlehání 33%

Postup: Obě smetany ke šlehání dejte nejlépe do robota. Ruční míchání by mohlo být pracné a zdlouhavé. Obvykle to i robotu chvíli trvá. Pak pusťte spotřebič a nechte šlehat, dokud neuvidíte, že se uvnitř oddělují hrudky a voda. Jakmile se vám bude zdát, že už to víc nejde, vodu vylejte a hmotu si dejte nejlépe na nějaké prkénko. Když bude větší, tak to bude lepší, protože takto jej dávám pod vodovodní kohoutek, kde pod mírným proudem chvíli hroudu opracováváte, aby se případný kal ještě vyplavil. Pak si obvykle na máslo vysypu trošku pokrájené pažitky, zamíchám a vložím do nějaké dózy. Je potřeba hmotu nechat pár hodin v lednici ztuhnout. A máslo je na světě. Nijak pracné :-)


sledovat mě také můžete na instagramu díky #lucylilliannevari a #lucylilliannepece
nebo vše pohromadě #lucylilliannevkuchyni








Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

2 komentáře:

  1. Doma dělané je vždy lepší než kupované. :) U poslední fotky má člověk chuť zakousnout se. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No hlavně s tou pažitkou, všechno čerstvé, to je paráda :-D

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne