MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

30 července, 2019


Recenzní kniha


Kniha mě zaujala svým obsahem a doufala jsem, že to bude další z mnoha příběhů plných emocí, napětí, pozitivních i negativních momentů, prostě tak jak vypadá lidský život. Nakonec je to i docela ženský román, čehož jsem si nevšimla, ale to mi nevadí. Ono asi záleží, na co se člověk v této knize zaměří a co je pro něj důležitější. Každý si na těch stránkách vybere to své.

Už z počátku je jasné, kam vyprávění směřuje. Hlavními aktérkami jsou Erika a její dvě dcery Kristen a Annie. Už tady vyplouvá na světlo pravda o jejich minulosti a vztazích, nějaké ty komplikace jsou očividné. A to rozhodně není jediné rodinné tajemství, které se nakonec objeví. Mají jich opravdu hodně. A když se stane neštěstí, vztahy chladnou a pravdy se začínají objevovat. Ale tím největším otazníkem je Kristen. Co se stalo v den nehody?  A byla tam opravdu?  Je naděje na její přežití jen práce smutku a rozbouřených emocí? Co je skutečnost? Na tohle budete myslet po celou dobu čtení.

Navíc dochází k mnoha nedorozuměním mezi aktérkami, protože si nejsou schopné všechno do očí vyříkat. A tak vznikají mylné dojmy. O to víc mi to lezlo na nervy, když jsem viděla, jak málo stačilo, aby se celá situace vyřešila. Místo toho, jsem viděla ty momenty, kdy se stále vzdalovaly a ničily všechny mosty. Jenže nejsou samy, mají rodinu a přátele a možnost nápravy je na obzoru.

Tato kniha je obrovským rozborem lidských emocí, nadějí, tragédií a ztrát. Neustále se zabývá otázkami co, jak, proč, co kdyby. Nejenže ve vzduchu neustále visí vidina toho, že Kristen by mohla žít, ale pořád se o tom i mluví. Občas to už bylo otravné neustále číst, ale je fakt, že na čtenáře to působí jako mucholapka. Je nucený přemýšlet, jestli tu ta možnost je nebo ne. Zda postavy nedoufají zbytečně. K tomu se připojuje celá ta psychologická manipulace, kdy každá z postav prochází určitým přerodem, objevuje svět a život z jiné perspektivy. Součástí knihy je i nespočet citátů ze života, určitých mouder. Ale největším problémem je, že se na ně někteří moc upínají. A jak víme, někdy mohou být dvojsmyslné a pokud si je člověk špatně vyloží, může docházet k omylům.

I když jsem z počátku myslela, že jde o obsah, o příběh, hodně jsem se mýlila (nebo záleží na úhlu pohledu a jak si to každý čtenář přebere). Sice i ten děj je důležitý, vývoj a hlavně závěr, který určitě v některých ohledech potěší, ale nejvíc jde o to poselství. O to, aby lidé vnímali všechno dobré i všechno zlé, nevyvozovali špatné důvody a důsledky a celkově brali život jaký je. Někdy je to těžké, ale když se s tím člověk popere, může najít štěstí.

Původně jsem nevěděla, co z knihy vzejde a hlavně, jak mě to bude bavit. Především kvůli tomu, co za pocity to vyvolalo. Ale narazila jsem na další příběh s poselstvím a hlubšími myšlenkami. Tentokrát dám ale čtyři hvězdičky, přestože se mi to strašně líbilo a nebyla jsem schopná jen tak přestat číst (bylo to neskutečně čtivé), protože to zoufání a hledání Kristen, které se řešilo v každém odstavci, bylo občas už přes čáru...

Hlavou mi bleskne vzpomínka, jasná a třpytivá jako říční kámen. Je zima a my jsme v našem domě v Milwaukee. Katie je miminko a pláče. Má hlad, dokonce i já to vím.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
A na nebi čekají hvězdy
Quote Me
-
-
Lori Nelson Spielman
Michaela Klevisová
Román
2016 originál / 2019 překlad
320
Cosmopolis
978-80-247-2869-8

Anotace Databazeknih.cz:
Erika, úspěšná realitní makléřka z New Yorku, má všechno – skvělou kariéru a dvě krásné dospívající dcery. Jenže jedna z nich, Kristen, zemře při vlakové nehodě. Kromě smutku nad ztrátou dcery se trápí také výčitkami. Ten den měla obě dcery vézt do školy ona, jenže dala přednost kariéře. Annie, druhá Eričina dcera, má svoje vlastní výčitky. Neměla nechat Krissie ten den odjet. Objeví se však jiskřička naděje. Co když došlo při identifikaci k záměně a Kristen je stále naživu? Její nezvyklé chování v den, kdy zemřela, i tajemné vzkazy, které Erika začne dostávat, tomu nasvědčují.
Propast mezi Erikou a Annie se rozšiřuje, a tak zatímco Erika začíná pátrat na odlehlém ostrově Mackinac, kde sama vyrostla, odjíždí Annie do Paříže, protože věří, že Kristen se skrývá právě tam. Ale je Krissie opravdu to jediné, co je dokáže znovu sblížit?
Odkazy: cosmopolis

Přes slzy vidím rozmazaně. Místo abych se s pocitem studu odvrátila, dál se mu dívám do očí. K mé úlevě jsou klidné a laskavé, neodsuzují mě.

Ukázka knihy


Kde koupit knihu

Knihu A na nebi čekají hvězdy zakoupíte v nakladatelství Cosmopolis nebo v e-shopu Grada v žánru  Romantika, romány pro ženy
 
http://www.arara.cz/product/637353

Informace o autorce

foto: Avon Books

Databazeknih.cz: Lori Nelson Spielman (*30.4.1961) je americká spisovatelka, známá bestselerem Seznam tajných přání (The Life List, 2013), která byla přeložena zatím do 27 v 30 zemích a práva k zfilmování zakoupila společnost Fox 2000. Následovala druhá novela Sladké odpuštění (Sweet Forgiveness, 2015) a třetí A na nebi čekají hvězdy (Quote Me, 2018).
Miluje běh, cestování a čtení, a hlavně psaní.
Narodila se jako čtvrté dítě katolickému páru (Franc a Joan Nelsonovi), absolvovala bakalířské studium na Univerzitě ve Středním Michiganu a Michiganskou státní iniverzitu a stala se řečovou terapeutkou. Pak pracovala jako domácí učitelka pro fyzicky či mentálně postižené studenty v jejich domovech či nemocnicích, což je profese hrdinky její první knihy.
Psát začala až jí bylo víc než 48 - první rukopis knihy Seznam tajných přání napsala v říjnu 2009 a trvalo víc než 4 roky, než kniha vyšla. Uprostřed reklamní kampaně na knihu jí byla diagnostikována rakovina prsu. Po dvou operacích ze rakoviny zbavila. V roce 2015, po napsání druhé novely, přestala učit a stala se spisovatelkou na plný úvazek.
S manželem Billem žije v Michiganu, děti nemají.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

6 komentářů:

  1. Vypadá zajímavě, takové knihy mně baví, takže bych po ní mohla někdy sáhnout :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha mě zaujala na první pohled. :) Jednou za čas si ráda přečtu nějakou hlubší, psychicky náročnější knihu a tahle vypadá vážně hodně zajímavě.

    OdpovědětVymazat
  3. Hezky jsi to napsala. Kniha se mi také dobře četla.

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne