MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

22 června, 2019

Mám pro vás malou ochutnávku toho, co bude vycházet v červenci. Pokud vás zajímají i další tituly, využijte odkazu na album na mojí fb stránce, kde se snažím hledat co nejvíce novinek, nebo postupujte přímo díky hashtagu #vychazicervenec2019... Zapojit se můžete i vy sami :-)

» V tomto článku najdete 10 tipů na zajímavé knihy.
» V albu na facebooku najdete 66 chystaných novinek.

Fantasy a sci-fi


Spoutávač - Divotvůrce #4
Kellen a jeho vražedný kočkoveverčák Reichis jsou sami na cestě a pátrají po tajemném mnišském klášteře známém jako Ebenové opatství. Je to místo, které nezasvěcenci nikdy nemohou najít, a Kellen začíná být zoufalý. Mniši v Ebenovém opatství totiž údajně vědí o černém stínu víc než kdo jiný, a dokonce ho prý umějí i léčit.
Potom se však stane něco, co Kellena a Reichise rozdělí. Kellen poprvé čelí světu sám a pronikne do stínové magie mnohem hlouběji, než se kdy odvažoval tušit.


Pád Gondolinu
Pád Gondolinu se odehrává ve stejném fiktivním světě jako Pán prstenů a autor ho napsal ještě před dokončením Hobita a Pána prstenů. Vypráví o elfském městě, které vyplení temný Morgoth.

Kouřová hora - Volání divočiny #3
Od Velkého Medvědího jezera se nesourodá medvědí skupinka vydává dál, odhodlaná najít místo, kde by bylo dost prostoru i potravy pro všechny. A pokud možno žádné ploché tváře a jejich řvoucí ohnivá zvířata. Jenže brzy mezi medvědy vypuknou první neshody a zdá se, že ne všem členům výpravy je souzeno ji dokončit… Obzvlášť když je čeká přechod přes nebezpečnou a tajemnou Kouřovou horu, opředenou mnoha strašlivými legendami…

Hegemonův stín - Stínová série #2
V pokračování románu Enderův stín je po válce. Lidstvo zachránil Ender Wiggin se svým týmem nadaných dětí, válečníků. Nepřátelé byli vyhlazeni, Bitevní škola zrušena. Děti se vracejí domů, ke svým rodinám, rozptýleným po celé Zemi. Až na Endera… Jakmile nebezpečí pominulo, Země se opět stává bitevním polem. Děti z Bitevní školy jsou mnohem víc než jen hrdinové, jako potenciální zbraně se stávají významnými pro své země, které by je rády využily. Postupně, jeden po druhém, jsou však všichni bývalí členové Enderovy družiny uneseni. Zachrání se jen Fazolek, který hledá pomoc u Enderova bratra Petra. Petr Wiggin, Enderův starší bratr, stále z pozadí manipuluje pozemskou politikou. A s Fazolkovou pomocí možná dosáhne svého cíle – ovládnutí světa.

Napálený - Kroniky železného druida #4
Druid Atticus O'Sullivan by nepřežil déle než dvě tisíciletí, kdyby v sobě neměl pořádnou dávku keltské prohnanosti. Když se mu tedy na americký jihozápad přijdou pomstít bohové hromů a blesků, s menší pomocí navažského šibala Kojota je přesvědčí, že ho v arizonské poušti rozsekali na cimprcampr. Jenže mazanému Kojotovi není proti srsti ušít občas nějakou tu levárnu a Atticus brzy zjistí, že mu hodil na krk boj s krvežíznivými pouštními kožoměnci, kteří na sebe mohou brát různé podoby. Když už si myslí, že všechny lsti prokoukl, zradí ho ten, od koho by to čekal nejméně. Atticus přísahá, že jestli tohle přežije, už nikdy se nenechá napálit. Krásná poslední slova.
 

Ostatní beletrie


Ďábel nosí kilt - Skandální Skotové #1
Ranulf MacLawry, markýz z Glengasku, vtrhne do vznešené londýnské společnosti jako divoká bouře, přicházející ze skotské Vysočiny. Původně má v úmyslu zachránit svou osmnáctiletou sestru, která podlehla lákadlům v podobě květnatých lichotek a změkčilých budižkničemů oděných v saténu. Ti se jen ohánějí šlechtickými tituly a povrchními radovánkami, zejména však ohrnují nos nad vším, co patří ke Skotsku. Ranulf ovšem zjistí, že satén má své kouzlo, zvlášť když halí křivky lady Charlotte Hanoverové – slečny s jemnou pletí, ostrým jazykem a vyhraněnými názory…
Charlotte má až po krk mužů s horkou hlavou od té doby, co její snoubenec zahynul v naprosto zbytečném souboji. Odkdy platí rána pěstí víc než práce mozku? A přesto má pro ni drzý skotský horal, který je stejně nebezpečný v tanečním sále jako na bitevním poli, nepopiratelné kouzlo. Někdy nezbývá než přehodnotit názory…

Vyvrhel
Gilly Macmillanová po bestselleru Spálená obloha přichází s dalším temným thrillerem:
Nejlepší kamarádi Noah a Abdi se od sebe nehnou ani na krok. Jenže když je v bristolském Feeder Canalu nalezen Noah v bezvědomí, Abdi nechce – nebo nemůže – říct, co se stalo.
Detektiv Jim Clemo si odbyl povinné volno, které mu šéfová naordinovala
po posledním případu, a vrací se do práce. Má prošetřit tuhle nešťastnou nehodu. Jenomže nic není, jak se zdá, a to, co vypadalo jako klukovina, která se zvrhla, se mění ve veřejnou bitvu. Noah je Brit, Abdi do Bristolu s rodinou přišel ze Somálska. A napětí mezi místními a uprchlíky prudce narůstá. Na pozadí strachu a nenávisti bojují dvě rodiny o své syny. A hlavně: chtějí znát pravdu. Nikdo z nich nemá tušení, jak daleko budou muset zajít, jakým démonům budou muset čelit a jakou bolest si vytrpět.
Protože pravda bolí.

Rychlost zvuku - Speed of Sounds Thrillers #1
Hrdinou špionážního thrilleru Rychlost zvuku je autistický mladík Eddie Parks, který žije v domě Harmonie, navenek vypadajícím jako pečovatelský ústav. Ve skutečnosti je však toto místo tajnou líhní převratných objevů, kde se snaží využívat mimořádných schopností lidí. I Eddie má zvláštní nadání – zabývá se akustickou archeologií a pracuje na vývoji unikátního přístroje, jenž má rekonstruovat zvuky z minulosti. To může znamenat neuvěřitelnou výhodu například ve špionáži, neboť pro toho, kdo zařízením disponuje, přestanou existovat jakákoli tajemství. A přestože Eddie nejspíš patří k největším géniům na světě, kvůli svému vynálezu se stává velkým bezpečnostním rizikem... Nebo je to všechno jinak?

Chata u jezera
Edwin Hill ve svém debutu, mysteriózním thrilleru s brilantní zápletkou, představuje harvardskou knihovnici Hester Thursbyovou, která má zvláštního koníčka: hledá ztracené věci. Hester totiž velmi dobře ví, že i v digitálním věku lidé potřebují pomoc při pátrání. Obvykle si ji klienti najímají, aby našla informace nebo biologické rodiče adoptivních dětí. Ovšem její nová zakázka je úplně jiná a – jak se záhy ukáže – mnohem komplikovanější a hlavně nebezpečnější.

Nefritové slzy
Už dlouhé roky hraje pro ženy z rodu Parkerů zelený kámen bohů magickou roli. Ani designérka Mila není výjimkou, její šperky se těší věhlasu i daleko za hranicemi Nového Zélandu. Když se jí do rukou dostane vzácný amulet, okamžitě cítí jeho moc. To ovšem ještě netuší, že v životě jejích předků sehrál tragickou úlohu a že ovlivní i její osud.


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

11 komentářů:

  1. U Divotvůrce jsem teprve u prvního dílu a on už čtvrtý, jsem pěkně pozadu, přitom první díl byl super.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem do série chtěla jít, ale odrazuje mě počet dílů...

      Vymazat
  2. Minulý rok před Humbookem jsem začala číst první díl Divotvůrce a do dnes jsem ho nedočetla a teď jsem v šoku, že už bude na světě 4 díl. :D To jsem teda pěkně pozadu. :D

    Jinak z tvého výběru mě zaujala nejvíc kniha Chata u jezera. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je to tak hrozný, že jsi to nedočetla?

      Vymazat
    2. Hrozný ani tak ne, ale bohužel mě to moc nebavilo. Je možné, že jsem na to zrovna neměla náladu a nebo to tzv. pohádkové téma už není nic pro mě. :-)

      Vymazat
  3. Chatu u jezera mám na svém seznamu. Miluju mysteriózní thrillery :-)

    OdpovědětVymazat
  4. To zase bude bohatý měsíc :) Spoutávač a Pád Gondolinu jsou jasná volba :)

    OdpovědětVymazat
  5. Pro mne je jasný Spoutávač, ačkoli jsem se ještě nedostala ke Kouzelnici, tak už vím, co mám napravovat. :)

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne