MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

15 května, 2018


Recenzní kniha

První kniha této dvoudílné série skončila hodně otevřeně. Autorka si tak připravila půdu pro pokračování, se kterým si opravdu hodně vyhrála. Ale bylo to lepší než Šest vran? Podle mě ne...

Z počátku jsem měla trošku problém se do příběhu znovu vžít. Řekla bych, že v tomto případě je lepší oba díly sfouknout hned za sebou, aby člověk neztratil tu návaznost a taky ten dobrý pocit z první knihy. Po jejím dočtení v elektronické formě jsem totiž byla tak nadšená, že jsem si okamžitě pořizovala papírovou verzi. U této knihy se však až takový wow efekt nekonal.

Ano, kniha byla opět skvěle promyšlená a intrikami se to tu jen hemžilo. Autorka dokázala z každého momentu vytáhnout další zákeřnost, další problém a s tím i další možnou únikovou cestu. Prostě cokoli se stalo, mělo dvě tváře a dalo se na to koukat dvěma způsoby. Díky tomu, jedna z hlavních postav, ta hlavní mozkovna, Kaz, působil jako naprostý génius, který si dopředu promýšlel asi dvacet tahů. A to se mi na knize svým způsobem líbilo. To, že z každé situace se dokázal nějak vykřesat a vždycky měl nějaké skryté eso v rukávu.

Všechny ty podvody měli svůj význam a opravdu se jimi nešetřilo. Celé to město bylo tak zkažené, že ani naše partička nebyla rozhodně svatá. Přesto jim, jako každý správný čtenář, musí člověk fandit. Od začátku do konce si neodpočinete, protože je to jedna velká akční jízda, kde se neustále něco děje, bitky, útěky, problémy, jejich napravování a stále dokola. A aby toho nebylo málo, hlavní postavy se střídají ve vyprávění. A vždycky v tom nejlepším a nejdůležitějším skočíte na jiné místo, k jinému hrdinovi. Je to jako střih ve filmu :-)

Když se zpětně ohlédnu, čtení mě rozhodně bavilo, bylo to skvěle sepsané. Ale možná, kdyby se vypustily méně důležité věci, mohlo se z obou dílů udělat jedno ucelené čtení, které by bylo nabušené a parádní. U druhého dílu mám totiž pocit, že je celý příběh tak nějak uměle protahovaný. Většina věcí je opravdu důležitá, hlavně kvůli výsledku a závěru. Přece jen, některé resty se táhly od Šesti vran a bylo je potřeba vyřešit. Ale bylo opravdu všechno až tak nutné? Navíc ten konec byl tak strašně useknutý a nedořešený. Možná je to jen způsob, jak si autorka nechala zadní vrátka, kdyby se rozhodla zase vrátit, opravdu nevím.

Jak už jsem říkala, tato série je opravdu výborné čtení, které vám nedá oddechnout, protože se neustále něco děje. Promyšlenost tu rozhodně nechybí, ani detaily a popisy. Ale mám dojem, že tomu prostě něco schází. Nedostavila se ani moje obvyklá špatná nálada (takové to brečení do polštáře a lítost, že už s těmi hrdiny nic nezažiju), když nějaký příběh skončí. Ale kdo ví, třeba při dalším čtení se do toho dostanu ještě lépe. Konečný rozsudek je dost těžký. Viděla bych to tak na tři a půl, ale půlky nedávám, takže spíš slabší čtyři hvězdičky.


Konečně odložili své poznámky a seznamy. Sklidili ze stolu zbytky nouzové večeře, aby na ně nešly krysy, a pak zhasli lucerny.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Prohnilé město
Crooked Kingdom
Šest vran
2
Julie Žemlová
Fantasy
2016 originál /2018 překlad
432
Fragment
978-80-253-3668-7

Anotace Databazeknih.cz:
Kazu Brekkerovi a jeho lidem se podařil nevídaný kousek, za který měli přislíbenou tučnou odměnu. Jenže místo toho, aby se o ni rozdělili, čekala na ně zrada. Proto musí napnout všechny své síly, aby získali to, co jim patří. V temných ulicích zkorumpovaného Ketterdamu se mezitím schyluje k válce. Nebezpečná smrtící droga jurda parem se tu stává předmětem boje o moc. Obstojí Kazova prohnanost proti nepřátelům a zůstanou mu jeho lidé vůbec věrni?

Očima se vpíjel do její tváře. Pozorně a lačně jako vždycky zkoumal pečlivě každičký detail jako zloděj, jímž ostatně byl.

Ukázka z knihy



Kde koupit knihu


http://www.paseka.cz/fayeova-lyndsay-lovci-vran/produkt-4227/    



Informace o autorce

foto: ew.com

Databazeknih.cz: Leigh Bardugo se narodila v roce 1985 v Jeruzalémě, ale vyrůstala již ve Spojených státech v Los Angeles. Po ukončení studií na Yaleově univerzitě pracovala v reklamě, jako novinářka a nakonec i jako maskérka a odbornice na zvláštní efekty. Nyní žije a tvoří v Hollywoodu, kde je možné ji čas od času zaslechnout, jak zpívá se svou hudební skupinou. Už své tři první krátké příběhy zasadila do složitého fantasy světa Grišů, který je inspirován carským Ruskem a který není snadné si představit. V roce 2012 vydala první díl trilogie Griša, nazvaný Shadow and Bone, který se okamžitě stal bestsellerem listu New York Times. Rok poté následoval druhý díl Siege and Storm, který se rovněž vzápětí stal bestsellerem a nakonec v roce 2014 vyšel závěrečný díl trilogie Ruin and Rising. Na všechny tituly Leigh Bardugo se můžete těšit i v češtině. K vydání je připravuje nakladatelství Fragment. Spisovatelka vydala na podzim roku 2015 další knihu, která se odehrává ve stejném prostředí, ale hrdinové jsou jiní. Titul Six Crows se setkal s nadšeným ohlasem u čtenářů, stejně jako jeho pokračování nazvané Crooked Kingdom z roku 2016.


Za recenzní knihu děkuji knihkupectví Dobré knihy.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne