MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

17 dubna, 2018

Po dlouhé době je tu deníčkový zápis. Už dávno jsem tu přestala psát kde co, protože se obvykle vykecám přes statusy na fb. Ale jelikož se něco blíží, tak udělám výjimku ;-)

Nejen, že nám začíná jaro a venku je čím dál víc krásněji a tepleji. Máme tedy více možností si číst venku na čerstvém vzduchu, fotit lepší fotky a celkově si užívat více. Ale také začíná období, které všichni knihomolové milují. Čím dál tím spíš se mluví o Světě knihy a Humbooku.


V tom prvním případě jde o událost, na kterou se letos chystám už potřetí. Tentokrát se sama a dobrovolně přihlásila i mamka, což jsem docela koukala. Ale jsem ráda, že v tom nejsem sama. Ono půl dne trávit taháním knih v jednom člověku není zrovna jednoduché. Letos jsem si opět vybrala jet v pátek, jelikož jde o klidnější den, pokud se o něčem takovém v rámci této akce vůbec dá mluvit.

Už dávno jsem zjistila, že pokud si nezvolím nějaký program, je docela zbytečné vůbec absolvovat cestu, platit jízdenky a vstup. Vždyť knihy si můžu koupit kdekoli, v knihkupectví, na netu, a rozhodně mě to nebude stát tolik. Takže letos jsem vybrala besedu s Robinem Cookem a následnou autogramiádu. Ještě před besedou se zkusím podívat na to odhalení nového věrnostního programu Luxoru, což mě docela zajímá. Co si vlastně nachystali pro své pravidelné zákazníky. Třeba příjemně překvapí...

A to je bohužel vše. Víc jsem si toho v pátek nevybrala. Něco málo jsem sice ještě zahlédla večer, ale v době, když už chci jet domů. Takže si s mamkou užijeme alespoň tu trošku. Doufám, že pro ni to bude zážitek, protože je to opravdu její oblíbený autor a bude mít tu možnost ho vidět živě. A po zbytek dne se prostě podíváme po stáncích, případně po okolí. Svět knihy se mi líbí, protože zastupuje opravdu velké množství nakladatelů, takže určitě každý najde to své...

Bohužel mám tu smůlu, že letos se v programu jednotlivé části moc neopakují, takže kdo může, bude pro něj asi lepší, strávit tam všechny dny, aby z toho něco měl (já ale musím o víkendu do práce). Jak jsem zjistila, v sobotu tam bude na autogramiádě Hana Marie Körnerová, od které čtu Pána hor. Velice mě mrzí, že přijdu o její podpis. Snad se mi podaří sehnat nějakou hodnou duši, která by byla ochotná mi nechat podepsat například kartičku, kterou bych si pak do knihy vlepila... Je možná i odměna. Třeba dvě kovové záložky do knihy? ;-)

Druhou událostí, jak už jsem psala, je Humbook. Na něm jsem zatím nikdy nebyla. Spousta lidí rovná se spousta názorů. Existují davy, které tuto událost milují, ale i davy, které ji kritizují. Na této akci se mi líbí zastoupení zahraničních autorů a to ne zrovna neznámých. Takže je to pro mě velké lákadlo. Zatím se přikláním spíš k tomu, že tam jet nechci. Přece jen zase cesta do Prahy a zpátky. Plus vstupné, které je dražší než na SK. Otázkou zůstává, co za další spisovatele přijede. Podle toho se rozhodnu, že bych to alespoň jednou podstoupila. Zatím není všem dnům konec, tak se uvidí.

Mezitím budu neustále sledovat dění okolo těchto událostí, abych věděla víc, byla víc připravená a v druhém případě se rozmyslela, jestli pojedu nebo ne. Bydlet blíž, tak dlouho neváhám...

A to je zatím asi tak vše... A co vy? Jezdíte na knižní události? Na jaké?Sbíráte podpisy nebo to jde mimo vás? :-)


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

14 komentářů:

  1. Já začala jezdit na knižní sešlosti od minulého roku. Svět knihy mě tenhle rok mine kvůli zkouškám a statnicim,ale na Humbook se chystám a už teď se hodně těším.
    Podpisy bych sbírala kdybych v té době, kdy jedu na sraz měla zrovna tu knížku koupenou xD ale třeba se mi tenhle rok poštěstí :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. s humbookem asi pockam, az odhali vsechny spisovatele... a podpisy sbiram od lonskeho SK :-D skoda, o rok driv tam byla Siri Pettersen, ale to jsem ji jeste neznala... :-(

      Vymazat
    2. Tak ještě uvidíme, třeba se pak i na Humbooku potkáme pokud se rozhodneš přijet ^^

      Vymazat
  2. Na program jsem ještě moc nekoukal, ale plánuju spíš sobotu, takge se mineme :/

    OdpovědětVymazat
  3. Já se na pořádnou knižní akci ještě nedostala a bohužel nejspíš ani tento rok to nebude jinak. :( Uvidíme, jak se to ještě vyvine. :) Podpisy mě netrápí, ale kdybych měla možnost podepsat si knihu do oblíbeného autora, neváhala bych. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jednou ale urcite pojedes :-) ja taky cely roky nejezdila...

      Vymazat
  4. Chystám se na oboje, na Svět knihy jezdím už několik roků, a i když si v programu něco vyberu, tak mi to většinou stejně uteče, protože si zapomenu hlídat čas. :D Na Humbooku jsem loni nebyla, nějak mě nezaujali pozvaní autoři. Letos určitě jet chci, knihy od Raaschové mám doma a mám aspoň motivaci je do té doby přečíst. :) Jsem zvědavá, koho pozvali dál, nicméně už z jejího jména cítím, že letošní ročník bude stát za to. Jo a jezdím z Brna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no ja cekam prave na ty spisovatele Humbooku, protoze zrovna Raasch jsem necetla a nevim jestli vubec budu, takze...

      Vymazat
  5. Zatím jsem nikde nebyla, ale na Humbook letos jeduuuu :-) strašně moc se těším. doufám, že se mi podaří získat autogram od Raasch :-) Pojedu taky z Brna i se ségrou.

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem na knižní akce začala jezdit teprve loni. Byla jsem na Světě knihy, což se mi dost líbilo, protože bylo zrovna výročí Harryho Pottera. Na Humbooku jsem také byla poprvé a patřím do té nadšené skupiny. Autory jsem neznala, ale stihla jsem si od některých přečíst knihy, které mě lákaly. A úplně jsem se zamilovala do série Šepotání, kterou napsala A. G. Howard a mám i podpis a fotku. Je to neskutečný a nezapomenutelný zážitek! Také nebydlím zrovna blízko, ale za tu cestu a vstupné to stojí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. na Svet knihy se neskutecne tesim :-) a Humbook, uvidim, trosku z toho mam obavy, navic na SK uz znam cestu, tam ne :-P

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne