11 prosince, 2017

Poslední čarodějka - Zpívající město

Víc jak rok jsem čekala na pokračování tohoto skvělého příběhu. Rok a půl utrpení (tedy skoro :-D), protože tyto prodlevy jsou něco, co mi téměř drásá nervy. I když jsem obvykle trpělivý člověk, co se týče knih, najednou to neplatí :-) Občas si říkám, zda by nebylo lepší si počkat, až bude série celá...

S velkým očekáváním jsem se do toho tedy pustila. Hltala jsem stránku za stránku hned od první kapitoly. Autorka opět ukázala, jak skvěle umí psát. Poutavě a napínavě. Víc jak čtyři sta stránek knihy vám uteče rychleji než tekoucí voda. Ani nemrknete a je to za vámi. A tím, že je hlavní postava tak mladá, tak se setkáme i s trochou mladické tvrdohlavosti a nerozvážnosti. Každopádně každý krok v knize něco znamená a nudit se rozhodně nebudete. Líbí se mi, jak se příběh pomalu posouval, i když jsem čekala na určitý moment, který se stále nestal. Možná příště :-)

Opět se seznamujeme s daným světem a zjišťujeme, že tato kniha už není tak úplně fantasy, ale že skrývá v sobě i prvky sci-fi. Proč? Protože nejde o smyšlené prostředí, ale o nám známou Zemi kdesi daleko v budoucnosti, po tom co lidstvo postihla katastrofa. Díky tomu zapadají další dílky do skládačky a nám se otevírají další tajemné dveře. Co se stalo, jak došlo ke všem těm změnám a tak dále... My sice dostáváme jen drobečky, ale ten závěr za to určitě bude stát.

Co mě opět mrzelo, jako u první knihy, že se tu objevuje opravdu vysoké množství neznámých slov, které si autorka pro tuto sérii vymyslela. Kdybych knihy četla za sebou a neměla mezi nimi prodlevu, určitě by se mi to lépe četlo. Ale s více jak roční pauzou jsem kolikrát zůstala jen hledět a marně vzpomínala, co které slovo znamená. A to je trošku škoda. Pevně věřím, že až bude série kompletní a já si přečtu všechny díly za sebou, bude pro mě procházka příběhem mnohem jednoduší. Na konci knihy sice najdete slovníček, ale jsou tam spíše nové názvy. Možná by nebylo na škodu v něm obsáhnout všechny slova, pro zopakování.

Musím se přiznat, že s tímto vyprávěním se sžívám velice rychle. Moc se mi líbí, přijde mi i hodně neokoukané a výborně vypracované. Popravdě mám asi Naslouchače raději než například Havraní kruhy. Jen málo našich autorů mě dokáže takto dostat. Poslední strany byly pro mě však trýzní. Najednou se seběhlo tolik věcí a konec zůstal neskutečně otevřený. Jakoby nedokončená věta či moment. Proto mě děsí, jak dlouho asi bude trvat, než vyjde další kniha a já se dozvím, co se stalo. A ještě víc, že ani nevím, jak moc velký 'epos' z toho bude. Skončí to jako trilogie? Nebo toho bude mnohem více?

Ve Faji se totiž rozjelo tolik věcí, že si nedokážu představit, že se všechno vměstná do poslední jedné knihy. Ale to se asi budeme muset nechat překvapit, že? Já se rozhodně těším. Teď si musím ještě pořídit knihu papírově. A pak doufat, že moje čekání nebude zase tak dlouhé...

V nadživotní velikosti přes celou stěnu se na mě usmívaly dvě tváře. Jedna patřila jakési hnědovlasé ženě a ta druhá… ta druhá kapitánovi.

Faja
Faja
Naslouchač
2
Petra Stehlíková
-
Fantasy, sci-fi
2017 originál
440
Host
978-80-7577-176-6

Návrat do temného světa, kde se na pravdu a naději téměr zapomnělo.
Ilan vstoupila do nížin, které jsou pro ni světem naprosto odlišným od toho sklenářského. Přátelství s kapitánem pětadvacítky je stále nové a Ilan si uvědomuje, že takový vztah nevzniká jen tak. Zvlášť když se jedná o pětadvacet bojovníků, jejichž nohy kráč
í po zemi dlouhá léta a kteří za svůj život ovlivnili mnoho dění ve světě. Aby mohla o lidech, kteří zotročili její lid, smýšlet jako o přátelích, musí se hlavně naučit odpouštět.
Klid ve sklenářských městech je ke všemu narušen, když se po mnoha generacích znovu objevuje starodávný nápis, jen krátká věta, která kdysi byla součástí svobodného sklenářského světa. Ale kdo ji píše na zdi palutulů a sklenářských ghett, když ti, kdo znali její význam, jsou dávno mrtví? Jaký příběh vypráví ta tři slova, na první pohled tak jasná, přesto nepochopitelná?
Ilan bude muset čelit mnohým nebezpečím, aby odhalila význam starobylého odkazu a objevila v něm nové poselství.

Byl to jen okamžik. Rychle jsem si uvědomila, že to, co zpočátku vonělo sladce s nádechem čerstvého vzduchu, začíná podezřele smrdět.

Databazeknih.cz: Petra Stehlíková (nar. 1976) vystudovala střední zdravotnickou školu — obor zdravotní laborant. Vystřídala několik zaměstnání, naposledy pracovala jako hotelová recepční. Své knihy nejprve vydávala vlastním nákladem (např. trilogie Zrozena z popela). Román Naslouchač vycházel od roku 2014 na internetu. Autorka žije v Praze, v současné době je na mateřské dovolené.

Za recenzní e-knihu děkuji nakladatelství Host.