MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

15 září, 2015

Poslední čarodějka - Zpívající město

Kniha už u mě 'nebodovala' tolik jako přechozí dvě části. Ty byly mnohem zajímavější. I když se i Cesta pustinou četla velice dobře a velice rychle, děj samotný byl docela vleklý a o ničem. Už mě nedokázal tolik zaujmout.

Po předchozím dění se opět vydávájí někteří na cestu, aby našli ztracenou Josie. A taky aby zachránili Astrid. Ta mi tentokrát tak lezla na nervy, že to bylo až neskutečné. Ta holka si mě rozhodně nezískala. A Jake? K tomu se nebudu ani vyjadřovat. Ukázal se jako absolutně zbytečná postava, nechápu, proč ho autorka rovnou nevynechala. Neudělal nic podstatného, aby se o něm musela vůbec zmiňovat. Naopak jsem si hodně oblíbila Josie. Byla silná a odvážná, bojovala o svůj život i o život ostatních.

Všechno se vleklo od jejich útěku, přes všechny ty kolosální problémy, na které narazily. A co teprve, jak se to namotávalo hezky na sebe. I když jsem to četla rychle a nechtěla to pustit, neznamená to, že mě to až tak bavilo. Začátek byl dobrý, prostředek otrava, konec najednou přespříliš zrychlil. Po tom všem co se dělo to autorka ukončila snad pěti stranami. Takže nic, co člověka potěší. A závěr? Přespříliš nasládlý. V předchozích knihách se autorka nepakovala někoho odpravit a konec takhle zmrší a najednou je to téměř happy end? Epilog na mě působí stejně, jako když jsem četla epilog k Harry Potterovi. Zbytečná katastrofa...

A nehledě i na fakt, co všechno hlavní postavy dělaly a kolik jim vlastně bylo. Moc reálně to nepůsobilo, že? Tohle nebyla žádná dystopie, ani fantasy, takže možná to chtělo i trochu starší postavy než 16 let, co se snaží každého zachránit... V prvních dvou knihách to působilo lépe, reálně, protože to bylo jako konec civilizace a oni se snažili přežít. Ale v tomto případě se vydávají na záchranou misi... Už to nebylo ono...

No nevím. I když mě čtení celkem bavilo a nebylo to špatné, chvílemi mi prostě šla hlava kolem, některé věci šly určitě vypustit, něco zrychlit, závěr trošku protáhnout, provést něco s postavami, epilog upravit... Navíc se nic nedozvíme o lidstvu, o Zemi, o tom, co všechno to zasáhlo apod. Vše se točí jen kolem těch 'děcek'. Jak už jsem psala dříve, vůbec by nevadilo, kdyby to celé skončilo druhým dílem...

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Cesta pustinou
Savage drift
Monument 14
3
Emmy Laybourne
Zuzana Ľalíková
Sci-fi
2013 originál / 2014 překlad
306
Baronet
978-80-269-0051-1

Anotace Databazeknih.cz:
Děti, jež přežily katastrofu v Monumentu, se konečně dostaly do bezpečí a žijí nyní v uprchlickém táboře v Kanadě. Bratři Dean a Alex pomalu a zdráhavě začínají věřit, že je po všem. Pak se ale dozvědí, že jejich ztracená kamarádka Josie žije.
Josie prožívá nejhorší okamžiky svého života, odtržená od přátel a uvězněná ve střeženém táboře plném krvežíznivých divochů, brutality a každodenního násilí. V důsledku prožitých hrůz ztratila veškerou naději na záchranu.
Astrid děsí až přílišný zájem vlády o její ještě nenarozené dítě a spolu s Deanem, Alexem a Nikem se vydávají na cestu v zoufalé snaze najít Nikovu lásku Josii.
Emmy Laybourne přináší dech beroucí akční závěrečný díl postapokalyptické trilogie Monument 14.


Ukázka z knihy


Informace o autorce

foto: Vimeo

Databazeknih.cz: Emmy Laybourne je spisovatelka, herečka a učitelka žijící v New Yorku. Její spisovatelské povolání začalo jako dramatik. První hra, kterou napsala i v ní hrála, se jmenovala "The Miss Alphabet City Beauty Pageant and Spelling Bee", jež měla zejména v New Yorku úspěch.
Jako herečka získala role ve filmech, sitcomech a zejména komediích, kde si zahrála dokonce se svým bratrem.
Emmy dostudovala na UCLA scénáristiku s magisterským titulem v červnu roku 2006.
Nyní žije v Rockland County v New Yorku s manželem a dvěma dětmi.






Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne