MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

16 srpna, 2015

Poslední čarodějka - Zpívající město

Jak už je z názvu patrné, celá kniha se má týkat války. Konečného zúčtování, vyřešení konfliktu. Dosažení čehokoli.

Můžu říct, že místy to bylo nervy drásající. V určitých momentech jsem si říkala, 'proboha co to ty postavy vyvádí', nebo 'to nemyslí vážně'. Div jsem se nevztekala u toho, jak to probíhalo s Toddem a starostou. Nechápala jsem to. Nechtěla jsem to chápat. Přemýšlela jsem, jestli je snadné někomu odpustit takové činy a jednat s ním každý den...

Jak už jsem říkala, děj se týkal hlavně války. Ale to, kdo se tam zapojil, byste nikdo nečekali. Bylo to velké překvapení. A pak ty akce na všech stranách. Musím přiznat, klobouk dolů autorovi, že takhle napínaná a vytočená jsem už dlouho nebyla.

Vždycky se nějaká situace vyhrotila natolik, že to zvrátilo všechno, co se doposud odehrálo. A kde byla pravda? To bylo těžké určit. I to, na čí straně vlastně být. Autor si s tím dokonale pohrál a musím říct, že poslední kniha byla nejlepší z celé série.

Když jsem se blížila konci, téměř jsem se nehýbala, četla jsem jeden řádek za druhým a čekala, co se bude dít. Před koncem jsem měla sto chutí s knihou mrštit o zeď. Co to kruci psal? To byly hotová muka. A pak tomu ještě na závěr udělal skvělé vylepšení (v ten moment jsem jen zírala na stránku a přemýšlela, jestli si ze mě dělá srandu) a najednou konec. A kde je zbytek? Já chci okamžitě další knihu. Chci další řádky. To byly moje první pocity. I když bylo hodně patrné, co se stane, co bude dál, i přesto mi nehorázně vadilo ukončení knihy. Prostě ještě jednu kapitolu...

První dvě knihy mě nadchly. Hned jak jsem se dostala do příběhu, jak jsem pochopila o co jde, jak začal závod s časem a o život. A tak to pokračovalo. Četla jsem jedním dechem. Ale poslední kniha mě stála nemalé nervy. Ještě jsem si říkala, že je strašně dlouhá a válka je příliš protahovaná. Ale po dočtení jsem všechno pochopila a zjistila, že každý detail byl docela důležitý.

Během čtení jsem si nebyla jistá hodnocením. Ale po dočtení je to zaručených pět hvězdiček. Bylo to skvělé, napínavé, plné emocí. Příběh se skládal z několika pohledů, díky kterým to bylo přehlednější a poutavější. Byl tam krásně vidět vývoj postav. Jejich silné i slabé stránky... Původně jsem od Chaosu nečekala mnoho, ale jsem strašně ráda, že jsem na něj narazila a koupila si ho. Vřele doporučuji.


Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Válka hluku
Monsters of Men
Chaos
3
Patrick Ness
Jan Kozák
Sci-fi
2010 originál / 2011 překlad
480
Jota
978-80-7462-136-9

Anotace Databazeknih.cz:
Ve strhujícím závěru Nessovy napínavé trilogie se do Nového Prentisstownu stahují rovnou tři armády a schyluje se k ničivé válce. Domorodí Sádráci zmobilizují všechny síly, aby pomstili vyvražděné soukmenovce. Starosta Prentiss a paní Coylová, bezohlední vůdci dvou znepřátelených lidských frakcí, se chystají za každou cenu bránit své zájmy a představy o pořádku, který chtějí v Novém světě nastolit. A do toho se na planetu Nový svět blíží kosmické lodě nových osadníků.

V prostředí Hluku, jenž obnažuje všechny myšlenky, jsou následky každého činu a každého slova obrovské. Todd s Violou dospívají uprostřed válečných krutostí a hrůz. Život je nutí zpochybňovat vše, čemu dosud věřili, a v překotném tempu před ně klade přetěžká rozhodnutí a závažné etické otázky. Je možno kvůli jedné milované bytosti obětovat tisíce jiných? A je vůbec naděje, že z takového chaosu může vzejít lepší svět? Lze ještě věřit ve vykoupení, nebo je vše předem ztraceno? O tom se čtenář přesvědčí v šokujícím finále.


Ukázka z knihy

http://www.bux.cz/knihy/107703-hlas-noze-trilogie-chaos-1-vaz.html#

Informace o autorovi

foto: Sydney Writers' Festival

Databazeknih.cz: Patrick Ness je americký spisovatel, novinář a lektor, žije v Londýně. Narodil se na armádní základně Fort Belvoir poblíž Alexandrie ve Virginii, kde jeho otec působil jako výcvikový instruktor americké armády.
 
Jeho první povídka vyšla roku 1997 v časopise Genre. V roce 1999 se během práce na svém prvním románu přestěhoval do Londýna. Od té doby vydal celkem čtyři romány.
 
Vyučoval tvůrčí psaní na Oxforské univerzitě a působil jako redaktor v Daily Telegraph, TLS, Sunday Telegraph a Guardian, kam píše recenze dodnes.


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

1 komentář:

  1. Rozhodně jedna z mých nejoblíbenějších sérii. Sebrala jsem ji jednoho dne z knihovny a vůbec jsem nečekala, že ji budu tak zbožňovat.

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne