MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

11 března, 2015

Spáleniště: Zkouška

Spáleniště: Zkouška pokračuje v zajímavém příběhu plném tajemství. Hned od začátku je čtenář vhozen do děje a do hlavy mu sypou jednu zapeklitou otázku za druhou. A je toho tolik, až z toho musí být každý zmatený. Trošku jsem při čtení měla pocit, jako při sledování seriálu Ztraceni :-D

Těch tajemností oproti první knize značně přibývá. Začínala jsem se i trochu ztrácet. Vše se neuvěřitelně zamotávalo a komplikovalo. Ale taky jsem se konečně dozvěděla něco o ZLOSINU. S dalšími stránkami jsem se dostávala dál, jak v příběhu probíhajícím, tak i v minulosti, proč to všechno vzniklo, jak a co bylo důvodem toho všeho dění.
 
Jenže každá zodpovězená otázka přivedla na svět další tři nové, na které jsem už odpovědi nedostávala. Autor si očividně na další knihu šetří to nejlepší. Jen abychom to konečné vysvětlení přežili ve zdraví :-)

Oproti první knize značně přibylo postav a tím se děj hodně rozrostl, jak o akci a nové poznatky,  tak o nové konfrontace a neznámé věci. Děj mi přišel mnohem propracovanější a zajímavější. I po dočtení ale stále tápu a musím myslet na to, o co tam vlastně šlo. Jak už název napovídá, tak je tam hlavním tématem zkouška. Očividně je hodně důležitá a většinu toho, o co tam jde, chápu. Ale z některých momentů jsem dost zaskočená a jen doufám, že s další knihou je konečně pochopím. Zatím je to ale jedna velká neznámá. 

Jak už jsem řekla, některé věci se tak neuvěřitelně zamotaly a zkomplikovaly, že jsem chvílemi nevěděla, které postavě věřit a které ne. Hodně se hraje na city a zmatení mysli. Autorovi tyto machinace opravdu fungují. Především konec udělal opravdu mazaně. Člověk by si myslel, že už se to konečně vyvíjí tím směrem, ve který doufá a ejhle, opět mám vytřený zrak a nevím do čeho jdu :-)

Kniha je skvěle napsaná,  rozhodně se mi četla lépe než první díl. Jak už jsem zmínila, o dějovost a akci není nouze. Nechme se tedy překvapit další knihou. Já už se na ni těším a jsem upřímně zvědavá. Doufám, že odpovědí bude konečně víc než otázek :-P



Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Spáleniště: Zkouška
The Scorch Trials
Labyrint
2
James Dashner
Petr Kotrle
Sci-fi
2010 originál /2014 překlad
344
Yoli
978-80-87543-32-0

Anotace Databazeknih.cz:
Labyrint byl teprve začátek. Nalezením cesty z labyrintu to mělo skončit...

Už žádné hlavolamy. Žádné proměnné. A žádné běhání. Thomas byl přesvědčený, že když se jim podařilo uniknout, vrátí se on i Placeři ke svým dřívějším životům. Nikdo však ve skutečnosti netušil, do jakého života se vracejí. Země, sežehnutá slunečními erupcemi a spálená novým, krutým klimatem, se změnila v pustinu. Vláda se zhroutila – a s ní i pořádek. Rozpadajícími se městy teď bloudí „raplové“, lidé pokrytí hnisavými ranami, které infekční nemoc nazývaná erupce dohání k vražednému šílenství. Hledají, kde by našli další oběť... a potravu. Pro Placery běhání zdaleka neskončilo. Namísto svobody zjišťují, že mají před sebou další zkoušku. Musejí překonat Spáleniště, nejvíc sežehnutou část planety, a do dvou týdnů dorazit do bezpečného útočiště. A organizace ZLOSIN se postarala o to, aby uzpůsobila proměnné a nastavila šance v jejich neprospěch. Thomase čeká zkouška ohněm – skutečně přechovává někde v hlavě tajemství svobody? Nebo bude věčně vydán ZLOSINu na milost?


Ukázka z knihy




Informace o autorovi

foto: Fangirlish

Databáze knih: James Dashner se narodil a vyrůstal v Georgii, ale nyní žije v Rocky Mountains se svou rodinou. Má čtyři děti, někteří by si mohli myslet, že příliš mnoho, ale myslí si, že je tak akorát. Kdysi dávno, James studoval účetnictví a pracoval v oblasti financí, ale nyní píše na plný úvazek již několik let.
Ve svém volném čase, James miluje číst, sledovat filmy a (dobré) televizní pořady, lyžuje a čte. (četba byla zmíněna dvakrát úmyslně.) Nejvíce ze všeho je vděčný, že se mu dostalo možnosti vydělávat na živobytí psaním příběhů, a do značné míry se domnívá, že je ten nejšťastnější chlap na světě.
James je autorem trilogie THE MAZE RUNNER a THE 13TH REALITY série. Také před několika lety publikoval řadu (počínaje A DOOR IN THE WOODS) s malým vydavatelem.

Překladatel

foto: casopisxb1.cz (Kotrle, Petr)

XB-1: Petr Kotrle (*1967), překladatel a dříve i příležitostný recenzent známý především díky překladům románů Roberta Holdstocka a Orsona Scotta Carda. Vzděláním a povoláním geodetik a kartograf, oboru zůstal dodnes věrný. První profesionální překlady publikoval na začátku 90. let a jím přeložené povídky se následně objevovaly na stránkách časopisů Exalticon, F&SF, Ikarie i XB-1. Často spolupracoval s nakladatelstvími Polaris, Návrat a Laser-books, v poslední době rovněž s Argem, Albatrosem a mnoha dalšími. Rád a často cestuje po naší zemi i v zahraničí. Žije v Rožnově pod Radhoštěm, je ženatý, má dva syny. Celý rozhovor...






Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne