MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

23 října, 2012

Nedávno jsem přemýšlela, jak si vytvářet vlastní dokumenty do čtečky. Není sice mnoho věcí, které by každý chtěl vytvářet do své čtečky, ale mě napadla například kuchařka. Takže v tomto dokumentu popíšu, jak udělat vlastní kuchařku, abyste mohli při vaření nebo pečení číst recepty přímo z čtečky...

Postup na tento návod jsem odkoukala na netu z více zdrojů, vyzkoušela a přepracovala ho na srozumitelnější postup.

Můj návod.

Kopírovat se zdrojem!


Takže za prvé si vytvořte dokument ve wordu. Napíšete si jednotlivé recepty. Já jsem si například vytvořila dokument Hlavní jídla.doc. Napsala jsem několik receptů a pak jsem text zpracovala.


Název receptu jsem nastavila jako formát Nadpis 3. Můžete samozřejmě zvolit i Nadpis 2 nebo nadpis 1. Toto nastavení slouží k tomu, že se potom z těchto nadpisů automaticky vytvoří obsah do kuchařky. Později vysvětlím. A abych se v textu lépe vyznala, taktéž jsem si upravila Suroviny a Postup a označila jsem je tučně.

Takže si sepište recepty a zpracujte text. Hotový dokument upravíme v programu Mobipocket Creator. Ten můžete stáhnout zde. Po nainstalování otevřete tento program a zvolíte MS WORD Document.


Zvolíte cestu k uloženému souboru, níž zvolíte cestu, kam se vytvoří zpracovaný dokument. Potom kliknete na Import.


Otevře se vám následující okno.


Vlevo máte tři možnosti. První je Publication Files, tam právě jste. Pak je tam okno Cover Image, tam si zvolíte obálku knihy, pokud nějakou chcete. Buď si ji někde stáhnete nebo sami vyrobíte. Já osobně žádnou nedělám. Třetí možnost je Table of Content, tam se vytváří obsah knihy. Klikněte na odkaz a potom na tlačítko Add a Table of Content. Zobrazí se vám tabulka. Text Table of Content můžete přepsat. Já si napíšu Obsah:. Dole potom do políčka napíšu h3, protože jsem všechny nadpisy ve wordu nastavila jako Nadpis 3. Pokud máte Nadpis 1, dáte h1, pokud máte Nadpis 2, dáte h2. Klikněte na Update.


Potom klikněte na tlačítko Build . A v dalším okně opět Build. Nepředpokládám totiž, že si budete chtít kuchařku zaheslovávat. A dokument je hotový. Teď už jen pár kroků v programu Calibre a máte kuchařku.


Vložte soubor do Calibre. Upravte název, autora, žánr a další věci podle vlastního uvážení. Potom klikněte na . V záložce Struktura a detekce musíte mít tuto část vyplněnou následovně, pokud chcete, aby každý recept byl zvlášť na nové stránce:



V záložce Tabulka obsahu musíte mít napsáno toto (opět číslo záleží na čísle nadpisu v dokumentu word - já měla Nadpis 3, takže mám napsáno h3):



Pak jen zkontrolujte, že vstupní formát je PRC a výstupní MOBI a klikněte na OK. A je to hotovo.


Takto vypadá výsledek:



POZOR
Pokud máte novější word a ukládáte jako docx, tak pak stačí jen do Calibre nainstalovat plugin Docx a můžete krok s Mobipocket Creatorem úplně vynechat.


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne