MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

09 září, 2018


Recenzní kniha


Poslední díl série, poslední střípky do rodinné historie. Touto knihou se celá sága o rodinně de Braie uzavírá a přináší pohled na její poslední generace, na změny v zemi, politiku a mnoho jiného.

Od začátku sledujeme další generaci této rodiny, už sama ani nevím kolikátou. Největší pozornost dostává potomek se jménem Frederic a jako čtenáři sledujeme jeho osudy. Od mládí, práce, lásky a tak dále. V této rodině neměl nikdy nikdo na růžích ustláno a pokud někdo něco chtěl, musel si to nejdříve vybojovat. A tady tomu není jinak. Pokud jste četli předchozí díly, máte jasnou představu, o co v této části knihy půjde. Obvyklé komplikace, radosti, smutek, rodinné zásahy a tak dále. Ani tato část není žádnou výjimkou, natož odbočením od standartu.

Druhá polovina knihy už plynula lépe. Konečně došlo k nějakému rozuzlení. Navíc postava odcestovala do Afriky, kde došlo na nějakou akci a boj o život. S touto částí jsem byla nesmírně spokojená, protože přišlo i na oživení děje a všechno se netočilo jen kolem vztahů. I když to vždycky bylo a bude to hlavní téma. Konečně šlo na chvíli o něco jiného a rozhodně nechyběla špetka napětí. Možná, že kdyby celá série byla vedená v tomto duchu, kdy se milostné aférky, dvoření a rodinná tajemství splétají dohromady s podobnými napínavými momenty, byla bych ještě spokojenější. Tím nechci říct, že by se autorka nesnažila, ledaco se dalo pokládat za napětí. Ale ne tak úplně v mých očích :-)

Ale můžu potvrdit, že jakmile si člověk zvykne na způsob autorčina psaní a témata, tak se mu knihy rozhodně zalíbí. Občas mi to přišlo lehce klišoidní, trapné, ale taková prostě byla doba, výchova mládeže, společenské konvence... a tak to prostě muselo být poznat i při čtení. Nicméně si mě příběh získal, občas byl doplněný o historická fakta. Navíc se mi líbilo, jak krásně byl popsán život tehdejší doby, města a venkova. A co teprve samotné změny. Na začátku jsme se pohybovali někde v osmnáctém století, tuším. A postupně jsme se dostali do dvacátého, kdy už byla elektřina, telefony a především automobily...

V závěru už se dostáváme k poslednímu potomku této rodiny, který žije v šedesátých letech dvacátého století. Je vidět, jakými změnami lidé prošli i celá doba. Život byl už volnější a mírnější, i když některé staré zvyky stále zůstávaly. Hlavně na venkově. Zde už postupně sledujeme takové malé opakování historie, zopakujeme si některé postavy z této rodiny, sledujeme, jak se tento poslední potomek podobá svým předkům, kteří měli některé povahové rysy prostě v krvi, především mužská část. Bylo pěkné, ale i trošku nostalgické, zavzpomínat si na všechny ty generace, na to že příběh začal na hradě, ze kterého už zůstaly jen trosky, přesunul se na zámečky, některé stále patřily rodině... Člověk si uvědomí, že ve skutečnosti tomu nebylo jinak. Že za všemi těmi troskami, hrady a zámky jsou století historie a lidských životů. A to mám na té minulosti opravdu ráda.

Jediné, co mě trošku zamrzelo, že po takové době, tolika letech a šesti přečtených knihách, není na konci podrobnější rodokmen. Je stále stejný už asi od čtvrtého dílu, přitom se tam mihl nespočet lidí a bylo by pěkné, kdyby ten konečný rodokmen byl detailnější, obsahoval všechny členy rodiny. Třeba i s roky, protože jsem se občas v příběhu lehce ztrácela a měla jsem v těch letech zmatek.  Proto si myslím, že když už něco tak velkého autorka uzavírá, mohla to udělat lépe. Jinak jsem však spokojená, nesmírně vděčná, že jsem měla možnost přes recenzáčky získat celou krásnou sbírku a moc se těším, až bude čas si to zopakovat :-)
 

Ležela na boku s tváří podloženou dlaní a částečně zakrytou rozpuštěnými tmavými vlasy. Zůstal stát ve dveřích a díval se na ni.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Pán hor VI.
Pán hor VI.
Pán hor
6
Hana Marie Körnerová
-
Historický román
2018 originál 
368
Baronet
978-80-269-0923-1

Anotace Databazeknih.cz:
Christianův nevlastní syn Frederik propadne automobilovému sportu. Touží studovat techniku, ale podvolí se otcovu přání a stává se lékařem. Povolání ho zavede nejprve do odlehlého kouta Francie, později i na Madagaskar a do Maroka. Frederikovou osudovou láskou se stává Anna, snoubenka nejlepšího přítele Huga. Protože se s ní nemůže oženit, pokouší se jí být alespoň přítelem a ochráncem. Život mu však zkomplikuje svobodomyslná dívka Marianna, kterou původně považoval za pouhou letní epizodu. Situace se změní, když se po létech setkávají v provizorní nemocnici uprostřed vzbouřené Afriky.
V epilogu se děj vrací do míst, kde před dvěma sty lety začal: Na dávno opuštěný hrad v horách, kde uprostřed horkého léta potkává poslední potomek rodu Alexandr de Braie dívku jménem Christina…
 
Odkazy: baronet.cz

On sám netrpěl ničím a ve zdejším prostředí se pohyboval jako ryba ve vodě. Vypadal o deset let mladší a neústupně dělal společnost jak Anně, tak té zrzavé Gaillardové.

Ukázka z knihy


Kde koupit knihu

http://www.paseka.cz/fayeova-lyndsay-lovci-vran/produkt-4227/  

Informace o autorce

foto: MiTEL TV

Databazeknih.cz: Hana Marie Körnerová, narozená 1954 v Litoměřicích. Psala od dětství tzv. do šuplíku, první román Pán hor vyšel až v roce 1993. Patnáct let pracovala ve zdravotnictví a znalost prostředí zúročila v románu Prosím vás, sestřičko, s nímž uspěla v jedné z prvních literárních soutěží Knižního klubu. Oblíbenou kulisou pro řadu jejích historicko - dobrodružných románů je Francie osmnáctého a devatenáctého století. Posledních patnáct let žije autorka trvale v Podkrkonoší.

Za recenzní knihu děkuji nakladatelství Baronet.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

4 komentáře:

  1. "Pán hor" mě zrovna moc nezaujal, ale třeba jednou! :) Každopádně krásná recenze!

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Zařekla jsem se, že si k Vánocům nechám nadělit první díl této série, protože chválu na ni nepěješ jenom ty, ale i mnoho dalších. Líbí se mi i obálky, tak doufám, že mě taky nadchne. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo. Ze začátku to chce trošku trpělivost a brát to lehce nad vodou, nějaký nedostatky tam jsou, ale kde je člověk nenajde... Ale v konečným důsledku to bylo fajn...

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne