MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

05 května, 2017


Mezi prvním a druhým dílem této série byla trochu delší pauza, tudíž spoustu zapomenutých detailů jsem musela lepit postupně a hledat v paměti, zda tam něco zbylo... V opačném případě člověku nezbývá, než brát knihu jako samostatný prvek a podle toho ji posuzovat.

Začátek mě hodně bavil, takový skvělý rozjezd, kdy jsem to hltala řádek po řádku a čekala na nějaké rozuzlení. Mezi oběma knihami je dějově minimálně roční odstup. Hlavní hrdina Fletcher se opět potácí od jednoho problému k druhému. Jakmile se z nějakého dostane, není daleko od nového. Takže, co se týče zhruba první třetiny knihy, moc mě to bavilo. V této části mi to připomínalo klasické fantasy příběhy o běžných tématech jako nájezdy nepřátel, budování armády a snaze zabránit válce, nebo jiných nepřátelích hlavního hrdiny.

Bohužel dál kniha v mých očích lehce upadla. Autor mě začal ztrácet v momentě, kdy z válečného tažení se stala výprava hrstky mladých hrdinů, kteří mají zachránit celou zemi. Což bylo dost okaté a nelogické. Nejhorší na tom ale byl fakt, že celou dobu je mohl národ sledovat skrz magické kameny. Tudíž náznaky nějaké televizní reality show, či podobnost s Hunger Games a jejich pozorováním při boji o holý život, byla až do očí bijící. V tomto momentě mě autor docela ztratil, protože mi tím příběh spíše zkazil. Představovala jsem si běžnou fantasy. Ale tady zhruba dvacet příliš mladých lidí putuje do země plné orků a ostatní si sedí doma, místo toho aby chránili svoji vlast.

Každopádně konec se začal lépe odvíjet, překousla jsem svoje lehké zklamání. Začalo mě to zase více bavit. Závěrečné odhalení jednoho z nepřátel jsem nečekala. Takže jsem měla i malé překvapení, sázela jsem totiž spíše na někoho jiného, na kterého to celou dobu vypadalo. Všechno končí typicky otevřeně v očekávání dalšího dílu...

Styl psaní knihy je velmi dobrý, trošku pokulhává obsahově. Nicméně příběh jako takový se velmi dobře četl, byl zajímavý. Tento svět plný magie a démonů byl rozhodně dobře vymyšlený. V celkovém ohlednutí zpět musím tuto knihu hodnotit jako průměrnou fantasy, ze které nebudete skákat do stropu, ale která vás ani neurazí...
 


Verdikt poroty se ozýval mezi střešními trámy a Fletcher si říkal, že to zní jako umíráček.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Učedník a pyramida orků
The Novice
Summoner
2
Taran Matharu
Jan Mrlík
Fantasy
2016 originál /2016 překlad
320
Alpress
978-80-7543-058-8

Anotace Databazeknih.cz:
Fletchera s Ignatiem uvěznila inkvizice pro zločin, jehož se nedopustili. Když pak král chystá výpravu na nebezpečné území orků, povolá i Fletchera. Právě k němu se upírají naděje celého království. Hrozí totiž, že orcké armády se pozvednou v takové síle, jakou říše dosud nikdy nezažila.


Při pohledu na zakrvácenou mrtvolu se Fletcher zašklebil a shýbl se, aby meč vyprostil.

Ukázka z knihy


Informace o autorovi

foto: BookTrust

Databazeknih.cz: Taran Matharu - Narodil se v Londýně roku 1990 a vášeň pro čtení objevil už v nízkém věku. První knihu začal psát v devíti letech. Učedníka začal psát ve svých 22 letech.




Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne