MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

08 května, 2024


Druhá kniha navazuje přesně na první. Víc se tu dozvídáme o minulosti určitých postav, které se nejvíc zasloužily o momentální dění. Některé informace byly řečené už dříve nebo částečně nakousnuté, ale velká část z nich byla teprve nyní překvapením. 

O akci rozhodně nebylo nouze, protože se v podstatě neustále něco dělo. Nicméně ne vždy mi to přišlo tolik uvěřitelné a věrohodné. Jakože se někteří lidé pohybují městem, přestože se po nich pátrá a zdržují se na místech, kde by je snadno objevili. Při čtení jsem nikdy neměla pocit, že by město mělo být tak velké, aby se tam dokázali skrýt. Jejich odvetné akce byly rychle naplánované, pocitově zjednodušené a zvládnutelné s minimem účastníků. Což bylo trošku divné.

Přes hodně originální svět (plný mixu magie a technologií) a celkovou tématiku jsem občas bojovala s pojmy orichalk, adamant, živazur a dalšími. S jejich využitím a vlastnostmi. Někdy jsem měla pocit, jakoby si některá tvrzení o těchto věcech protiřečila. Ale možná to byl jen můj dojem, protože jsem ve vlastní hlavě tyto předměty nedokázala dostatečně zpracovat. O to víc mě mrzí, že mám pocit, že tomuto světu úplně nerozumím. Ani samotná magie mi nešla do hlavy. Mohou ji používat kdykoli a jakkoli nebo k tomu potřebují ty pečetě, které zmiňují? Mám takový dojem, že asi tak polovinu fungování daného světa prostě nechápu.

Nicméně druhá kniha bylo rozhodně lepší, zajímavější, akčnější. Zvratů nebylo málo, celý děj plynul hezky a každý detail hezky zapadl na své místo. Spousta z toho byla neskutečně provázaná. Se závěrem a dokonce i epilogem jsem byla vskutku spokojená a zakončení celého příběhu tak udělalo pěkný dojem celistvosti s nádechem toho, že by přece jen ještě konec být nemusel. 
 

Odkaz na instagramový příspěvek a komentáře



 Za recenzní knihu děkuji nakladatelství Host.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne