MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

06 května, 2024


Nový fantasy příběh, který se odehrává ve městě vystavěném v několika úrovních. Od těch nejchudších až po nejbohatší, nejvyšší úrovni kouzelníků. Toto město je jimi chráněné. Ale jako v každé společnosti i zde žijí lidé bažící po moci a bohatství. A pokud čekáte, že kouzelníci díky své moci budou společenství prospěšní a bude se všem díky nim dobře žít, jste na omylu. Život na spodních liniích je zrovna moc netrápí. 

Postavy odpovídají svému věku. Tudíž mladí se chovají jako puberťáci. Studují, přátelí se či naopak šikanují ostatní. Jsou impulzivní a pořád se nějak předvádí. O to víc je pak úsměvné, když jim někdo srazí hřebínek. Arka má třináct, něco už zažila, umí se o sebe postarat, ale na druhou stranu je lehce negramotná a trošku línější na učení. Jak se říká, má spíš školu života. Lastyanax má devatenáct. V den ukončení studia zemře jeho mistr. Tudíž se stává mistrem on a navíc musí zastoupit i jeho křeslo v radě kouzelníků. Je příliš mladý na tolik povinností, ale má v hlavě. Jenže politika a intriky nejsou jeho silná stránka. A je tu samozřejmě spousta dalších zajímavých lidí. Nicméně žádní hrdinové, nepřemožitelní, zachránci světa. Prostě jen obyčejní smrtelníci. 

Fantasy tu připomíná víceméně jen používaná magie (a to ještě minimálně). Po celou dobu neopustíme město. Hlavní slovo má politika, intriky, boje o moc a občasné zmínky o dění za hranicemi města a v nějakých koloniích. Díky tomu si nikdo ani nemůže pořádně udělat představu o tomto světě. Někde daleko probíhají boje a válečné manévry. Občas autorka zmíní Amazonky, Themiscyru a další místa, ale to je tak všechno. Jako dopravní prostředky tady používají želvy, což mi přišlo trochu uhozený. Objeví se třeba i gryf a další neznámé potvory. Do světa magie trochu zasahuje i technologie a vynálezy. Takže to celé působí tak trochu jako mišmaš. Postavy jako takové jsou dost neosobní a ploché, jako čtenáři nemáte pocit sounáležitosti, pochopení, tudíž si nemůžete ani nějakou více oblíbit. 

Kniha mi přišla taková slabší. Plula hodně po povrchu a působila jako děravý ementál, kterému chybí spousta informací. V mnohém se nešlo do hloubky a občas jsem postrádala i nějakou logiku. První polovina textu dost nudná. Druhá lehce živější. Rozhodně neurazí, ale ani nadmíru nenadchne. Prostě taková obyčejná fantasy. A musím říct, že tentokrát mě zklamalo i množství chyb v textu.
 

Odkaz na instagramový příspěvek a komentáře



 Za recenzní knihu děkuji nakladatelství Host.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne