MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

30 září, 2021

   

Září se trošku vymklo kontrole díky mému začtení se do Jiskry v popelu a Kate Daniels. Takže jsem se moc ani nerozepsala na blogu, kromě jednoho článku :-D. A sociální sítě byly možná taky lehce omezené. Ale já si tak neskutečně užívala čtení a ještě ke všemu, když jsem po každém dočtení nemusela psát recenzi, to je tak uvolňující a osvobozující pocit... Takže jsem se nechala unést a díky tomu některé jiné věci zanedbávala...


Tak jo, pokusím se tu nějak shrnout celý měsíc. Jak jsem moc nepsala na sockách, tak si nejsem jistá, kolik toho vypotím za tu dobu. Každopádně si vzpomínám, že jsem si udělala radost a pořídila si malou funko pop Brumbála. Ten mi kromě Dobbyho a Lenky ještě chyběl. Ti dva jsou pomalu nesehnatelní. Ale říkala jsem si, že alespoň jeho ještě musím mít. A k tomu jsem si přibrala žolíkové karty. Minule jsem vám fotila, že jsem jeden balíček dostala od mamky s tématem Harryho. No a já jsem si teď koupila pro změnu s tématem Pána prstenů. Ať neberu jen Harryho a taky se to bude lépe třídit, až to po hře budu uklízet :-D. Nesmím ani zapomenout, že díky jedné hodné knihomolské duši mám mimo to všechno ještě nový hrnek HP a deku s polštářem, všechno z Pepca... Já neměla štěstí a když vypukl leták, nestihla jsem nic sehnat.



V poslední době jste mohli zahlédnout, že jsem několikrát psala o aplikaci na mobil na správu knih. S DK mám problémy a ne poprvé, takže tam jsem si klasickou knihotéku zrušila. Už mě nebavilo, jak mi z ní neustále mizely knihy. Zkoušela jsem proto několik aplikací, ale nejvíc se mi zalíbila ta s názvem Bookshelf a růžovou ikonkou. Knihy v ní mám už přidané, ale ještě mě spousta práce čeká. Navíc jsem i ve fázi rozmýšlení, jestli je to to pravé ořechové a nějak se nemůžu rozmyslet. Najít ideální řešení je nadlidský výkon. Výhodou ale je, že tvůrce na apce stále pracuje a vylepšuje ji, takže nynější nedostatky někdy zmizí. Tak uvidíme... Dokonce jsem po domluvě zkusila udělat i češtinu, ale tu tam zatím nepřidal, tak nevím, v čem to vázne...

Poslední týden v měsíci jsem si vzala dovolenou. Poslední užití volna, než vypuknou vánoce. A tím nechci strašit, ale za měsíc budou obchoďáky plné zboží a v televizi pofrčí reklamy. Možná i dříve. Takže ideální čas ještě dáchnout, protože pak to až do jara bude muset počkat. Takže jsem o dovolené trošku víc brouzdala. Skončilo to pár nákupy, například knih z druhé ruky či zásoby modelů. Poslední tři kusy do dokončení sbírky. Trošku jsem se plácla přes kapsu, ale beru to jako investici do budoucna, protože si nechám jeden model na rok, takže na další tři roky mám vystaráno :-P. Ale musela jsem toho využít teď, protože ceny u všeho nehorázně rostou a za chvíli si už nebudu moct dovolit snad ani ty knihy. A jelikož jsem koupila novou kupičku, nějakých jsem se i zbavovala. Bohužel tentokrát s malým úspěchem, takže jsem je nakonec odnesla do antiku. Sice jsem za ně dostala minimum, jakože fakt hodně málo, ale šlo o knihy, které se prodávají po bazarech pod stovku, tak bylo jasné, že to zrovna velká výhra nebude. Ale každá koruna nazpátek je dobrá. Lepší než nic.



No a nakonec jsem to vzdala a ze zoufalství si znovu pořídila myčku. Doufám, že tentokrát mě už nezklame a vydrží. Ale mít neustále uklizenou kuchyň a nestát denně nad dřezem bude úžasný pocit :-D. Možná si začnu zase víc užívat vaření a nebudu dělat rychlovky z jednoho hrnce, protože už nebudu muset nic umývat :-P. To byl můj největší nákup, takže si to možná započítám rovnou jako Ježíška sama pro sebe...

Jinak dnes jsem si přeskládala knihovnu. Zas a znovu, ale tentokrát jsem to konečně vychytala a jsem fakt spokojená. Podařilo se mi oddělit část se sci-fi, část s fantasy a poslední díl s romány, detektivkami a thrillery. Konečně je to hezky roztřízené a takhle už to nejspíš vydrží napořád. Akorát poskládat zase ty výšky byl boj, než se mi podařilo využít každé škvíry a ušetřit tak co nejvíc místa. Dokonce nemám ani žádné knihy vzadu schované za ostatními knihami. A nevím jak se mi to podařilo, ale zase jsem ušetřila hromadu místa... :-P

A to už je asi opravdu všechno. Měla bych si příště dělat nějaké poznámky. Jdu za svými povinnostmi a hlavně za čtením, mějte se ;-)...



Články, které vyšly:




Přečteno za měsíc

Celkový počet přečtených knih: 9
Celkový počet přečtených stránek: 3397

 
V září jsem chytla druhý dech a to doslova. Tedy ve čtení, samozřejmě. Spustil to především re-reading série Jiskra v popelu. Příběh mě tak polapil, že jsem všechny tři díly přímo zhltla. Ihned na to jsem se pustila do Kate Daniels. Trošku jsem z ní měla obavu, ale bylo to v pohodě. Nešlo odejít a začíst se do něčeho nového, takže jsem hodila asi letošní rekord - 9 knih za měsíc...














Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

5 komentářů:

  1. Ahoj, nic z Harry Potter edice z Pepca jsem též neulovila, byla jsem na dvou pobočkách a už měli jenom věci pro děti. Knihotéku využíváš jako správu své domácí knihovny nebo jsem to špatně pochopila? Popravdě mě to dosud nenapadlo a přijde mi to geniální :O. Poslední dobou si také zoufám, že si knihy nemůžu dovolit, vždycky si dělám rozpočet a je tam tolik věcí, co potřebuju pokrýt, že zkrátka 400+ za knížku, která už jen, co vyjdu z knihkupectví ztratí téměř 50% hodnoty a pokud nejde o nějakou vzácnost, tak jí nikdy nenabyde???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj, knihoteka jako sprava, abych mela prehled toho, co mam a nemam... zvlast kdyz obcas neco prodam, tak musim premyslet, jestli to jeste vlastnim nebo ne :-D
      ani mi nemluv, jsem koukala, ze knihy treba jako Hadrovy panak se prodavaji v antiku za 40kc!!! jako co to je? jinak stoji 349kc...
      no ja proste doplnim knihovnu, tim co mam rada a co se mi libi a jak bude plna, tak uz jen eknihy v akcich apod... uroven knih upada, ceny stoupaji a uz to pro me neni takovy zavislost jako driv...

      Vymazat
  2. Myčku bych také brala, jen ji nemám tady kam dát a k čemu napojit. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Obdivuju ty, co stihli nějakým způsobem z Pepca něco ulovit, prtoože já byla v jedné pobočce asi den po zveřejnění letáku a to dost náhodou a neměli tam ale vůbec nic xD Když jsem tam šla podruhé, pár dní na to, co jsem už o akci veděla, zbyly tam snad jenom dětské ponožky xD
    A co se týče strašení s Vánocema - tak letos příbuzné straším tak jenom já, letos je toho tolik, že jsem se rozhodla všechno nakupovat pozvolna a dopředu....takže už postupně odškrtávám jedntlivé položky na ježíškově seznamu xD Kdy sháníš dárky ty?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky už to postupně dávám dohromady. Využila jsem nějaké akce. A pomalu si budu chystat i těsta na cukroví do mrazáku. Dokud mám skrz práci čas... :-)

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne