MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

13 srpna, 2020


Tak jsem se konečně prokousala druhým dílem série a musím říct, že to bylo trošku náročnější. A ani ne tak kvůli ději, ale kvůli tomu, jak to autorka napsala, což mě docela zklamalo. Tak si to pojďme projít...

Kniha hezky navazuje na dění prvního dílu, ale i přesto na mě působí jen jako spojnice. Ohledně příběhu, pátrání a řešení dané situace, toho autorka píše na můj vkus poněkud málo. Sice se něco málo děje, ale funguje to spíše jen jako slepování celkového obrazu z drobků. Největší zvrat přichází až na posledních stránkách.

Po celou dobu se totiž řeší především vztahy. A že těch komplikací je (ono i těch postav není zrovna málo, takže je se v čem šťourat). Já sice chápu, že se autorka snaží zavděčit trendu lgbt literatury, která je v poslední době hrozně v módě, a jak jsem už v recenzi na Rudé svitky magie zmiňovala, já osobně proti tomu nic nemám, ale čeho je moc, toho je moc. Sice je fajn, že postavami homosexuálními či bisexuálními (dokonce jedna transgender) příběh ozvláštňuje a přidává tomu na realističnosti, ale nemůže to používat na každého druhého člověka. Těch postav je najednou nějak moc a působí to strašně uměle a téměř neuvěřitelně.

Kromě toho se však dočkáte nekonečných debat ohledně vztahů celkově, jak je kdo zamilovaný, jak u koho není opětovaná láska, nebo najednou vznikají nějaké trojúhelníky. A to nemluvě o desítkách náznaků. Pán stínů se prostě nějak zvrtnul a jediné, co si z knihy odnesete, tak neskutečné fňukání nad láskou, osudem a odepřenými možnostmi. V tomhle ohledu se trefí akorát do vkusu nějakým puberťákům, kteří ještě nad takovými tématy áchají a vzdychají. Já už bohužel ne. Po tolika letech, kdy autorka věnuje lovcům stínů své stránky, jsem čekala něco víc vývojově výš, propracovaného, dějového a míň láskobolného.

Důvod, proč mi čtení tak strašně trvalo je asi dostatečně vysvětleno v předchozích dvou odstavcích. Prostě to na mě celé tak působí, nemůžu si pomoct. U Paní půlnoci jsem si nebyla vědoma, že by se to až tak rozebíralo, alespoň ne v takovém množství, aby mi to lezlo na nervy. Bohužel ty drobty, co mi z obsahu zbyly mi ale nestačí na to, abych dala víc jak tři hvězdy. Autorka to totiž dost zabila i tím závěrem, kterým mi spíš vyrazila dech, paralyzovala mě a dokonce totálně naštvala. Sorry Cassandro, ale tahle ne...

Budu tedy doufat, že poslední díl se už zaměří hlavně na vyřešení všech problémů, kterých se nějak moc nabalilo. Očekávám, že i ta romantická linka bude stále v notné míře zabírat své místo, však zůstala i spousta otazníků nad dalším vývojem, ale měly by se řešit i jiné věci. Každopádně to snad neskončí tím, že bych měla sto chutí s knihou praštit. Stále doufám a udržuji si naivní nadšení...

O vteřinu později si uvědomila, že samým překvapením přepnula do španělštiny, ale očividně to bylo jedno. Mark už přeskakoval trosky a kusy kamene. Zastavil se kousek nad ní.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství: 
ISBN:
Pán stínů
Lord of Shadows
Temné lsti
2
Cassandra Clare
Alžběta Lexová
Fantasy
2017 originál /2018 překlad
584
Booklab
978-80-7529-258-2

Anotace:
Životy lovců stínů svazuje povinnost. Parabátai bojují bok po boku a stejně tak i umírají, ale nikdy se do sebe nesmějí zamilovat. Emma Carstairsová ví, že láska, kterou cítí ke svému parabátai Juliánu Blackthornovi, není jen zákonem zapovězená, ale mohla by je také oba zničit. Ví, že by se od Juliána měla držet dál, jenže jak by mohla, když rodina Blackthornových čelí nepřátelům hned na několika frontách? Jejich jedinou nadějí je Černý spis mrtvých, mocná kniha, kterou se všichni snaží získat. Není to snadný úkol. Pokračování strhující trilogie Temné lsti, ve jejímž prvním díle Paní půlnoci Cassandra Clare poprvé představila čtenářům nebezpečný a vzrušující svět odvážných lovců stínů.

Nesla talíř s bochánky, které upekla Bridget. Když ji Dru požádala o celý talíř, Bridget se zachichotala nad nějakou soukromou vzpomínkou a pak Dru ostře varovala, aby je nesnědla všechny najednou, jinak ještě víc ztloustne.

Ukázka z knihy




Informace o autorce

 foto: Knižní vesmír

Databáze knih: Cassandra Clare se narodila americkým rodičům v Íránu a většinu dětství strávila cestováním po světě se svojí rodinou. Do deseti let žila ve Francii, Anglii a Švýcarsku. Po střední škole žila v Los Angeles a New Yorku, kde pracovala v různých časopisech. Na knize Město z kostí začala pracovat v roce 2004, inspirována Manhattanem.


Knižní téma | Shadowhunters (Lovci stínů) • pinterest

https://cz.pinterest.com/luculi/book-theme-shadowhunters/


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

2 komentáře:

  1. Je pravda, že lgbt je v současnosti moderní téma a mnoho autorů se ho snaží dostat do svých knih spíše silou, než za nějakým hlubším účelem. Ani já proti tomu nic nemám, ale ne vždy je to dobře pojaté. :)

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne